۳۷۲۳۲۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پیگیری پرونده کیارستمی از سوی چند قاضی

بعد از گذشت نزدیک به ٥٠ روز از درگذشت عباس کیارستمی، کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران، حالا بررسی‌های اولیه سازمان نظام پزشکی روی پرونده پرحاشیه درمان عباس کیارستمی، از قصور پزشکی حکایت می‌کند.

روزنامه شرق: بعد از گذشت نزدیک به ٥٠ روز از درگذشت عباس کیارستمی، کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران، حالا بررسی‌های اولیه سازمان نظام پزشکی روی پرونده پرحاشیه درمان عباس کیارستمی، از قصور پزشکی حکایت می‌کند. به گفته قائم‌مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی کیفرخواستی در چهار مورد که دو مورد آن قصور پزشکی و دو مورد قصور انتظامی بوده است، در هیأت بدوی انتظامی بررسی شد.

دکتر محسن خلیلی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده «عباس کیارستمی» ضمن اشاره به فعالیت ٣٠ نفر از کارشناسان و استادان زبده در رشته‌های مرتبط با این پرونده، گفت: پنج جلسه کمیسیون کارشناسی ویژه رسیدگی به این پرونده تشکیل شد و بیش از ٣٠ ساعت کار کارشناسی در این زمینه صورت گرفت. وی افزود: اقدامات کارشناسی در این پرونده در ٢٠ محور و از زمان درمان سرپایی در بیمارستان آراد تا زمانی که مرحوم علی رغم توصیه پزشک معالج به فرانسه سفر می‌کند، انجام شد و کمیسیون مربوطه در این ٢٠ محور نظر داد. به گفته خلیلی به نقل از ایسنا، در ١٦ مورد از این ٢٠ محور، پزشک و کادر درمان هر دو بیمارستان «آراد» و «جم» مشکلی نداشتند.

در چهار مورد که دو مورد آن قصور پزشکی و دو مورد نیز قصور انتظامی بود، کیفرخواست صادر و جهت صدور رأی به هیأت بدوی ارسال شد. مقرر شده است که هیأت بدوی انتظامی در اسرع وقت و خارج از نوبت پرونده را بررسی و اعلام رأی و نظر کند. قائم‌مقام معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی همچنین گفت: متأسفانه هنوز هیچ اطلاعی از فایل بالینی مرحوم کیارستمی در فرانسه به دست ما نرسیده است و به همین دلیل نمی‌توانیم درباره علت تامه فوت نظر دهیم.

حالا این پرونده در دستان دکتر ایرج خسرونیا، رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی است. وی در گفت‌وگو با «شرق» درباره نحوه رسیدگی به پرونده در دادگاه بدوی می‌گوید: «این پرونده حالا نزد من است، من باید آن را مطالعه کنم و پس از آن شاکی را صدا کنیم و اگر احتیاج بود از نظرات کارشناسان دیگر هم استفاده کنیم». وی در پاسخ به این سؤال که در صورتی که این قصور محرز شود، چه مجازاتی در انتظار خاطیان خواهد بود نیز اعلام کرد: «ما هنوز هیچ حکمی ندادیم و مشخص هم نیست که چه اتفاقی خواهد افتاد، به دلیل اینکه چندین قاضی و دادستان جرائم پزشکی چندین روز روی این پرونده کار و در نهایت رأی خود را صادر می‌کنند». به گفته خسرونیا پزشک معالج عباس کیارستمی هنوز در حال طبابت است.

وی اظهار کرد: «چون هنوز حکمی صادر نشده، این پزشک مانند گذشته مشغول به کار است». پیش از این نیز بهمن کیارستمی فرزند مرحوم کیارستمی به دلیل آنچه سکوت تیم بررسی‌کننده در مقابل پرونده پدرش نامیده بود، واکنش جدیدی در قبال پرونده پزشکی پدرش نشان داد و از شکایت از پزشک معالج پدرش و بیمارستانی که کیارستمی در ایران آنجا بستری بوده، خبر داد.

خانواده کیارستمی اصرار به قصور پزشکی بیمارستان جم و پزشک معالج دارند. با توجه به حاشیه‌های پیش‌آمده در این پرونده به دستور وزیر بهداشت و رئیس سازمان نظام‌پزشکی، رسیدگی به این پرونده خارج از نوبت در حال انجام است؛ از طرفی در تاریخ ١٩ مرداد سال جاری، وزیر بهداشت در نامه‌ای از دکتر علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور خواسته بود نسبت به اعلام نتیجه نهایی پرونده درمانی زنده‌یاد عباس کیارستمی اقدام شود. حالا پس از پذیرش تلویحی خطای پزشکی، خانواده کیارستمی اعلام کرده‌‌اند زین پس درباره پرونده پزشکی پدرشان وکیل این خانواده عادل مقدس اظهارنظر خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج