جاباما
۳۷۲۷۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

وال استریت ژورنال:

جاسوسی آمریکا از نیروگاه هسته ای بوشهر

روزنامه محافظه کار وال استریت ژورنال آمریکا از افزایش تحرکات جاسوسی این کشور از فعالیت های نیروگاه هسته ای بوشهر از از ماه اکتبر سال جاری میلادی(دو ماه پیش) بدین سو خبر داد.

عصر ایران: روزنامه محافظه کار وال استریت ژورنال آمریکا از افزایش تحرکات جاسوسی این کشور از فعالیت های نیروگاه هسته ای بوشهر از از ماه اکتبر سال جاری میلادی(دو ماه پیش) بدین سو خبر داد.

این روزنامه به نقل از مقامات آگاه آمریکایی نوشت دلیل افزایش این تحرکات جاسوسی افزایش نگرانی های واشنگتن از امنیت پلوتونیوم موجود در این نیروگاه و نیز خروج میله های سوخت از ماه اکتبر از این نیروگاه عنوان شده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود مدعی شده است که ایران میله های سوخت رآکتور نیروگاه بوشهر را خارج و به استخر سوخت مصرف شدۀ اتمی منتقل کرده است. دیپلمات های نزدیک به آژانس معنای این اقدام ایران را خاموش بودن نیروگاه بوشهر عنوان کرده اند.

روزنامه وال استریت ژورنال می نویسد بخش عمده ای از فعالیت های جاسوسی آمریکا از نیروگاه بوشهر شامل پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و نیز افزایش مانیتورینگ تصویری و شنود ارتباطات صوتی و تلفنی نیروگاه اتمی بوشهر می شود.

یک مقام آمریکایی در این باره می گوید :" ادعای تهران درباره جاسوسی یک هواپیمای بدون سرنشین بر فراز آسمان ایران در اول نوامبر سال جاری (یک ماه پیش) که منجر به شلیک به سمت این هواپیمای بدون سرنشین شد، درست است.

ایران مدعی است این هواپیمای بدون سرنشین مشغول جاسوسی از فعالیت های نیروگاه اتمی بوشهر بود ، این هواپیما در واقع جاسوسی می کرد اما نه از نیروگاه اتمی بوشهر بلکه از نقطه ای دیگر از ایران."

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود می نویسد جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی در تاریخ ۱۹ نوامبر سال جاری میلادی (دو هفته پیش) با ارسال نامه ای به بان گی مون دبیر کل سازمان ملل نسبت به افزایش فعالیت های جاسوسی آمریکا از ایران اعتراض کرده است.

ایران در این نامه به افزایش پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و نقض حریم هوایی این کشور در هفته های گذشته به شدت اعتراض کرده است.

آمریکایی ها در پاسخ به اعتراض ایران مدعی اند که پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آنها بر روی حریم هوایی ایران نبوده بلکه طبق حقوق بین الملل در حریم بین المللی صورت می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ZENDE BASHI ARTESHE SHIRE PARSZAMIN

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج