۳۷۲۳۸۸
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

وال استریت ژورنال مدعی شد؛

گروکشی بر سر پرداخت ۴۰۰ میلیون‌دلار به ایران

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در ادامه سلسله افشاگری های خود از پرداخت ۷ ماه پیش، ۴۰۰ میلیون دلار از سوی آمریکا به ایران، در گزارشی مدعی شد دولت آمریکا تا زمان کسب اطمینان از خروج زندانیان آمریکایی از فرودگاه تهران، اجازه پرواز هواپیمای حامل پول از سوییس به ایران را نداده است.

عصر ایران: روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در ادامه سلسله افشاگری های خود از پرداخت ۷ ماه پیش، ۴۰۰ میلیون دلار از سوی آمریکا به ایران، در گزارشی مدعی شد دولت آمریکا تا زمان کسب اطمینان از خروج زندانیان آمریکایی از فرودگاه تهران، اجازه پرواز هواپیمای حامل پول از سوییس به ایران را نداده است.

این روزنامه آمریکایی در گزارشی جدید که پیش بینی می شود بر جنجال ادعای پرداخت باج از سوی آمریکا برای آزادی زندانیان این کشور از ایران بیفزاید، نوشت که دیپلمات های آمریکایی در سوییس پس از کسب اطمینان از خروج زندانیان آمریکایی از فروگاه تهران به دیپلمات های ایرانی اجازه داده اند هواپیمای حامل ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد را در اختیار بگیرند.

یک مقام آمریکایی به این روزنامه گفته است: هدف اصلی ما از پرداخت این پول بازگرداندن زندانیان به آمریکا بوده است.

انتشار این گزارش در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال پیشتر با انتشار گزارشی مدعی شده بود دولت اوباما ۴۰۰ میلیون دلار را بابت آزادی ۴ زندانی ایرانی - آمریکایی از زندان های ایران به تهران پرداخت کرده است.

انتشار این گزارش جنجال زیادی به پا کرده است و جمهوریخواهان مخالف دولت اوباما ، او را به پرداخت باج به ایران متهم کرده اند. دولت اوباما اما با رد این اتهام می گوید این پول را بابت قسط نخست از ۱.۷ میلیارد دلار غرامت پرونده خرید های تسلیحاتی ایران از آمریکا در اواخر دوره سلطنت پهلوی پرداخته است. بنا به گفته دولت اوباما پرداخت این پول هیچ ارتباطی با آزادی زندانیان آمریکایی نداشته است.

اما نشان می دهد پرداخت این پول آن گونه که دولت آمریکا ادعا کرده است بی ارتباط با مساله آزادی زندانیان نبوده و حتی فراتر از آن اقدامی در جهت آزادی این زندانیان بوده است.

جب بوش فرماندار سابق ایالت فلوریدا و یکی از نامزدهای ناکام ریاست جمهوری در رقابت های درون حزبی اخیر جمهوریخواهان در واکنش به انتشار گزارش جدید وال استریت ژورنال در صفحه توییتر خود نوشت ؛ انتشار این گزارش نشان می دهد پرداخت این پول به صورت مخفیانه به ایران نوعی باج دهی به تهران بوده است.

همچنین رییس کمیته ملی حزب جمهوریخواه آمریکا بلافاصله س از انتشار گزارش وال استریت ژورنال با صدور بیانیه ای از دولت اوباما خواسته است اعتراف کند که به ایران باج پرداخت کرده است.

برخی از نمایندگان جمهوریخواه کنگره نیز در واکنش به انتشار گزارش جدید وال استریت ژورنال، خواستار تحقیقات کنگره از وزارت خزانه داری آمریکا بابت پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به ایران شده اند.

جنجال "باج دهی" به ایران در حالی در آمریکا بالاگرفته است که هفته گذشته مقامات آمریکایی تایید کردند پس از پرداخت نخستین قسط بدهی ۱.۷ ، الباقی مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار را نیز به صورت بی سروصدا و به شکل نقدی به تهران پرداخت کرده اند. آنها به زمان، نحوه و مکان دقیق این پرداخت اشاره ای نکرده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سانسور نکن لطفن

      پس کجا رفتن این همه پول؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ ما که باور نداریم اینا اگه عرضه داشتن نمیزاشتن 2 ملیارد دلار رو امریکا هاپولی کنه* در ضمن هرچقدر هم بگیرن وضع کف جامعه 95% مردم به همین فلاکتی که هست هست ...

    • ایران زیبای ما

      سلام. چرا اطلاع درستی داده نمیشه که چقدر پول مملکتمون راگرفتیم،این همه سروصدا،بعدش معلوم نیست چه مقدار پول ملت ایران برگشته. البته امریکایی ها که همیشه یه بامبولی دارن ویادرست میکنن. اشتباه میگم بگین؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      این دلارای آمریکای جهانخوار رو وام مسکن ازدواج ماشین سفر میدادین ملت حالش یکم خوب بشه راه دوری نمیره پول خودمونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج