۳۷۳۲۱۱
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

ولوو با کامیون ۲۴۰۰ اسب بخاری رکورد می‌زند

ولوو به تازگی کامیون ۲۴۰۰ اسب بخاری با نام شوالیه‌ی فلزی به تولید رسانده است. این خودرو تنهای برای یک هدف توسعه یافته است؛ شکستن رکورد‌های سرعت.

zoomit.ir - محمد حسین جعفری: ولوو به تازگی کامیون ۲۴۰۰ اسب بخاری با نام شوالیه‌ی فلزی به تولید رسانده است. این خودرو تنهای برای یک هدف توسعه یافته است؛ شکستن رکورد‌های سرعت.
ولوو با کامیون 2400 اسب بخاری رکورد می‌زند

جدید‌ترین کامیون ولوو با نام شوالیه‌ی فلزی (Iron Knight) معرفی شد. این کامیون از مدل FH معمولی با پیشرانه‌ی D13 توسعه یافته است. اما ولوو با استفاده از چهار توربوشارژر جدید به همراه اینترکولر، توان پیشرانه‌ی توربودیزل این کامیون را به میزان فوق‌العاده ۳۴۰۰ اسب بخار رسانده است. شوالیه‌ی فلزی همچنین دارای گشتاور خارق‌العاده ۴۴۲۵ نیوتن‌متر است. این میزان از توان از طریق کلاچ تقویت شده و از همه جالب‌تر، جعبه‌دنده‌ی استوک خود کامیون، به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد.

ولوو با کامیون 2400 اسب بخاری رکورد می‌زند

علاوه بر افزایش توان، ولوو تلاش زیادی برای کاهش وزن خودرو انجام داده است تا به بهترین نسبت توان به وزن ممکن دست یابد. کابین این کامیون به طور کامل از فایبرگلس ساخته شده است. مهندسان ولوو همچنین با حذف تجهیزات اضافی، وزن کامیون را بیش از پیش کاهش داده‌اند.

شوالیه‌ی فلزی در بخش بدنه‌ی خود شاهد بهبود‌های زیادی بوده است که می‌توان به بسته‌ی آيرودینامیکی جدید با ظاهری تهاجمی اشاره کرد. البته برای اطلاع بیشتر از جزئیات این کامیون باید تا زمان معرفی رسمی آن توسط ولوو به انتظار نشست.

شکستن رکورد‌های سرعت کامیون امری بسیار دشوار است. با این حال ولوو نشان داده که علم و توان کافی برای این امر را دارد. این شرکت پیش از این نیز تجربه‌ی شکستن رکورد‌های مختلف جهانی را با کامیون‌های خود در کارنامه دارد. کلاس نیلسون، مدیر بخش کامیون‌های ولوو در این خصوص گفت: «هدف ما از تولید غول آهنی، رسیدن به راه‌حل‌های تکنیکی و طراحی جدیدی است تا در آینده از آن‌ها در خودروهای تولیدی خود بهره بگیریم.»

ولوو با کامیون 2400 اسب بخاری رکورد می‌زند

کامیون قدرتمند شوالیه‌ی آهنی چهار روز دیگر رکورد‌های سرعت جهان در بخش کامیون‌ها را می‌شکند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      ولوو همیشه خالق بهترینهاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج