۳۷۲۰۱۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

معجزه تکنولوژی در خودرو لوکس بی‌ام‌و

سری ۷ ب ام و یکی از لوکس ترین و مجهزترین سدان های فول سایز جهان است که از سال ۱۹۷۷ تاکنون در شش نسل مختلف تولید شده است.

وب سایت دیجیاتو - سعید علیپور: سری ۷ ب ام و یکی از لوکس ترین و مجهزترین سدان های فول سایز جهان است که از سال ۱۹۷۷ تاکنون در شش نسل مختلف تولید شده است. آخرین نسل این پرچمدار باواریایی که با کد G۱۱ شناخته می شود، برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان در معرض دید عموم قرار گرفت.
معجزه تکنولوژی در خودرو لوکس بی‌ام‌و

نکته ای که در مورد این نسل بسیار جالب به نظر می رسید، به کارگیری یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر تویین توربو در کنار سایر موتورهای حجیم بود؛ اتفاقی که در سری ۷ برای اولین بار رخ می داد.

معجزه تکنولوژی در خودرو لوکس بی‌ام‌و

ب ام و در فوریه ۲۰۱۶ اعلام کرد که برای کاهش هر چه بیشتر مصرف سوخت و مباحث زیست محیطی، تکنولوژی های بدست آمده در سری خودروهای i را به سری ۷ هیبریدی انتقال خواهد داد. نتیجه این انتقال تکنولوژی که با کد ۷۴۰e xDrive iPerformance شناخته می شود، در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد. حال خبر می رسد که نسخه مورد نظر از این ماه در نمایندگی های ب ام و در آمریکا عرضه شده و قابل سفارش خواهد بود.

معجزه تکنولوژی در خودرو لوکس بی‌ام‌و

پیشرانه هیبریدی در نظر گرفته شده برای این سدان فول سایز شامل همان موتور کوچک ۲ لیتری توربو و یک موتور الکتریکی می شود که در همکاری با یکدیگر ۳۲۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهار چرخ منتقل می کنند.

موتور الکتریکی به تنهایی قادر به تولید ۱۱۱ اسب بخار قدرت بوده و می تواند تا مسافت ۱۴ مایلی (۲۲.۵ کیلومتری) با حداکثر سرعت ۷۵ مایل در ساعت (۱۲۰ کیلومتر) سری ۷ را جابجا کند.

با این پیشرانه و گیربکس ۸ دنده خودکار سدان لوکس ب ام و شتابی برابر با ۵.۳ ثانیه دارد که با توجه به قوای محرکه و کلاس خودرو رقم مناسبی است.

معجزه تکنولوژی در خودرو لوکس بی‌ام‌و

بدون شک جالب ترین نکته در مورد این نسخه از سری ۷ مصرف سوخت باورنکردنی آنست. بر اساس اطلاعات منتشر شده، سری ۷ نسخه ۷۴۰e xDrive iPerformance با هر گالن سوخت ۶۴ مایل مسافت را طی خواهد کرد.

چنانچه این واحد را تبدیل کنیم با میزان مصرف ۳.۶ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مواجه می شویم که با توجه به سایز خودرو و استانداردهای امروزی رقمی فوق العاده است.

معجزه تکنولوژی در خودرو لوکس بی‌ام‌و

برای محقق شدن این رکورد، ب ام و همانند خودروهای سری i به استفاده گسترده از فیبر کربن در سری ۷ جدید رو آورده که باعث کاهش وزن به مقدار چشمگیری شده است.

معجزه تکنولوژی در خودرو لوکس بی‌ام‌و

طبق ادعای ب ام و، میزان گازهای خروجی ۷۴۰e xDrive iPerformance در طول حیات خود نسبت به ۷۴۰i بنزینی ۳۰ درصد کمتر خواهد بود. قیمت سری ۷ ۷۴۰e xDrive iPerformance در آمریکا ۸۹۱۰۰ دلار تعیین شده است.

نکته مهمتر آنکه براساس قوانین گمرکی فعلی، امکان واردات این مدل به کشورمان نیز وجود دارد، چرا که با توجه به حجم ۲.۰ لیتری پیشرانه، ۷۴۰e همانند ۷۳۰i مشمول قانون منع واردات خودروهای لوکس (خودروهای مجهز به موتورهای با حجم بیش از ۲.۵ لیتر) نمی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج