جاباما
۳۷۲۱۸۰
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

رکن آبادی: آقای جنتی! دل ما را ریش نکنید

برادر شهید غضنفر رکن‌آبادی با بیان اینکه رژیم آل‌سعود مغز، قلب، ریه، کلیه و طحال آن شهید را از بدنش خارج کرد نسبت به صحبتهای علی جنتی در این رابطه واکنش نشان داد و گفت: آقای وزیر، ارشاد سنجیده‌تر سخن بگویید و این‌گونه دل خانواده ما را ریش نکنید.

خبرگزاری تسنیم: مرتضی رکن‌آبادی در گفت‌وگویی درباره جزئیات پیکر برادرش که از سوی سعودی‌ها ماه‌ها پس از فاجعه منا تحویل ایران شد، اظهار کرد: پیکر برادرم دو بار توسط سعودی‌ها مورد کالبدشکافی قرار گرفت و بعد از خروج امعا و احشای بدن، تحویل خانواده شد.

وی خاطرنشان کرد: برادرزاده و دو تن از برادرانم برای شناسایی و انتقال پیکر شهید رکن‌آبادی به عربستان سفر کردند که پس از تحویل پیکر با جسد کالبد‌شکافی شده آن شهید مواجه شدند.

برادر شهید رکن‌آبادی یادآور شد:‌ این کالبدشکافی در حالی روی پیکر شهید رکن‌آبادی انجام شده که هیچ یک از هفت هزار پیکر دیگر مورد کالبدشکافی قرار نگرفته است.

وی به دومین کالبدشکافی روی پیکر شهید غضنفر رکن‌آبادی اشاره کرد و افزود: بعد از نبش قبر در عربستان و خروج پیکر برادرم، سعودیها دوباره کالبدشکافی انجام داده و این بار به‌بهانه اینکه ممکن است این پیکر بار میکروبی داشته باشد کالبدشکافی کرده و مغز، ریه و امعا و احشای وی را خارج کردند.

برادر شهید رکن‌آبادی تصریح کرد: متأسفانه سعودی‌ها اعضای بدن برادرم را خارج کردند و در داخل کشور نیز مسئولان پزشکی قانونی هیچ‌گونه همکاری نکردند و ما اطلاعات لازم را از خبرنگاران و رسانه‌ها به‌دست آوردیم.

وی درباره مصاحبه روز گذشته علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که گفته بود این روش عربستان است که امعا‌ و احشای برخی اجساد را در می‌آورند و سپس دفن می‌کنند، گفت: از مصاحبه وزیر ارشاد که اظهار داشته تمامی پیکرهایی که در عربستان دفن می‌شوند امعا و احشای آنها خارج می‌شود و رکن‌آبادی هم در این چارچوب بوده ابراز تأسف می‌کنم.

برادر شهید رکن‌آبادی با تأثر شدید نسبت به اقدام عربستان سعودی و صحبت‌های وزیر ارشاد تصریح کرد:‌ کجای این دنیا مغز، امعا و احشای فرد جان‌باخته را برای دفن یا انتقال و جابه‌جایی آن خارج می‌کنند.

وی خطاب به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای وزیر، شما اگر در جریان نیستید خواهش می‌کنم اطلاعات خود را تکمیل کرده و سنجیده‌تر سخن بگویید! آقای وزیر، این‌گونه دل خانواده ما را ریش نکنید.

برادر شهید رکن‌‌آبادی عنوان کرد: آقای وزیر تأکید کرده جنازه‌هایی که می‌خواهد در عربستان سعودی دفن شود، تخلیه می‌شود در صورتی که این حرف نادرست است و هیچ کجای دنیا چنین موضوعی اتفاق نمی‌افتد.

بعد از مصاحبه دختر شهید رکن‌آبادی با عنوان: «سعودیها مغز و قلب شهید رکن‌آبادی را خارج کردند/ پرونده ترور این شهید در عربستان بسته شد» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در واکنش به مصاحبه در گفت‌وگویی با رد هرگونه احتمال اقدامات تحقیقاتی روی جسد شهید رکن‌آبادی گفت: این روش عربستان است که امعا و احشای برخی اجساد را در می‌آورند و سپس دفن می‌کنند؛ احتمالاً قصد داشتند پیکر شهید رکن‌آبادی را در آنجا دفن کنند که با فشاری که جمهوری اسلامی وارد کرد، پیکر آن شهید را راهی ایران کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت بی عرضه ی ما مسئوله در قبال این شهید و جنایتی که سعودیها کردن

    • تقز

      هرکس بي عرضه شد فقط بايدبهانه تراشي کند
      اگرهشدارايشان نبوداجسادشهدامامثل اجسادبقيه کشورهابابدترين بي حرمتي معلوم نبودتوسط وهابي ها کجادفن بودن

    • ارش

      سعوديها جيكار دارن دولتمون اكه از يه دولتي خوششون نياد بدبين ميكنن ايرانيا ميرن حج ميرن تظاهرات ميكنن خو كدوم دولت راضي ميشه همش ميندازن رو سعوديا ادم يكم اخبار بگیره میفهمه جخبره

    • تلاش

      در نژاد ایرانی ذلت و درماندگی نیست ما شیعه علی (ع) و از مکتب امام حسینیم .....اقای رییس جمهور و وزیر امور خارجه این همان سفیری بود که در لبنان خواب و آرمش را از چشم شیوخ عرب صهیونستی گرفت پس خواهشن یادتان نرود ما کسی را می خواهم که عزت و سر بلندی ملت شهید پرور و آذاده ایران را فدای سیاست بازی خود نکند .... به امید سر بلندی جمهوری اسلامی ایران در کل دنیا

    • بدون نام

      به نظر بنده کم اطلاع بعید نیست شکنجه شده باشن و برای مقاصد امنیتی چنین با او کرده باشند.

      همچنین خارج کردن مغز و قلب و سایر اعضای درونی یعنی گرو نگه داشتن بخشی از بدن و تحویل ندادن کامل و نوعی دهن کجی

      اینها راه یزید و شمر و اجدادشون رو رفتند و اون دیپلمات شهید هم راه امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) رو رفتن.
      خدا صبر به بازماندگان سرافراز ایشون بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج