جاباما
۳۷۲۳۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

رسایی:

«من مادر هستم» باید در دادگاه تمام شود

حجت‌الاسلام حمید رسایی با بیان اینکه صحنه‌های اعدام در فیلم "من مادر هستم" نباید به نمایش درمی‌آمد و فیلم باید در سکانس دادگاه آن هم با اصلاحاتی به پایان می‌رسد بر لزوم فراهم کردن خوراک فرهنگی برای مردم تاکید کرد.

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام حمید رسایی با بیان اینکه صحنه‌های اعدام در فیلم "من مادر هستم" نباید به نمایش درمی‌آمد و فیلم باید در سکانس دادگاه آن هم با اصلاحاتی به پایان می‌رسد بر لزوم فراهم کردن خوراک فرهنگی برای مردم تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای اکران وزارت ارشاد درباره اصلاحاتی که وی پیشنهاد داده و قرار است بر فیلم سینمایی "من مادر هستم" اعمال شود گفت: من کلیات این تغییرات را می‌دانم اما از جزئیات اطلاعی ندارم. چند پیشنهاد برای رفع مشکل فیلم در شورای اکران مطرح کردم تا "من مادر هستم" به اکران عمومی درآید.

وی ادامه داد: پیشنهاد من این بود که در جلسه دادگاه از جایی که پدر اعلام می‌کند "من دارم مکافات عملم را می‌دهم" و شبهه‌ای را مطرح می‌کند که دختر دارد تقاص گناه او را پس می‌دهد، دیالوگی از طرف قاضی اضافه شود که حرف‌های او را زیر سوال ببرد و تاکید کند که دختر شما مجازات و مکافات عمل خودش را می‌بیند.

این نماینده مجلس افزود: او قتل انجام داده و شرب خمر کرده پس باید مجازات شود. اگر پدر هم در گذشته گناهی مرتکب شده باید مجازات عمل خود را ببیند. پیشنهاد من این بود که در جلسه دادگاه فیلم به پایان برسد و صحنه‌های اعدام نمایش داده نشود.

«من مادر هستم» باید در دادگاه تمام شود

رسایی عنوان کرد: این مسائل را در برنامه هفت هم مطرح کردم اما مجری برنامه گفت که با این تغییرات، فیلم دیگر فیلم جیرانی نیست. خوب فیلم جیرانی نباشد. اگر او نمی‌خواهد این تغییرات را اعمال کند باید مجوز نمایش فیلمش باطل شود. چطور برای یک ساندویچ فروشی نظارت و ممیزی می‌گذاریم تا غذای فاسد به خورد مردم ندهند پس باید برای تامین غذای فرهنگی مردم هم فکری بیندیشیم.

وی توضیح داد: مورد دیگری که پیشنهاد دادم تغییر نام فیلم بود. این اسم اسمی همراه با ترحم نسبت به سه شخصیت زن فیلم است در صورتی که این شخصیت‌ها هیچ‌کدام ویژگی‌های یک مادر اصیل را ندارند و نمی‌توانند انتقال‌دهنده مفهوم نام فیلم باشند.

رسایی در پایان تأکید کرد: اینها نظرات من بود اما دیگر از جزئیات تغییر اطلاعی ندارم. هرچند کارگردان قصد نداشته این مسایل را القا کند اما معتقدم برای رفع شبهات باید این اصلاحات روی فیلم انجام شود.


شمقدری، جیرانی و موسوی به دادسرا احضار شدند

کارگردان و تهیه کننده "من مادر هستم" و رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد اسلامی به دادسرای کارکنان دولت احضار شدند.

همزمان با اعتراضات علیه فیلم "من مادر هستم" و طرح شکایتی جمعی از مخالفان اکران این فیلم در دادستانی تهران ، پرونده ای در شعبه نهم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تشکیل شد.

بازپرس پرونده نیز پس از بررسی شکایت ، جواد شمقدری -رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد اسلامی- ، فریدون جیرانی کارگردان فیلم و غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم را برای توضیحات به دادسرا احضار کرد.

بزودی این سه نفر باید جهت پاسخ به اتهامات مطرح شده در دادسراحاضر شوند.

هفتم آذر امسال مخالفان اکران این فیلم اعلام کردند ،با استناد به ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی از جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد اسلامی به عنوان مسئول ارائه مجوز به ۴ فیلم "برف روی کاج‌ها"، "پل چوبی"، "من مادر هستم" و"من همسرش هستم" و نمایش عمومی آن در سینماهای کشور به دادستان تهران شکایت می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج