جاباما
۳۷۳۱۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

واکنش لاریجانی به حرف های احمدی نژاد

شهید مدرس از مجلس باشد که فرموده بودند که قدرت اصلی باید در دست پارلمان باشد که این حرفی است که امام راحل نیز فرموده بودند که مجلس در راس امور است و اختصاص به آن زمان ندارد.

خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به مقایسه مجلس شورای اسلامی با مجلس زمان قاجار در سخنان رئیس جمهور گفت: شهید مدرس از مجلس باشد که فرموده بودند که قدرت اصلی باید در دست پارلمان باشد که این حرفی است که امام راحل نیز فرموده بودند که مجلس در راس امور است و اختصاص به آن زمان ندارد.

علی لاریجانی امروز دوشنبه در نشست خبری به سئوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ داد .

خبرنگار ما در این نشست پرسید رئیس جمهور گفته است برخی خیال می‌کنند که زمان قاجار است و استبداد حاکم است و همه‌ حقوق مردم در مجلس متبلور است، درحالیکه امروز شخص رئیس جمهور را مردم مستقیم انتخاب می کنند و حتی رهبری با واسطه خبرگان انتخاب می‌شود ، نظر شما درباره این تحلیل از مصادیق مردم سالاری چیست ؟

لاریجانی پاسخ داد: من نمی دانم از چه نظر این مشابهت پیدا کرده اگر منظور این است که مجلس توسط مرحوم مدرس و در زمان قاجار تشکیل شده است این افتخار ماست و این ضعف نیست به خصوص آنکه در آن زمان قوانین آزادی وجود داشت .

رئیس مجلس افزود: از مجلس هفتم به بعد دیگر مجلس سیطره ای نداشت و انتخابات در دست قوه مجریه و نمایشی بود که حتی مرحوم مدرس در تهران نیز یک رای هم نیاورد و از مجلس دوازدهم نیز پارلمان نداشتیم و تنها به صورت فرمایشی بود اما در زمان مدرس آزادی هایی وجود داشت که مرحوم مدرس توانست در میدان مبارزه با استبداد موفق شود.

وی با اشاره به تعبیر شهید مدرس نسبت به مجلس گفت: شاید منظور این تشبیه به تعبیر شهید مدرس از مجلس باشد که فرموده بودند که قدرت اصلی باید در دست پارلمان باشد که این حرفی است که امام راحل نیز فرموده بودند که مجلس در راس امور است و اختصاص به آن زمان ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج