۳۷۲۱۲
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

نگاهی به عملکرد افشین قطبی در ژاپن

روز گذشته جی لیگ به پایان رسید و شیمیزو اس پالس با هدایت افشین قطبی در رده نهم قرار گرفت. شیمیزو در آخرین بازی میزبان اومیا آردیجا بود که در نهایت نتوانست مقابل این تیم پیروز شود و به تساوی بدون گل رضایت داد. با این تساوی شیمیزو ۴۹ امتیازی شد و با تفاضل گل در رتبه نهم ایستاد.

نگاهی به عملکرد افشین قطبی در ژاپن

تماشا: روز گذشته جی لیگ به پایان رسید و شیمیزو اس پالس با هدایت افشین قطبی در رده نهم قرار گرفت. شیمیزو در آخرین بازی میزبان اومیا آردیجا بود که در نهایت نتوانست مقابل این تیم پیروز شود و به تساوی بدون گل رضایت داد. با این تساوی شیمیزو 49 امتیازی شد و با تفاضل گل در رتبه نهم ایستاد.

نگاهی به عملکرد افشین قطبی در ژاپن

شیمیز پیش از قطبی

آخرین موفقیت شیمیزو به قهرمانی این تیم در سال ۲۰۰۰ در جام در جام باشگاه های آسیا برمی گردد. بعد از آن شیمیزو به تدریج تبدیل به تیمی متوسط در ژاپن شد که نتوانست به جایگاه سابقش برگردد. پیش از اینکه قطبی سرمربی شیمیزو شود، کنتا هاسه گاوا از سال ۲۰۰۵ به مدت ۵ سال سرمربی این تیم بود.

هاسه گاوا در این پنج فصل موفقیت خاصی کسب نکرد و شیمیزو با او همیشه در رده های چهارم تا هفتم قرار می گرفت، به همین دلیل مدیران این تیم بعد از جام ملت های آسیای ۲۰۱۱ به سراغ قطبی آمدند و با او قراردادی ۳ ساله امضا کردند.

مقایسه با شیمیزوی فصل پیش

شاگردان قطبی در حالی این فصل را با رتبه نهمی تمام کردند که فصل گذشته با کسب ۴۵ امتیاز و تفاضل گل ۹- در جی لیگ دهم شده بودند. شاید در نگاه اول تفاوت زیادی میان این دو رتبه نباشد اما مرور نتایج این تیم در فصل جاری نشان می دهد که شیمیزو در فصل ۲۰۱۲ عملکرد متفاوتی نسبت به فصل ۲۰۱۱ داشت.

این تیم در فصل ۲۰۱۱ از ابتدا تا انتها در میانه جدول حضور داشت و هرگز نتوانست خود را از رتبه هفتم بالاتر بکشد. به همین دلیل در پایان فصل پیش زمزمه هایی مبنی بر قطع همکاری قطبی با شیمیزو شنیده می شد. مخالفان و منتقدان ایرانی قطبی بی صبرانه انتظار برکناری او را می کشیدند اما این اتفاق نیفتاد و مدیران شیمیزو باز هم به او اعتماد کردند و تیمشان را به او سپردند.

هم مدعی هم فانوس به دست

شروع فصل برای قطبی و شیمیزو شروعی معمولی بود و نتایج این تیم نوسان زیادی داشت اما از اواسط نیم فصل اوضاع بهتر شد و شیمیزو با چند پیروزی پیاپی در مقابل صدرنشینان و مدعیان به رتبه های بالای جدول رسید. آنها کم کم لقب شگفتی ساز و غول کش را هم گرفتند اما از هفته دهم کابوس برای قطبی شروع شد. شیمیزو تا هفته نوزدهم روی نوار تساوی و باخت قرار گرفت و تا رده دوازدهم هم سقوط کرد.

ناگهان این تیم دوباره پوست انداخت و با پیروزی دوباره بر مدعیان قهرمانی اوج گرفت. نتایج این تیم آنقدر خوب بود که در پایان هفته سی ام در رتبه چهارم جدول قرار گرفت. در این مقطع شاگردان قطبی می توانستند با یکی دو پیروزی دیگر خودشان را به لیگ قهرمانان آسیا هم برسانند ام همه چیز عوض شد و شیمیز در چهار هفته پایانی سه بار باخت و یک بار مساوی کرد. با این نتایج، شاگردان قطبی با یک سقوط آزاد به رتبه نهم جدول رفتند تا همه رشته های قطبی در طول کمتر از یک ماه پنبه شود.

نابیسکوکاپ و جام حذفی

شیمیز در این فصل در دیگر تورنمنت های فوتبال ژاپن حضور موفقی داشت و توانست به فینال نابیسکوکاپ که سومین تورنمنت معتبر ژاپن است راه پیدا کند اما در فینال به کاشیما آنتلرز باخت و پس از این باخت بود که در جی لیگ هم روی دور شکست قرار گرفت اما شیمیز که سال هاست در حسرت کسب یک جام مانده، هنوز شانس قهرمانی در جام حذفی را دارد.

هواداران این تیم که در یک قدمی نابیسکوکاپ از دستیابی به آن بازماندند، امیدوارند افشین قطبی بتواند جام حذفی را برای آنها به دست بیاورد. آنها در مرحله یک هشتم نهایی این جام شنبه دو هفته بعد با سرزو اوزاکا بازی می کنند. در صورت پیروزی در این بازی شیمیز در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده گامبا اوزاکا و ماچیدا زلویا می رود.

دیگر مربیان مطرح جی لیگ

افشین قطبی تنها مربی ایرانی است که توانسته خارج از ایران در لیگی معتبرتر و حرفه ای تر مربیگری کند. در جی لیگ امسال مربیان مشهوری مثل دراگان استویکوویچ یوگسلاو و جورجینهوی برزیلی حضور داشتند و بقیه مربیان هم یا ژاپنی بودند یا برزیلی. استویکوویچ با ناگویا گرامپوس ایت هفتم شد و جورجینهو با کاشیما آنتلرز در رده یازدهم قرار گرفت.

آینده قطبی در شیمیزو

هنوز یک سال دیگر از قرارداد افشین با شیمیزو مانده است. مدیران شیمیزو فصل گذشته و در حالی که نتایج این تیم امیدوارکننده نبود قطبی را نگه داشتند. نتایج امسال او هم در جی لیگ پیشرفت محسوسی نداشت اما قطبی در مقاطعی نشان داد می تواند این تیم را تبدیل به یک مدعی قهرمانی کند. او توانست در دیگر جام های داخلی ژاپن تا مراحل پایانی صعود کند اما نکته مهم اینکه میانگین سنی تیم قطبی امسال ۲۳/۵ بود و در واقع او در شیمیزو دست به یک جوانگرایی زده و با همین تیم جوان نتایج قابل قبولی کسب کرده است. به این ترتیب به نظر می رسد مدیران شیمیزو از نتایج راضی باشند و به احتمال زیاد قطبی تا پایان قراردادش در این تیم خواهد ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسام

      چرا نمیتونید یک ایرانی رو که مشغول کاره و بد نتیجه نمیگیره رو ببینید؟؟؟!!!

    • بچه قم

      افشین امپراتور .....

    • زهرا

      اقای قطبی روزپدر رابه شما تبریک عرض میکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج