۳۷۳۰۶۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ماجرای «لیست قرمز دارویی» وزارت بهداشت

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، از کمبود ۳۰ قلم دارو در کشور، تاکید کرد: سرعت جبران کمبود دارو در کشور بالاست.

خبرگزاری مهر: دکتر رسول دیناروند، اظهارداشت: به طور معمول و میانگین ۳۰ قلم کمبود دارویی در کشور وجود دارد که سرعت جبران کمبود دارو در کشور بالا است.

وی افزود: همکاران ما قبل از ایجاد کمبود آنها را شناسایی کرده و حداکثر طی چهار هفته کمبودهای دارویی برطرف می‌شود.

دیناروند در همین زمینه ادامه داد: در لیست قرمز ما همواره ۲۰۰ قلم دارو برای مدیریت و جلوگیری از کمبودها وجود دارد و مسئولان نسبت به موجودی این داروها حساسیت خاصی دارند.

وی با اشاره به کیفیت داروهای تولید داخل برای بیماری‌های صعب‌العلاج خاطرنشان کرد: کیفیت داروهای تولید داخل مورد تایید است و انتظار می‌رود پزشکان و مردم به تولید داخل اعتماد کنند و متوجه باشند که این بی‌اعتمادی و ترویج آن برای بیماران هیچ سودی ندارد.

دیناروند گفت: نمی‌توان زمانی که در کشور سرمایه‌گذاری صورت گرفته و دارویی تولید شده است، مراحل ارزیابی و کنترل کیفیت را طی کرده و تاییدیه دارد، بگوییم کیفیت این دارو خوب نیست و آن را با قیمت ۱۰ برابری وارد کنیم و هر شرکت ایرانی که توان تولید این داروهای خاص را داشته باشد، می‌تواند بدون محدودیت و ممنوعیتی نسبت به تولید آن اقدام کند.

وی یادآور شد: در مورد کنترل کیفی بر اساس امکاناتی که داریم، اقدام می‌کنیم و نباید کسی انتظار داشته باشد که داروهای ایرانی تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را داشته باشد، چرا که این دارو برای بیماران ایرانی طراحی و ساخته شده است.

دیناروند تصریح کرد: بیمه‌ها در تامین داروهای بیماران خاص، این بیماران را حمایت می‌کنند و معیار حمایت از داروهای بیماران خاص، قیمت پایه است و بیمه از داروهایی حمایت می‌کند که قیمت کمتری داشته باشد و در مورد ۳۰۰ قلم داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز با بیمه‌ها تفاهم‌نامه داریم و حدود نیمی از هزینه‌ها را ما پرداخت می‌کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      " نباید کسی انتظار داشته باشد که داروهای ایرانی تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را داشته باشد، چرا که این دارو برای بیماران ایرانی طراحی و ساخته شده است"

      تمام کشورهای جهان که داروهایشان را برای آزمایش به FDA آمریکا ارسال میکنند دیوانه هستند فقط ما عاقلیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج