۳۷۲۵۶۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

ادعای نفوذ هکرهای منتسب به ایران به «ایمو»

گروهی که خود را کمپین بین‌المللی حقوق بشر ایران معرفی می‌کند، مدعی شد کاربران اندروید در ایران، با تهدیدات جدیدی مواجه شده‌اند.

وب سایت سایبربان: گروهی که خود را کمپین بین‌المللی حقوق بشر ایران معرفی می‌کند، مدعی شد کاربران اندروید در ایران، با تهدیدات جدیدی مواجه شده‌اند.
ادعای نفوذ هکرهای منتسب به ایران به «ایمو»

گروهی که خود را کمپین بین‌المللی حقوق بشر ایران معرفی می‌کند، به‌تازگی مدعی شد یک گروه هکری با استفاده از شماره‌هایی که متعلق به انگلستان است و با بهره‌برداری از آسیب‌پذیری موجود در شبکه ایمو، تلاش کرده تا فعالان سیاسی و نهادهای حقوق بشری را در ایران، هدف قرار داده و به حساب‌های کاربری ایمیل و شبکه‌های اجتماعی آن‌ها دسترسی پیدا کند. به ادعای این کمپین، این حملات هکری، برای افزایش نظارت بر افراد خاصی در فضای شبکه‌های اجتماعی و سانسور هر چه بیشتر اینترنت بوده است.

به ادعای منتشرکنندگان این خبر، گروه مذکور از قربانیان تقاضای تماس تصویری کرده و تلاش می‌کند تا قربانی را متقاعد به نصب نرم‌افزاری به نام "imo.APK" روی دستگاه خود کند که مجهز به سیستم‌عامل اندروید است. در حقیقت، به ادعای منتشر کننده خبر، این هکرها از نسخه آلوده نرم‌افزار ارتباطی ایمو و بهره‌گیری از آسیب‌پذیری موجود در آن، برای نفوذ به گوشی‌های تلفن همراه یا سایر دستگاه‌های قربانیان استفاده می‌کنند که این دستگاه‌ها، از سیستم‌عامل اندروید، بهره‌برداری می‌کنند. بعد از نصب این نرم‌افزار روی دستگاه قربانی، کنترل دستگاه وی به‌صورت کامل به هکرها واگذار می‌شود و هکرها قادر هستند تا کلیه اطلاعات ورودی و خروجی کاربر را به‌راحتی و بدون اینکه وی متوجه شود، رصد کنند.

همچنین خبر مذکور، با طرح اتهام مجددی علیه کشورمان، ادعا کرد از آنجایی که بیشتر کسانی که توسط این حملات آلوده شدند، افرادی بوده که تحت عنوان فعالان سیاسی و روزنامه‌نگار فعالیت می‌کردند، پس این احتمال وجود دارد که این هکرها، پشتوانه دولتی دارند و دولت قصد تحت‌فشار گذاشتن آن‌ها را از این طریق دارد. به ادعای نگارنده خبر، این اولین باری است که یک گروه هکری، از چنین شیوه‌ای برای سازمان‌دهی یک حمله سایبری استفاده می‌کند.

به نظر می‌رسد تمامی این اخبار و مطالب منتشر شده، به دنبال ایجاد تردید و شبهه در ایجاد شبکه ملی اطلاعات هستند و تلاش می‌کنند تا افکار عمومی را در راستای اجرای این طرح عظیم ملی، دچار ابهام کنند. همچنین در هفته‌های گذشته، اخباری توسط شورای عالی فضای مجازی و مسئولان آن منتشر شد که از انتقال احتمالی سرورهای تلگرام به داخل کشور خبر می‌داد. در همین رابطه، رسانه‌ها و گروه‌های مختلفی تلاش می‌کنند تا کلاً موضوع ارتقاء امنیت و ایمنی شبکه‌های اجتماعی بعد از این انتقال را زیر سؤال ببرند و آن را تنها هدفی سیاسی برای گسترش نفوذ و اعمال فشار بر مخالفان نشان دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج