۳۷۲۸۹۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

تذکر انتخاباتی امام جمعه تهران به دولت

خطیب این هفته نمازجمعه تهران، خطاب به دولتمردان گفت: مبادا خدای ناکرده انتخابات آینده سبب شود همه چیز سیاسی شود و مسئله معیشت مردم تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

خبرگزاری مهر: آیت‌ الله خاتمی در خطبه های این هفته نمازجمعه تهران با اشاره به هفته دولت گفت: ما در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم و معتقدیم که همه دولت‌های بعد از انقلاب مشروع بودند و تنفیذ ولایت را داشته‌اند، بنابراین اپوزیسیون دولت بودن در نظام اسلامی جایی ندارد.

وی با بیان اینکه نقد باید سازنده باشد، گفت: ایراد راهگشا را کسی منع نمی‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: هفته دولت که به مناسبت شهادت دو دولتمرد الگو، شهید رجایی و باهنر است، این دو بزرگ پافشاری بر ارزش‌های انقلاب داشتند و در مقابل دنیای استکبار قهرمانانه ایستادند. تلاش شبانه‌روزی برای خدمت به محرومان داشتند و هر دوی این بزرگوار ساده‌زیست بودند.

آیت‌الله خاتمی افزود: امام (ره) بر این نکته تاکید کرده بودند که ریاست این دو دولتمرد را تغییر نداد و این دو این چنین بودند و عوض نشدند. این دولتمردان برای همه مسئولان در تاریخ جمهوری اسلامی الگو هستند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: برخی‌ها افراد در قوای سه گانه وجود دارند که تنها می خواهند افراد را بستایند که این رفتار رفتار غیر اسلامی است و مولی علی (ع) می‌فرماید درد بی‌درمان است. آدم‌های این گونه مسئول را بیچاره می‌کنند، واقعیت‌ها را نمی‌بینند و چون نمی‌بینند در پی علاج نابسامانی‌ها برنمی‌آیند و وقتی چشم باز می‌کنند می‌بینند کار از کار گذشته است.

وی ادامه داد: رفتار دوم، رفتار بدبینانه است، همه چیز را سیاه‌بینانه دیدن است. دنبال آن می‌گردد که عیب‌جویی کند. امام علی (ع) می‌فرماید این عیب‌جویی بیماری مُسری است. از رفاقت با این آدم‌ها دوری کنید چرا که به این بیماری دچار می‌شوید.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به رفتار سوم توضیح داد: این رفتار، رفتار ناصحانه است، خوبی‌ها را دیدن و تجلیل کردن و نابسامانی‌ها را نقد صحیح کردن که این روش درست است.

وی تاکید کرد: فقط نقاط قوت را دیدن موجب رضایت کاذب می‌شود و تنها نقاط ضعف را دیدن موجب یأس می‌شود.

خطیب نماز جمعه امروز تهران با اشاره به سال پایانی دولت گفت: آسیبی که ممکن است پیش بیاید و در برخی از ادوار نیز پیش آمده آن است که معمولا در سال چهارم همه چیز تحت‌الشعاع انتخابات بعدی قرار می‌گیرد و خروجی‌اش آن می‌شود که کار مردم آنچنان که باید بها داده نمی‌شود.

آیت‌الله خاتمی خطاب به دولتمردان گفت: ان شاء الله با قوت، با قدرت، تا روز پایانی که در خدمت این مردم هستید عاشقانه عشق به خدمت در دلتان باشد و این را در عرصه عمل به نمایش دربیاورید. مبادا خدای ناکرده انتخابات آینده سبب شود همه چیز سیاسی شود و مسئله معیشت مردم تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

وی همچنین در بخش دیگر از خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: برنامه جدیدی نظام استکبار علیه ملت بزرگ ایران دارد و آن برنامه این است که جنازه در حال احتضار منافقین را می خواهند دوباره زنده کنند. این جنازه در حال احتضار کامل است و هرگز زنده شدنی نیست.

خطیب نماز جمعه امروز تهران با تاکید بر اینکه منافقین سیاه‌ترین پرونده را در پیش این ملت دارند، گفت: ترور ۱۷ هزار بی‌گناه در کارنامه آنان است. آنچه امروز در ارتباط با داعش می‌شنویم، دهه پنجاه و شصت این منافقین با ملت ایران انجام می‌دادند، زنده زنده سوزاندند و مثله کردند و این پرونده جنایتکاران وحشی است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به پرونده خارجی منافقین نیز گفت: اینها زمانی که عمله صدام شدند به دستور وی شیعیان و کردهای عراقی را کشتند و امروز نیز در کنار داعش، در عراق و سوریه مسلمان‌کشی می‌کنند.

وی افزود: قراردادی بین منافقین و دولت جلاد عربستان منعقد شده، قرارداد همکاری میلیاردی و حاصلش این است که جاسوسی کنند و پول بگیرند. پرونده این گروه بسیار سیاه است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: آنچه که مایه تاسف است، این است که کشورهایی که پرچم مبارزه با تروریسم را بلند کرده‌اند، این کشورها ملجاء و مأوای این تروریست‌های آدم‌کش شده‌اند و این نشانه‌ای است که همگان بدانند قصه حقوق بشر و تروریسم نیست.

آیت‌الله خاتمی افزود: در ماه‌های پایانی جنگ اینها پیاده‌نظام صدام شدند و به جنگ فرزندان شما آمدند. نقشه این بود بیایند کرمانشاه و از آنجا به همدان بیایند و بعد تهران. شتر در خواب بیند پنبه‌دانه و اینها چنین توهمی داشتند. یک هفته مانده بود به عملیات مرصاد، رفتار زندانیان منافق عوض شده بود، به زندانبان‌ها می‌گفتند هفته دیگر ما زندانبان شما هستیم. آیا این تبانی نیست؟ اسمش محاربه است. قرآن شدیدترین مجازات‌ها را نسبت به محاربین دارد.

وی گفت: هم آنهایی که به جنگ بچه‌های شما آمدند، محارب بودند و هم آنهایی که در زندان همراهی داشتند می‌گفتند ما بر موضع خود هستیم و چون زندانی هستیم، نیامدیم با فرزندان شما بجنگیم و اینها هم عنوان محارب دارند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: در اروپا همایش برای منافقین می‌گذارند. در داخل هم کسانی همراه با منافقین و داعش می‌شوند. منافقین داعشی‌های ایرانی هستند و این انسان را به اینجا می‌رساند کسانی در کشور با آمریکا، با اتحادیه اروپا، با بی بی سی کاملا آلوده دارند همکاری می‌کنند؛ لذا مسئولان باید به هوش باشند.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: برای آگاهی نسل جوان می‌گویم اگر آن روز خدمت جانانه را امام (ره) نکرده بود، امروز ما گرفتاری‌های فراوانی داشتیم. امنیت نداشتیم، امنیت امروز ما مدیون آن اقدام انقلابی امام (ره) است.

وی تصریح کرد: من به شاگردان امام (ره) و آنهایی که دم از امام (ره) می‌زنند، می‌گویم چرا اجازه می‌دهند امام (ره) مظلوم و غریب شود. بنده به عنوان تکلیفم دفاع کردم و هیچ باکی هم ندارم. به خاطر اینکه رسانه‌های غربی تا آنجا که می‌توانستند این طلبه ناچیز را تخریب کرده‌اند و لکن بنده بیمی از این حرفها ندارم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به روز جهانی مساجد گفت: مساجد الهی را آباد نگه داریم. اگر آباد نگه داشتیم زندگی ما هم آباد می‌شود. فقط عمران فیزیکی نباشد. عمران فرهنگی مهم‌تر است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه مسجد باید کانون متدینان و تقویت اعتقادی باشد، گفت: مسجد باید کانون رشد اخلاقی و کانون روشنگری باشد و این مجموعه که شد سبب می‌شود به رسالتی که در برابر مسجد داریم عمل شده باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جای خالی این تذکرات در 8 سال پیش:
      برای رای سیب زمینی نده
      برای رای سود سهام عدالت نده
      برای رای حقوق بازنشسته بالا نبر
      برای رای سکه نده
      برای رای آمار الکی نده
      برای رای دروغ نزن
      برای رای هاله نور نباش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج