۳۷۲۵۴۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رونمایی اینتل از هدست بی سیم واقعیت مجازی

روز گذشته اینتل از Project Alloy خود رونمایی کرد، یک سیستم بیسیم که به ادعای این کمپانی هر آنچه کاربران برای تجربه ای بی نظیر از واقعیت مجازی نیاز دارند را یکجا در اختیارشان می گذارد.

وب سایت تک شات: روز گذشته اینتل از Project Alloy خود رونمایی کرد، یک سیستم بیسیم که به ادعای این کمپانی هر آنچه کاربران برای تجربه ای بی نظیر از واقعیت مجازی نیاز دارند را یکجا در اختیارشان می گذارد. این بدین معنی است که این هدست از قابلیت های گرافیکی و رایانشی لازم برای خلق تصاویر مجازی، باتری داخلی، دوربین های سه بعدی و سنسورهایی که از فناوری Real Sense اینتل بهره می برند برخوردار است.
رونمایی اینتل از هدست بی سیم واقعیت مجازی
مدیر عامل اینتل، Brian Krzanich، اظهار کرده است که این دستگاه می تواند "واقعیت تلفیقی" را نیز ارایه دهد. در این فناوری تصاویری از دنیای واقعی مانند اشیایی که در دست کاربر قرار می گیرند با محیط های مجازی تلفیق می شوند.

در جریان رویداد اینتل که در سانفرانسیسکو برگزار شد، شخصی که هدست Project Alloy را بر سرداشت، اسکناس یک دلاری که در دست داشت را در دنیای مجازی به عنوان وسیله ای برای تراشیدن یک شمش طلا به کار برد. مدیر عامل اینتل در خصوص این هدست گفت

این آینده واقعیت تلفیقی است، جایی که محیط های مجازی با هر آنچیزی که در محیط فیزیکی اطراف خود داریم را تلفیق می کنیم . ما به قابلیت های Alloy ایمان داریم و می دانیم که تجربه ای منحصر بفرد را به ارمغان خواهد آورد. این هدست دنیای فیزیکی و مجازی را در هم می آمیزد.

اینتل معتقد است که فناوری واقعیت تلفیقی باعث خواهد شد نگرانی هایی در خصوص هدست های واقعیت مجازی مطرح شود. هدست های واقعیت مجازی کاربر را به طور کلی از دنیای واقعی منفک می کنند و آنها و اطرافیانشان را در موقعیتی نسبتا خطرناک قرار می دهند. فناوری واقعیت تلفیقی نیاز به سنسورهای خیلی پیچیده و کنترلر های دستی را نیز از بین می برد . البته به نظر نمی رسد این هدست اینتل از دقت و رزولوشن قابل توجه وایو اچ تی سی که از سیستم ردیابی لیزری Lighthouse ولو بهره می برد، برخوردار باشد. اما این هدست گامی به سوی به کارگیری سیستم های بیسیم و کم قیمتی مانند آنچه در Gear VR سامسونگ دیده ایم با قابلیت های پیشرفته ای که احتمالا در Oculus Rift دیده می شوند می باشد.

رونمایی اینتل از هدست بی سیم واقعیت مجازی

اگر به نظرتان واقعیت تلفیقی چیزی مشابه آنچه در هولولنز مایکروسافت دیده می شود می آید، اشتباه نکرده اید. هولولنز هدست واقعیت افزوده ای است که در آن تصاویر مجازی با دنیای واقعی تلفیق می شوند. بنابراین هولولنز در طیف محصولاتی که با دنیای مجازی درگیرند، در نقطه مقابل پروژه الوی قرار می گیرد.

در این رویداد تری میرسون، رئیس توسعه ویندوز مایکروسافت، نیز روی صحنه آمد و اعلام کرد که سال آینده تمامی کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۰ از پلتفرم هولوگرافیک پشتیبانی خواهند کرد. این بدین معنی است که هر هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده، نه تنها هولولنز، قادر خواهد بود اپلیکیشن های سه بعدی و حتی اپلیکیشن های دو بعدی استاندارد که برای ویندوز ۱۰ طراحی شده اند را اجرا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج