۳۷۲۹۹۹
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

وقتي موهاي‌تان گرما زده مي‌شود!

تابستان، فصل گرما و آفتاب، فصل تعطيلات و سفر و خلاصه فصل ريكاوري آرامش از دست رفته يك ساله است. با اين حال همين تابستان دلنشين مي‌تواند همراه همه اينها مضراتي را هم براي زيبايي در پي داشته باشد كه عمده‌ترين دليلش گرماي بيش از حد هواست.

مجله ایده آل: تابستان، فصل گرما و آفتاب، فصل تعطيلات و سفر و خلاصه فصل ريكاوري آرامش از دست رفته يك ساله است. با اين حال همين تابستان دلنشين مي‌تواند همراه همه اينها مضراتي را هم براي زيبايي در پي داشته باشد كه عمده‌ترين دليلش گرماي بيش از حد هواست. بنابراين تابستان در عين حال كه فصل تعطيلات و خوش گذراندن است بايد با مراقبت‌هايي همراه شود؛ از جمله اين مراقبت‌ها، اهميت دادن بيش از پيش به كيفيت موها و نگهداري از آنها در برابر گرماي بيش از حد هواست. براي شروع اين مراقبت‌ها، اين بسته راهنمايي را از دست ندهيد.
ضمن اينكه اين مراقبت‌ها هم براي آقايان واجب است و هم خانم‌ها.
وقتي موهاي‌تان گرما زده مي‌شود!

تاثير تابستان بر زلف‌هاي شما!
1. شايد تا به امروز موهاي كاملا سالم و درخشاني داشته‌ايد اما اين را بدانيد كه با شروع فصل تابستان ممكن است همه چيز تغيير كند که اين تغييرها مي‌تواند به جهت رطوبت موجود در آب و هواي گرم بخصوص در مناطق مرطوب باشد. همين رطوبت است كه مي‌تواند به موهاي شما وزن بدهد و آنها را حسابي بي‌حالت كند.
2. مشكل بعدي كه در تابستان ممكن است براي موهاي شما اتفاق بيفتد عرق كردن و گرد و غباري است كه روي موهاي‌تان مي‌نشيند. هر دوي اين عوامل مي‌تواند سبب مشكلاتي مانند شوره سر، مو خوره، وز كردن موها و در نهايت ريزش آنها شود.
3 . وقتي گرماي تابستان به حداكثر خود مي‌رسد و طاقت‌فرسا مي‌شود نبايد انتظار اتفاقات خوب را داشته باشيد. خشكي در مناطق خشك آن هم در فصل گرما و بخصوص در اوجش همه چيز را تحت تاثير قرار مي‌دهد كه موهاي سر هم از اين ماجرا مستثنا نيستند. حالا تصور كنيد در چنين حالتي بخواهيد موهاي‌تان را با استفاده از حرارت صاف كنيد، فر بزنيد يا حالت‌دارشان كنيد. فكر مي‌كنيد چه اتفاقي ممكن است براي موهاي‌تان بيفتد؟
4. تابستان حتي مي‌تواند براي پوست سر شما هم مشكل‌ساز شود؛ آن هم با خشكي و بخصوص آفتاب‌سوختگي به ویژه براي آقايان. شايد به نظر برسد كه موها مي‌توانند از پوست سر محافظت كنند اما در اين مورد اين طور نيست. وقتي پوست سر خشك مي‌شود مشكلات بعدي براي موهاي شما پيش خواهد آمد كه اصلي‌ترين آن صدمه‌ای جدي است كه به ريشه موهاي‌تان خواهد خورد.
5. تابستان از آن فصل‌هايي است كه ناخودآگاه موهاي‌تان را خشك مي‌كند و رطوبت آن را مي‌گيرد. راه چاره بيشتر مردم در اين مواقع چيست؟ استفاده هر چه بيشتر از حالت‌دهنده و درمان‌هاي اين‌چنيني؟ خب، اين يك اشتباه بزرگ است.
6. هر چقدر هم كه هوا در تابستان گرم شود، شستن هر روز موها بهترين گزينه پيش روي شما نيست. شايد باورتان نشود اما اثري كه زياد شستن موها در بلند مدت مي‌گذارد چيزي جز ريزش آنها نخواهد بود.
7. آيا در تابستان احساس مي‌كنيد موهاي‌تان مرتب چرب است؛ بخصوص جلوي آنها؟ اين موضوع مي‌تواند به دليل عرق كردن بيش از حد در اين فصل و استفاده از ضد آفتاب باشد كه در سر حد فاصله بين پيشاني و موها قرار دارد و آنها را چرب مي‌كند.

شنا كردن...
طبيعي است كه دوست داشته باشيد در تابستان مرتب به استخر برويد. اگر استخر در برنامه‌هاي قطعي روزانه و هفتگي شماست يادتان باشد كه هرگز قبل از استخر، موهاي‌تان را شامپو نكنيد. شامپو كردن موها قبل از استخر باعث مي‌شود چربي آنها گرفته شود و دقيقا همين چربي‌ها هستند كه به عنوان لايه‌هاي محافظتي از موهاي شما در برابر مواد شيميايي مانند كلر يا نمك آب عمل مي‌كنند. با اين وصف طبيعي است كه نبود آنها موهاي شما را در برابر آب استخر يا دريا آسيب‌پذير‌كند.
موهاي‌تان را نوك‌گيري كنيد
در طول تابستان براي موهاي شما اتفاقات زيادي مي‌افتد. در همين مواقع است كه موخوره و خشكي نوك موها را مي‌بينيد؛ چيزي كه قطعا براي سلامت موهاي شما ناخوشايند است؛ براي همين شايد تابستان بهترين زمان براي اين باشد كه مدل موي جديدي را تجربه كنيد يا دست‌كم بيشتر موهاي‌تان را نوك‌گيري كنيد.

حالت‌دهنده را دريابيد
وقتي گرماي هوا رطوبت موهاي شما را از بين مي‌برد مطمئن باشيد كه مي‌توانيد با استفاده از يك حالت دهنده خوب حداقل بخشي از اين رطوبت از دست رفته را جبران كنيد. بايد حالت دهنده‌اي را انتخاب كنيد كه با جنس و نوع موهاي شما هماهنگ باشد. در همين راستا حالت دهنده‌هايي وجود دارد كه قبل از شنا روي موهاي‌تان مي‌زنيد و بعد كلاه شنا را سر مي‌كنيد و داخل آب مي‌رويد.
ضدآفتاب مو يادتان نرود

موضوع حفاظت از مو براي خانم‌ها بسيار راحت‌تر است چون آنها از پوشش سر بهره‌مند هستند و به همين دليل موهاي‌شان از نور خورشيد در امان مي‌ماند. براي آقايان اما اوضاع متفاوت است. آنها يا بايد از كلاه براي حفاظت از موهاي‌شان در مقابل نور خورشيد استفاده كنند يا قبل از خروج از خانه حالت‌دهنده‌هايي حاوي ضدآفتاب به موهاي‌شان بزنند. اگر قرار است ساعات طولاني را در فضاي باز و زير نور خورشيد باشید حتما بايد از محصولاتي استفاده كنید كه مقدار مناسبي SPF در آنها باشد. فراموش نكنيد بعد از استفاده از اين محصولات بايد حتما موي سر خود را آبكشي كنيد.
وقتي موهاي‌تان گرما زده مي‌شود!

چطور از موهاي‌تان در تابستان محافظت كنيد

موهاي ما در تمام طول تابستان به دلايل مختلفي صدمه مي‌بينند. قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشيد، عرق كردن، رطوبت، خشكي و ساعات طولاني را در استخرهاي كلردار گذراندن كه همزمان تابش مستقيم آفتاب به سر را هم در پي دارد، همگي مي‌توانند دلايل قطعي براي صدمه خوردن موي سر در بلندمدت باشند. اما كافي است در مراقبت كمي پيشدستي كنيد تا موهاي‌تان حتي در طول تابستان هم سالم و زيبا باقي بماند.

قبل از اينكه بخواهيد براي هر مراقبتي اقدام كنيد بايد جنس پوست و موهاي سر خود را مشخص كنيد:

  • پوست سر: چرب، خشك، شوره‌دار، خارش‌دار يا تركيبي از هر دو و در نهايت هر نوع حالت ديگري كه از نظر پزشكي وجود دارد.
  • موي سر: صاف، فر، حالت‌دار، رنگ شده، موهايي كه تحت درمان بوده‌اند يا موهايي كه مرتب با وسايل مختلف مانند سشوار و اتوي مو تغيير حالت مي‌دهند.

بيشتر مراقب موهاي رنگ كرده باشيد

اگر موهاي‌تان را رنگ كرده‌ايد بايد خيلي بيشتر از موهاي معمولي در تابستان از آنها مراقبت كنيد. براي اين منظور بايد حتما از محصولات‌ مراقبتي استفاده كنيد. وقتي قرار است اين محصولات را انتخاب كنيد حتما سراغ انواعي برويد كه مخصوص موهاي رنگ شده و آسیب ديده باشند؛ بخصوص اگر اخيرا موهاي‌تان را رنگ كرده‌ايد سعي كنيد آنها را كمتر در معرض نور خورشيد قرار دهيد.
مايعات بخوريد، خيلي هم زياد!

حتي اگر همه مراقبت‌هايي را كه پيش‌تر گفته شد انجام بدهيد اما به اندازه كافي مايعات ننوشيد در واقع چيز زيادي به دست نخواهيد آورد. موها و حتي پوست شما بيشترين بهره را از نوشيدن آب و مايعات به دست مي‌آورند؛ بنابراين در تابستان برويد سراغ نوشيدني‌هاي خنك تا سلامت موهاي‌تان را تضمين كرد ه و از طرف ديگر احساس خنكي كنيد؛ بخصوص آبميوه‌ها و سبزيجات را از دست ندهيد كه از قضا در تابستان موهاي شما به ويتامين و مينرال‌هاي آنها احتياج بيشتري دارند.
وقتي موهاي‌تان گرما زده مي‌شود!

با احتياط شامپو بزنيد

درست زماني كه احساس مي‌كنيد شامپو كردن هر روز موهاي‌تان مي‌تواند اتفاق خوبي باشد بايد بدانيد كه اين مساله بيشتر باعث مي‌شود موهاي شما صدمه بخورد. شامپو كردن بيش از حد موها نه‌تنها خود آنها بلكه پوست سر شما را هم خشك مي‌كند. در عين حال اگر از آن دست آدم‌هايي هستيد كه حتي پوست سرتان هم خيلي راحت عرق مي‌كند و راحت‌تر از آن موهاي‌تان چرب مي‌شود حتما براي تابستان از شامپوهاي ملايم مخصوص فصل استفاده كنيد.

حالت دهنده یا شامپو؟

درست است كه موها در تابستان زودتر كثيف مي‌شوند و از اين رو شست‌وشوي منظم آنها يك بايد است اما شامپو تنها راه‌حل براي تميز نگه‌داشتن موها نيست. بهتر است درباره شست‌وشوي موها با حالت‌دهنده‌ها هم بيشتر بدانيد كه در واقع يك مراقبت ايده‌آل از موها در فصل تابستان هم محسوب مي‌شود. فقط كافي است موهاي‌تان را خيس كنيد، حالت‌دهنده را به موهاي‌تان بزنيد و براي دو دقيقه اجازه بدهيد روي سرتان باقي بماند سپس آن را آبكشي كنيد. به اين ترتيب شامپو كردن شما به هفته‌ای دست‌كم ۳ تا ۴ بار كاهش پيدا مي‌كند.
گرما ممنوع!

خورشيد در تابستان بيش از اندازه گرما توليد مي‌كند؛ بنابراين شايد بهتر باشد شما از استفاده از گرماي وسايل آرايشي براي موهاي‌تان پرهيز كنيد. حتي وقتي قرار است از سشوار استفاده كنيد سعي كنيد آن را روي خنك‌ترين حالت ممكن بگذاريد.همچنین سعي كنيد حتي‌الامكان از اتوهاي مو براي صاف يا فر كردن مو استفاده نكنيد؛ مگر در مواقع ضروري.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج