۳۷۲۵۸۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

زنده ماندن سلول بنیادی ۱۷ روز بعد از مرگ

سلول های بنیادی می توانند برای بیش از دو هفته در یک فرد مرده به صورت خفته باقی بمانند و در صورت جداسازی زنده مانده، تقسیم شوند و دارای عملکرد باشند.

خبرگزاری مهر - میترا سعیدی کیا: سلول های بنیادی می توانند برای بیش از دو هفته در یک فرد مرده به صورت خفته باقی بمانند و در صورت جداسازی زنده مانده، تقسیم شوند و دارای عملکرد باشند.
زنده ماندن سلول بنیادی 17 روز بعد از مرگ

مطالعه ای در انستیتو پاستور و به سرپرستی دکتر فاریس چرتین صورت گرفته و در مجله Nature Communication به چاپ رسیده است که اطلاعاتی را در مورد تطبیق پذیری این سلول های بنیادی ارائه کرده و آن ها را به عنوان منبعی برای بافت های آسیب دیده در آینده معرفی کرده است.

این مطالعه نشان داده است که سلول های بنیادی عضلانی می توانند بعد از مرگ برای ۱۷ روز در انسان و ۱۶ روز در موش زنده بمانند. آن ها توانایی تمایزی خود برای تبدیل شدن به سلول های عضلانی دارای عملکرد را حفظ می کنند.

این ریکاوری می تواند پایه گذار منبعی جدید از سلول ها و زمینه تحقیقات باشد تا بتوان از این سلول های بنیادی برای درمان بسیاری از پاتولوژی ها یا منشاءیابی بیماری ها استفاده کرد.

از یافته های دیگر این مطالعه می توان به این مطلب اشاره کرد که سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان می توانند بعد از مرگ موش های آزمایشگاهی تا ۴ روز زنده بمانند و توانایی شان در بازسازی بافتی را بعد از پیوند مغز استخوان حفظ کنند.

محققان براین باورند که با بدست آوردن سلول های بنیادی از مغز استخوان افراد مرده، می توان مشکل کمبود سلول و بافت را تا حد زیادی حل کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج