جاباما
۳۷۲۰۶۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

۷۰۰ میلیارد تومان واگذاری جایگاه‌ سوخت به بخش خصوصی

یک سالی است که جایگاه‌های سوخت در لیست واگذاری دولت و سازمان خصوصی سازی قرار گرفته، مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام اینکه در نزدیکی هفته دولت ۱۲۱ جایگاه سوخت به مزایده گذاشته می‌شود، گفت: امیدوارم این واگذاری ها در آستانه هفته دولت به شکوفایی اقتصاد بیانجامد.

ایسنا: یک سالی است که جایگاه‌های سوخت در لیست واگذاری دولت و سازمان خصوصی سازی قرار گرفته، مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام اینکه در نزدیکی هفته دولت ۱۲۱ جایگاه سوخت به مزایده گذاشته می‌شود، گفت: امیدوارم این واگذاری ها در آستانه هفته دولت به شکوفایی اقتصاد بیانجامد.

سیدجعفر سبحانی درباره واگذاری جایگاه‌های سوخت به بخش خصوصی، گفت: قرار است در ۱۵ شهریور ماه، ۱۲۱ جایگاه سوخت در ۲۵ استان از طریق مزایده، واگذار شود. این تعداد جایگاه سوخت تقریبا ۷۰۰ میلیارد تومان ارزش ریالی دارد.

وی گفت: امیدواریم این واگذاری‌ها که در آستانه هفته دولت انجام می‌شود بتواند به شکوفایی اقتصاد کمک کند و وضعیت کسب و کار را در بخش خصوصی رونق بخشد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه در این واگذاری‌ها تسهیلاتی برای خریداران در نظر گرفته شده، افزود: در سری قبل واگذاری‌ها، ۴۰ درصد حصه اولیه به صورت نقد پرداخت می‌شد و بقیه اقساط دو ساله بود، اما در واگذاری‌های این دوره، مقدار حصه اولیه از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد برای تمام جایگاه ها کاهش یافته و بازپرداخت اقساط ۸۵ درصد از جایگاه‌های سوخت از دو سال به سه یاچهار سال افزایش یافته است. علاوه بر این در روش قیمت‌گذاری جدید، ۷۰ الی ۸۰ درصد جایگاه‌های سوخت قیمت‌شان تعدیل شده است.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد جزئیات کاهش دوره پرداخت اقساط نیز گفت: پرداخت اقساط درمورد ۶۰ درصد جایگاه ها ۴ ساله و در مورد ۲۵ درصد جایگاه ها ۳ ساله شده است همچنین دوره پرداخت اقساط برای ۱۵ درصد جایگاه های سوخت تغییری نکرده است. علاوه بر این جزئیات این موارد در سایت سازمان خصوصی سازی منتشر شده است.

سبحانی درباره علت کند شدن واگذاری‌ها در سه ماهه اول سال ۱۳۹۵، تصریح کرد: واگذاری‌های مان، مخصوصا واگذاری‌های بلوکی در سه-چهار ماهه اول سال ۱۳۹۵ مقداری کند صورت گرفت که علت آن شروع شدن فصل مجامع شرکت‌ها بود. هر ساله در پایان تیرماه مجامع شرکت‌ها برگزار می‌شود. وقتی ما می‌خواهیم در سه ماهه اول سال شرکت‌ها را قیمت‌گذاری کنیم آن ها در معرض حسابداری، بازرسی و تعیین وضعیت صورت حساب و سود انباشته هستند.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی درباره دیگر واگذاری سازمان خصوصی سازی، گفت: به تازگی یک واگذاری سنگین داریم که آگهی‌اش را در روزنامه‌های کثیرالانتشار نیز منتشر کردیم. حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال واگذاری جدید داریم که ۱۵ شهریور ماه مزایده‌شان برگزار خواهد شد.

سبحانی توضیح داد: در این واگذاری‌ها ۸۰ درصد از پتروشیمی دماوند با قیمت پایه ۱۳۷۰ میلیارد تومان واگذار خواهد شد. همچنین چند شرکت پتروشیمی دیگر مانند پتروشیمی دهلران و ابن سینا با رقم‌های جزئی‌تر واگذار می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج