۳۷۱۹۹۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

چهار محور مبارزه با فساد

علی میرزاخانی، سردبير روزنامه دنیای اقتصاد در یادداشتی در روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: افشاي ارقام نامتعارف فيش‌هاي حقوقي باعث شد كه بخشي از پشت صحنه غيرقابل قبول اقتصاد دولتي از پرده برون افتد؛ اما همان‌طور كه هشدار داده شده نبايد فساد نهفته در اقتصاد دولتي را با پرونده چند مدير داراي حقوق نامتعارف مختومه اعلام كرد.

علی میرزاخانی، سردبير روزنامه دنیای اقتصاد در یادداشتی در روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: افشاي ارقام نامتعارف فيش‌هاي حقوقي باعث شد كه بخشي از پشت صحنه غيرقابل قبول اقتصاد دولتي از پرده برون افتد؛ اما همان‌طور كه هشدار داده شده نبايد فساد نهفته در اقتصاد دولتي را با پرونده چند مدير داراي حقوق نامتعارف مختومه اعلام كرد. به نظر مي رسد اقدامات عملي مبارزه با فساد بايد حداقل شامل چهار محور مشخص زير باشد:

١- حقوق همه مديران و كاركنان دولت و هر شركتي كه دولت باواسطه يا بي‌واسطه در آنها سهامدار است (اعم از شبه دولتي و نيمه دولتي و خصولتي) باید همانند تمام ممالك پيشرفته رقمي مشخص و ثابت باشد كه در سامانه‌هاي قابل دسترسي براي عموم به‌صورت شفاف اعلام شود و بساط همه استثنائات و رديف‌هاي متفرقه و پاداش و اضافه كار همانند كشورهايي مثل آمريكا برچيده شود.

٢- هيچ كس حق دريافت بيش از يك حقوق از دستگاه‌هاي حاكميتي (دولتي و عمومي و خصولتي) نداشته باشد و به‌كارگيري بازنشستگان در همه دستگاه‌هاي حاكميتي يا دستگاه‌هاي داراي سهام دولتي ممنوع شود.

٣- هر ريالي كه از بيت‌المال يا دستگاه‌هاي تغذيه‌شونده از بيت‌المال (اعم از شركت‌هاي دولتي و شبه دولتي و نيمه دولتي و خصولتي) هزينه مي‌شود (چه به‌صورت حقوق كاركنان و مديران و چه به‌صورت پروژه‌هاي مختلف) در سامانه‌هاي قابل دسترسي به عموم به‌صورت شفاف اطلاع‌رساني شود.

٤- تمام افراد ذي‌نفع در فعاليت‌هاي اقتصادي كه عهده‌دار پست‌هاي مديريتي كليدي به ويژه پست‌هاي مرتبط با فعاليت اقتصادي خود هستند دعوت به كناره‌گيري شوند و در صورت امتناع از كناره گيري در مهلت مقرر، از سمت مديريتي خود عزل شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج