۳۷۲۳۵۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خسارت گردشگری ایران از لغو تورهای ترکیه

معاون گردشگری کشور گفت: بخش خصوصی گردشگری ایران از نیمه مارس (۵ ماه پیش) تاکنون به دلیل فسخ قراردادهای متعدد تورهای مسافرتی متحمل خسارتی حدود ۷ تا ۸ میلیون یورو (تقریباً ۳۰ میلیارد تومان) شده است.

روزنامه ایران: معاون گردشگری کشور گفت: بخش خصوصی گردشگری ایران از نیمه مارس (۵ ماه پیش) تاکنون به دلیل فسخ قراردادهای متعدد تورهای مسافرتی متحمل خسارتی حدود ۷ تا ۸ میلیون یورو (تقریباً ۳۰ میلیارد تومان) شده است.

مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور در دیدار با «هاکان تکین» سفیر ترکیه در ایران با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشور به آنکارا و دستاورد برقراری شرایط عادی گردشگری میان دو کشور گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری وزارت امور خارجه در تلاش بوده است تا بهترین راه حل را برای مدیریت شرایط جدید در نظر بگیرد.

رحمانی موحد با بیان اینکه قطع کوتاه مدت اعزام تورهای گردشگری به ترکیه، وجود برخی نواقص در عقد قراردادهای گردشگری طرفین به عنوان بستری برای ایجاد خسارت به بخش خصوصی گردشگری ایران را عیان کرد؛ اظهار داشت: طبق نشست اینجانب با دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان حوزه گردشگری ایران و بررسی دقیق شرایط ایجاد شده برای آنها به دلیل نا آرامی‌های اخیر ترکیه، مشخص شد که از نیمه مارس ۲۰۱۶ تاکنون بخش خصوصی ایرانی به دلیل فسخ قراردادهای متعدد تورهای مسافرتی متحمل خسارتی حدود ۷ تا ۸ میلیون یورو شده است؛ لذا پیشنهاد می‌شود با دستور وزیر فرهنگ وگردشگری و همکاری بخش خصوصی ترکیه ساز و کاری سریع برای جبران خسارت‌های وارد شده و اصلاح نواقص در قراردادها و روند موجود تعریف شود.

رحمانی موحد گفت: با وجود اینکه همواره دو کشور ایران و ترکیه در میزبانی از گردشگران یکدیگر پیشتاز بوده اند؛ اما برخی نواقص در خدمات و عدم رعایت‌شان، هموطنان ایرانی بویژه در مرزها و فرودگاه‌های ترکیه گزارش شده که انتظار داریم در شرایط جدید همکاری‌های آتی اصلاح و ارتقا یابد.در این جلسه «هاکان تکین» سفیر کشور ترکیه از پیشنهاد معاون گردشگری به منظور تعریف سریع ساز و کار استیفای خسارات به بخش خصوصی گردشگری ایران استقبال کرد و گفت: وزارت گردشگری و تورساب ترکیه بی‌شک در این راستا پیش قدم خواهد بود و من نیز در جایگاه سفارت همه تلاش خود را به منظور بازگرداندن روابط موجود به سطحی شایسته اعمال خواهم کرد.

هاکان تکین با اشاره به اینکه مردم ترکیه، ایرانیان را همانند هموطنان خود به شمار می‌آورند و با آنها قرابت‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار دارند؛ تأکید کرد: در تلاش خواهیم بود با ایجاد شرایط امن و ارتقا و حفظ‌ شأن میزبانی از گردشگران ایرانی در راستای رفع نواقص و خلأ‌های موجود تلاش کنیم.او گفت: طی نزدیک‌ترین فرصت، امکان حضور هیأتی از وزارت فرهنگ و گردشگری به همراه بخش خصوصی ترکیه در ایران فراهم خواهد شد تا با تعریف ساز و کاری جدید ارتقای روابط موجود در سطحی شایسته محقق شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج