۳۷۲۰۷۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

بررسی حق خوری داوران نسبت به سلیمی

برنامه "روی خط المپیک" چهارشنیه ۲۷ مرداد، اقبال پور، کارشناس وزنه برداری، به تحلیل ناداوریهای علیه سلیمی پرداخت.

خبرگزاری فارس،: شب گذشته، قاسم رضایی، فرنگی کار کشور، موفق به کسب مدال برنز المپیک شد. در جدول رده بندی المپیک، جمهوری اسلامی ایران، با ۲ طلا و ۲ برنز، در رده سی و یکم قرار دارد.

اقبال پور، کارشناس وزنه برداری، در خصوص مسابقات شب گذشته، در رادیو ورزش گفت: کار ناشایستی که شب گذشته، داوران صورت دادند، واقعاً مایه تأسف است. من به خاطر ملت ایران بسیار ناراحت شدم. دیشب، اتفاق آرمانی برای ورزش کشور، در حال رقم خوردن بود که متأسفانه داوران مانع این کار شدند.

وی، در پاسخ به این پرسش که آیا انتخاب وزنه 245 کیلوگرم، انتخاب درستی برای بهداد بود، عنوان کرد: وزنه هایی که برای ورزشکار انتخاب می شود، وزنه هایی است که آنها در تمرینات، بارها تکرار کرده اند. ترس ما از بهداد سلیمی، تنها به خاطر آسیب دیدگی اش بود و تمام هم و غم من این بود که او در برابر وزنه 210 کیلوگرم موفق عمل کند؛ اما زمانی که 216 کیلوگرم را زد، تقریباً قهرمانی اش قطعیت پیدا می کرد.

وی، تصریح کرد: سه داور بین المللی که از تاپ ترین داورانی هستند که برای المپیک دعوت می شوند، هر سه چراغ سفید دادند؛ آیا می شود که هر سه داور اشتباه کنند؟! این در سطح المپیک غیر ممکن است. از لحاظ قانونی، هیئت ژولی می تواند اعمال نظر کند؛ زیرا ممکن است یک داور یا دو داور اشتباه کنند؛ اما زمانی که بهترین داوران دنیا، هر سه چراغ سفید دهند و ژولی در تصمیم آنها مداخله کند، خود بحث های فراوانی ایجاد می کند. ما هر کاری که انجام دهیم، متأسفانه مدال بهداد، از دست رفته است.

این کارشناس وزنه برداری، حرکت داوران را اعمال نفوذ تلقی کرد و گفت: دادن سه چراغ سفید به بهداد، نشان دهنده این بود که اعمال نفوذ اتفاق افتاده است و اگر او وزنه 236 کیلوگرم را هم انتخاب می کرد، مطمئناًَ همین بلا را سرش می آوردند؛ زیرا قرار بوده که بهداد از صحنه رقابتها حذف شود.

به نظر من کمیته بین المللی المپیک، باید نهضتی را ایجاد کند تا جلوی ناداوریها در رشته های کشتی و وزنه برداری را بگیرد. قضیه ناداوری المپیک، از دوپینگ بسیار زشت تر شده است و به صورت علنی اتفاق می افتد.

برنامه زنده "روی خط المپیک"، با اجرای سبحان اکرامی، با هدف پیگیری و اطلاع رسانی آخرین اخبار المپیک، هر روز ساعت 11:05 به مدت 50 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید علی

      دیگه بررسی کردن نمیخواد که، وقتی اعضای هیئت ژوری برادر عراقی وخانمش هستن دیگه نباید اعتراضی داشته باشیم، ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج