۳۷۲۶۲۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

رحیم شهریاری:

امام جمعه ها موسیقی ام را دوست دارند

رحیم شهریاری معتقد است که در پَسِ پرده کنسرت‌های آنتالیا شرکت‌های اسرائیلی هستند و به همین دلیل هرگز حاضر به حضور در این تورها نشده است.

خبرگزاری تسنیم: نشست خبری تور کنسرت‌های رحیم شهریاری در تهران و شهرستان‌ها ظهر امروز با حضور این خواننده و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

رحیم شهریاری خواننده موسیقی آذری در بیان برنامه‌های اجراهایش گفت: ۲۵ شهریور در رامسر، ۴ شهریور در تبریز، ۵ شهریور در سالن میلاد نمایگشاه بین‌المللی تهران، ۹ شهریور در تبریز، و ۲۳ و ۲۴ شهریور در تالار وحدت اجراهایی خواهیم داشت. همچنین پاییز در کشورهای اروپایی مانند انگلیس، نروژ، هلند، آلمان و سوئد کنسرت‌هایی برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: حدود دو ماه پیش هم کنسرت‌هایی در امریکا داشتیم. ۴ روز پیش هم در فستیوال بزرگ ایرانیان در سیاتل برای دو بار به روی صحنه رفتیم.

قطعه‌ای برای تیم‌های ورزشی آذری

این خواننده درباره آنچه در کنسرت‌های ایران برای مخاطبان اجرا می‌کند گفت: قطعه جدیدی برای تیم‌های ورزشی آذربایجان خوانده‌ام که در این اجراها برای نخستین بار برای مخاطبان اجرا می‌شود. همچنین ۳ قطعه جدید دیگر هم در این کنسرت‌ها اجرا می‌شود و دیگر قطعات هم از آلبوم «به خاطر من» نواخته می‌شود که در ماه‌های گذشته منتشر شده است.

شهریاری در ابتدای این نشست گفت: متاسفم که باید بار دیگر بگویم که کنسرت گذاشتن در امریکا و اروپا برای ما راحت‌تر از برگزاری کنسرت در اردبیل است. بیشترین اجراهای من باید در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی باشد اما برخی آدم‌های بی‌سواد و ناآگاه به ما اجازه کنسرت گذاشتن در این شهرستان‌ها نمی‌دهند.

طی ۲ سال گذشته در ارومیه ۲ بار و در امریکا ۱۲ بار کنسرت‌داده‌ام

وی ادامه داد: خوانندگان پایتخت نشین اجراهای بیشتری در اردبیل و شهرهای دیگر دارند اما من که عاشق اردبیل و ارومیه و زنجان و دیگر شهرها هستم چنین همکاری با من وجود ندارد. خواننده‌ای در تبریز برای ۸ اجرا مجوز می‌گیرد اما من که پرچم‌دار موسیقی آذربایجان هستم چنین امکانی ندارم. حال این که در تبریز همکاری بیشتری با من می‌شود و معمولا با درخواست‌هایم برای ۲ یا ۳ اجرا موافقت می‌شود اما در شهرهای دیگر مانند ارومیه طی ۲ سال گذشته من تنها ۲ اجرا داشته‌ام؛ در حالی که در همین دو سال در امریکا من ۱۲ بار به روی صحنه رفته‌ام.

شهریاری تاکید کرد:‌ حاضرم برای مردم اردبیل مجانی بخوانم که نگویند برای پول کنسرت می‌دهد. متاسفانه به من پیام می‌دهند که آنچه من می‌خوانم برای اجرا در اردبیل مجاز نیست. نظر آنها این است که شورای نظارت در وزارت ارشاد نباید به آثار من مجور بدهد. در شهرستان‌ها قانون‌های نانوشته بسیار است.

امام جمعه‌ها موسیقی‌ام را دوست دارند/ مسئولان ارشاد استانی مجوز نمی‌دهند

این خواننده در پاسخ به پرسشی درباره علتِ اصلیِ مشکلات برگزاری کنسرت در اردبیل و شهرستان‌های دیگر گفت: خوشبختانه امام جمعه‌های شهرستان‌های آذری‌زبان هیچ مشکلی با من ندارند و همه آنها موسیقی من را دوست دارند. اما مشکل اصلی برای صدور مجوز کنسرت در این شهرستان‌ها مسئولان ارشاد استانی هستند که من واقعا از همه آنها دلگیرم.

انجمن موسیقی اردبیل ۵ میلیون از من رشوه گرفت

وی درباره عدم همکاری‌اش با انجمن‌های موسیقی در استان اردبیل تاکید کرد:‌ هیچ کدام از انجمن‌های موسیقی اجازه برگزاری کنسرت‌های موسیقی را ندارند. انجمن موسیقی اردبیل سال گذشته از من ۵ میلیون تومان رشوه گرفت. پولی که از من گرفته‌اند غیرقانونی است. از معاون هنری وزیر ارشاد می‌خواهم که این زورگیری را پیگیری کند.

شرکت‌های اسرائیلی پشت کنسرت‌های آنتالیا

شهریاری درباره برگزاری کنسرت‌های آنتالیا گفت: هر سال از من دعوت می‌شود که در تور کنسرت‌های آنتالیا شرکت کنم اما خوشبختانه به موقع فهمیدم که پشت ماجرای این کنسرت‌ها شرکت‌های اسرائیلی هستند و تن به این کار ندادم.

وی ادامه داد: بزرگترین کنسرت‌های ترکیه را مسئولان کانال gem برگزار می‌کنند و حامیان این‌ها شرکت‌های اسرائیلی هستند. من هرگز حاضر نیستم در همکاری با چنین شرکت‌هایی کنسرت‌هایی برگزار کنم تا هموطنانم را از ایران به ترکیه بکشانم.

خاطره‌ای از شهریاری درباره مهران مدیری

رحیم شهریاری خواننده موسیقی آذری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به خاطره‌ای از مهران مدیری اشاره کرد و گفت: چند سال پیش که سریال قهوه تلخ پخش می‌شد بدون اجازه من از آثارم در موسیقی این سریال استفاده شده و هیچ نامی از من ذکر نشده بود. وکیلم به من پیشنهاد داد که این سریال شکایت کنم و غرامت بخواهم. اما من گفتم که باید به اقای مدیری خبر بدهیم و از او بخواهیم که نام من را در تیتراژ برنامه اضافه کند.

وی ادامه داد: وقتی با مدیری تماس گرفته شد و این موضوع با او در میان گذاشته شد، او از من دعوت کرد تا به دفتر کارش بروم. مدیری وقتی من را دید ضمن عذرخواهی از من گفت که نام شما را به تیتراژ اضافه می‌کنیم. مدیری همچنین از من خواست که رقمی را به او بگویم تا بابت پخش قطعه‌هایم در سریال به من پرداخت کنند. من هم وقتی چنین برخوردی بزرگ‌منشانه از جناب مدیری دیدم به او گفتم همین که شما از این موسیقی‌ها برای مردم استفاده می‌کنید برای من کافی است و هیچ پولی از شما نمی‌خواهم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی گفته شما پرچم دار موسیقی آذربایجان هستید؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج