جاباما
۳۷۲۰۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

رحماندوست و ۲۰:۳۰ تهدید به شکایت شدند

محمد عظیمی مسئول غرفه ایران در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت به اظهارات مصطفی رحماندوست شاعر در انتقاد از حضور پرتعداد مسئولان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در این نمایشگاه، واکنش نشان داد.

خبرگزاری مهر: محمد عظیمی مسئول غرفه ایران در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت به اظهارات مصطفی رحماندوست شاعر در انتقاد از حضور پرتعداد مسئولان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در این نمایشگاه، واکنش نشان داد.

در پی واکنش معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اظهارات مصطفی رحماندوست در مصاحبه با مهر که وی در بخشی از آن گفته بود «من در نمایشگاه فرانکفورت امسال از ۱۸ نفر از مسئولان وزارت ارشاد حاضر در نمایشگاه خواستم که به انگلیسی برای من سئوالی بپرسند و آنها قادر نبودند» محمد عظیمی مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و مسئول غرفه ایران در نمایشگاه مذکور هم به این سخنان واکنش نشان داده و متن کامل این جوابیه را به خبرگزاری مهر ارسال کرده است که از نظرتان می‌گذرد:

بسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای مصطفی رحماندوست

باسلام و احترام

پیرو مصاحبه جنابعالی با خبرگزاری مهر در تاریخ ۱۶/۸/۱۳۹۱ و علیرغم جوابیه و به درخواست ۱۶/۸/۹۱ معاونت محترم امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اعلام اسامی ۱۸ نفر از مدیران وزارت ارشاد تا این تاریخ هیچگونه پاسخی از سوی جنابعالی واصل نگردیده است.

اینجانب به عنوان مدیر غرفه جمهوری اسلامی ایران و مسئول هیئت اعزامی به نمایشگاه کتاب فرانکفورت از جنابعالی درخواست دارم که هر چه سریع‌تر اسامی ۱۸ نفر مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر در این نمایشگاه که از آنها خواسته‌اید سئوالی را برای شما به انگلیسی بپرسند و قادر به این کار نبوده‌اند را اعلام و یا کتبا به دفتر اینجانب منعکس نمائید. بدیهی است حق پیگیری موضوع از طریق مرجع ذیربط برای اینجانب محفوظ خواهد بود.

از خداوند متعال توفیق جنابعالی را خواستارم.

محمد عظیمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران

رحماندوست و 20:30 تهدید به شکایت شدند

نمایی از غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

محمد عظیمی همچنین در نامه‌ای به سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما نسبت به پخش گزارشی در بخش خبری ۲۰:۳۰ در همین رابطه واکنش نشان داده که این جوابیه هم به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس ضرغامی

ریاست محترم سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند نظر به پخش برنامه تلویزیونی مورخ ۱۸/۸/۹۱ از شبکه دوم سیما بخش خبری ۲۰.۳۰ صرفاً جهت اطلاع متاسفانه شاهد پخش گزارشی از نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت بودیم که از مصادیق بارز نشر اکاذیب و افترا (ماده ۶۹۷ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی) به مسئولین وزارت ارشاد و برگزارکننده غرفه ایران در نمایشگاه مذکور بود که نظر جنابعالی را به موارد زیر جهت دستور پیگیری و برخورد با متخلفان جلب می‌نمائیم.

مطلب اول: مجری برنامه پس از طرح مقدمات عنوان می‌کند که امسال به خصوص در سطح مدیران در این مقطع کلام خود را قطع و از تصویر و کلام اینجاب به عنوان مسئول غرفه جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده می‌کند و کلمه حضور داریم را از زبان اینجانب به مطالب خود پیوند می‌زند. این اقدام با اخلاق حرفه‌ای تناقض داشته و مستلزم پیگیری و اصلاح خبر در همان برنامه می‌باشد.

مطلب دوم: گزارش فوق‌الذکر پایه و اساس نداشته و بر مبنای مصاحبه فردی تهیه شده که به نوبه خود باید پاسخگوی ادعاهای خود باشد اما جهت آگاهی افکار عمومی موارد زیر را معروض می‌دارم:

۱- در مورد تعداد مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر در نمایشگاه که مجری محترم ۱۰، ۱۵ نفر عنوان می‌کند اغراق شده و از مصادیق نشر اکاذیب است و مدعی و مجری و تهیه کننده برنامه باید اسامی مدیران را اعلام و ادعای خود را ثابت کنند. لازم به ذکر است فقط چهار نفر از مدیران وزارتخانه به عنوان نماینده نمایشگاه کتاب تهران و با مسئولیت و ماموریت مشخص در فرانکفورت حضور داشتند.

۲- افراد اعزامی با مسئولیت اجرایی مشخص و تعریف شده در نمایشگاه مسلط به یکی از زبانهای خارجی از جمله انگلیسی، عربی، ایتالیایی با توانایی مکالمه و ترجمه بودند و بین این مطلب که هیچ یک قادر به پاسخگویی به یک سئوال انگلیسی نبودند، افترا و توهین واضح و آشکار به دست اندرکاران غرفه جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

۳- از صدا و سیما و نویسنده محترم که به گفته ایشان استناد شده درخواست داریم اسامی مدیران مورد سئوال واقع شده را اعلام نمایند در غیر این صورت این ادعا افترا و نشر اکاذیب به دست اندرکاران غرفه جمهوری اسلامی ایران تلقی و حق مراجعه به دستگاه قضایی برای اعاده حیثیت برای خود محفوظ می‌دانیم.

در خاتمه خواهشمند است دستورات لازم در خصوص اصلاح خبر و رفع ابهامات ایجاد شده در همان بخش خبری را صادر فرمائید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      خدائیش این 30/20 هم دیگه شورشو در اورده . رحماندوست بدبخت هم مثلا اومده حرف بزنه و خودشو به رخ بکشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج