۳۷۲۶۷۸
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

فوايد سيب برای سلامتی خانم ها

تحقيقات نشان می دهد خوردن دو عدد سيب در روز می تواند از زنان، در برابر بيماريی های قلبی محافظت کند.

خبرگزاری میزان: تحقيقات نشان می دهد خوردن دو عدد سيب در روز می تواند از زنان، در برابر بيماريی های قلبی محافظت کند.
مصرف میوه‌ها در طول شش ماه، سطح کلسترول خون شرکت‌کننده‌های این تحقیق را تا یک چهارم کاهش داد. بیشترین کاهش در لیپوپروتئین‌ با چگالی کم که همان «کلسترول بد» نامیده می‌شود دیده شده است که شریان‌های خون را مسدود کرده و خطر ایجاد لخته‌های خون نزدیک به قلب و مغز را افزایش می‌دهد.

یافته‌های این تحقیق که توسط تیم تخقیقی دانشگاه ایالتی فلوریدا انجام گرفته است، شواهد و مدارک قبلی در مورد فواید سیب برای قلب را تایید می‌کند. اما آخرین تحقیق در این رابطه نشان می‌دهد که خوردن سیب می‌تواند برای آنهایی که در معرض بالاترین خطر هستند هم مفید باشد.

حدود ۴۵درصد از زنان بریتانیایی از بیماری قلبی یا سکته رنج می‌برند و این یکی از متداول‌ترین علل مرگ در میان زنان یائسه است. به نظر می‌رسد زنان تا زمان یائسگی در برابر ابتلا به بیماری قلبی نوعی مصونیت دارند و میزان این بیماری در زنان در مقایسه با مردان، یک سوم است. اما از سن ۵۰سالگی به بعد، احتمال بروز آن به شدت بالا می‌رود.

محققان می‌خواستند ببینند که خوردن دو عدد سیب به صورت روزانه می‌تواند تاثیری بر خطر ابتلا به بیماری قلبی داشته باشد یا خیر.

برای این منظور، آنها از ۱۶۰زن که در دوران یائسگی خود به سر می‌بردند استفاده کرده و از نیمی از آنها خواستند که ۷۵گرم سیب خشک (معادل دو عدد سیب تازه متوسط ) در روز مصرف کنند. برای مقایسه از نیم دیگر این زنان خواسته شد که به همین میزان از آلو استفاده کنند. از هرکدام از شرکت‌کننده‌ها به مدت یک سال هر سه ماه یکبار آزمایش خون گرفته شد.

نتایج این تحقیق که در ژورنال آکادمی تغذیه و دیابت به چاپ رسید، نشان می‌دهد که بعد از گذشت سه ماه سطح کلسترول خون گروهی که سیب می‌خوردند تا ۹درصد و سطح کلسترول LDL آنها تا ۱۸درصد کاهش یافت.

بعد از گذشت شش ماه، این کاهش حتی بیشتر شد، طوری که کلسترول کلی آنها ۱۳درصد و سطح LDL تا ۲۴درصد کاهش پیدا کرد. در شش ماه بعدی تحقیق هم این کاهش همچنان ادامه داشت.

آلو هم تا حدی موجب پایین آوردن سطح کلسترول خون در شرکت‌کننده‌های گروه دوم شده بود، اما نه به اندازه مصرف سیب. محققان در گزارشی که از تحقیق خود ارائه دادند، عنوان کردند، «مصرف حدود دو عدد سیب متوسط در روز می‌تواند تا حد قابل‌ملاحظه‌ای سطح کلسترول خون را حتی ظرف سه ماه پایین بیاورد.

در سال ۲۰۰۹، یک تحقیق که در کشور لهستان انجام گرفت مشخص کرد که مصرف دو عدد سیب در روز احتمال بروز سرطان روده را هم در افراد بزرگسال نصف می‌کند. و تحقیقی که توسط محققان دانشکده پزشکی سنت جورج در لندن انجام گرفت نشان می‌دهد که عملکرد ریه نیز در مردان میانسالی که در روز حداقل یک عدد سیب می‌خورند، تقویت می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا عالیه سیب شب قبل از خواب بخورید بسیار آرام بخش هست

    • بی نام

      سیب یه میوه بهشتیه دیگه نیاز به تبلیغ نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج