جاباما
۳۷۲۵۰۲
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

۲ دانشگاه ایرانی در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا

نتایج رتبه بندی سال ۲۰۱۶ میلادی شانگهای منتشر شد و دو دانشگاه تهران و صنعتی امیرکبیر توانستند در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرند.

خبرگزاری مهر: نتایج رتبه بندی سال ۲۰۱۶ میلادی شانگهای منتشر شد و دو دانشگاه تهران و صنعتی امیرکبیر توانستند در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرند.
2 دانشگاه ایرانی در بین 500 دانشگاه برتر دنیا

گروه رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اعلام کرد: رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۱۶ میلادی برای چهاردهمین سال متوالی فهرست ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا را منتشر کرد.
دانشگاه هاروارد همچون سال های گذشته رتبه نخست فهرست را از آن خود کرد. دانشگاه استنفورد رتبه دوم و دانشگاه کالیفرنیا - برکلی نیز با یک پله رشد رتبه سوم جدول را به خود اختصاص دادند. دانشگاه کمبریج و موسسه فناوری ماساچوست نیز رتبه های ۴ و ۵ فهرست را به دست آوردند.
2 دانشگاه ایرانی در بین 500 دانشگاه برتر دنیا
تعداد دانشگاه های برتر حاضر از قاره های مختلف در سال ۲۰۱۶
بر اساس اعلام گروه رتبه بندی ISC، رتبه بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه بندی های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ منتشر می شود.

این رتبه‌بندی در سال ۲۰۰۳ میلادی در قالب یک پروژه بزرگ در کشـور چیـن و برای اولین بار در دنیا توسط مرکز دانشگاه های تراز اول جهان یعنی دانشگاه شانگهای منتشر شد و همچنین این رتبه بندی به صورت سالانه روزآمد می شود.

این گروه افزود: شانگهای یکی از سه نظام معتبر رتبه بندی در سطح بین المللی است. کیفیت آموزش، کیفیت اعضای هیأت علمی، برونداد پژوهشی و عملکرد سرانه چهار معیار به کار برده شده در نظام رتبه بندی شانگهای است که توسط شش شاخص زیر ارزیابی می شوند:

2 دانشگاه ایرانی در بین 500 دانشگاه برتر دنیا
شاخص های مورد نظر در رتبه بندی شانگهای
گروه رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی ISC گفت: منابع گردآوری داده در این رتبه بندی شامل وب سایت های جوایز نوبل، مدال فیلدز، پایگاه¬های اطلاعاتی و اطلاعات آماری دولتی هستند. اطلاعات پژوهشی دانشگاه ها نیز از پایگاه استنادی ISI استخراج می شود.
این گروه افزود: در رتبه بندی سال ۲۰۱۶ شانگهای دو دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در این رتبه بندی حضور یافتند که دانشگاه تهران توانست با کسب رتبه در بازه ۴۰۰-۳۰۱ در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد. دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز توانست در اولین حضور خود در رتبه بندی شانگهای، جایگاهی در بازه ۵۰۰-۴۰۱ در سال ۲۰۱۶ را کسب کنند.

2 دانشگاه ایرانی در بین 500 دانشگاه برتر دنیا
وضعیت سالانه دانشگاه های ایران در نظام رتبه بندی شانگهای
از کشور ترکیه نیز تنها دانشگاه استانبول توانسته خود را در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دهد. این دانشگاه توانسته با قرار گرفتن بعد از دو دانشگاه تهران و صنعتی امیرکبیر رتبه ای در بازه ۵۰۰-۴۰۱ را کسب کند.

گروه رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام افزود: وضعیت علمی دانشگاه های آسیایی همواره در حال رشد و ترقی بوده است. در سال ۲۰۱۵ از آسیا تنها ۱۰ دانشگاه در جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار داشت که این تعداد در سال ۲۰۱۶ به ۱۵ دانشگاه افزایش یافت.

دانشگاه توکیو برترین دانشگاه آسیا معرفی شده است و این دانشگاه توانست در سال ۲۰۱۶ با کسب رتبه ۲۰ در جمع ۲۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد. همچنین این اولین سالی است که چین و سنگاپور در جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا دارای دانشگاه برتر هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج