۳۷۳۳۱۲
۵۱۴۱
۵۱۴۱
پ

آشنایی با چند مرکز درمان و آموزش کودکان اوتیستیک در کشورهای دیگر

دیگران با اوتیسم چه می کنند؟

هنگام بحث درباره هر اختلالی، این بحث مطرح می شود که آیا در کشورهای پیشرفته تر امکانات درمانی بهتری یافت می شود یا خیر. اصولا این سوال که «دیگران در مواجهه با مشکلاتی مشابه مشکلات ما چه می کنند؟»

ماهنامه دنیای کودک پارسی - نوید یوسفی: هنگام بحث درباره هر اختلالی، این بحث مطرح می شود که آیا در کشورهای پیشرفته تر امکانات درمانی بهتری یافت می شود یا خیر. اصولا این سوال که «دیگران در مواجهه با مشکلاتی مشابه مشکلات ما چه می کنند؟» برای افراد درگیر در آن جذاب است. در ادامه، با چند مرکز معروف درمان و آموزش اوتیسم در کشورهای دیگر آشنا می شویم.

دیگران با اوتیسم چه می کنند؟
موسسه تحقیقات اوتیسم، آمریکا

موسسه تحقیقات اوتیسم امریکا در سال 1967 توسط دکتر برنارد ریملند تاسیس شد. این موسسه در سال های متمادی به تحقیقات و پژوهش های فراوان در مورد اوتیسم پرداخته است و هم اکنون در این مورد تحقیق می کند که «آیا می توان اختلال طیف اوتیسم را به زیرگروه هایی تقسیم کرد یا نه». یافته های این پژوهش می تواند به کشف علت و درمان اوتیسم کمک شایانی کند.

موسسه تحقیقات اوتیسم امریکا همچنین یک ابزار ارزیابی برای اوتیسم تهیه کرده است که مورد استفاده معلمان، والدین و پژوهشگرانی قرار می گیرد که به مطالعه درباره این کودکان می پردازند و رفتارهای مرتبط با اوتیسم را ثبت می کنند. موسسه تحقیقات اوتیسم امریکا از تحقیقات انجام شده در مورد اوتیسم حمایت می کند و در سه سال اخیر، نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار برای این تحقیقات هزینه کرده است. این موسسه همچنین یک برنامه برای تلفن همراه تهیه کرده است که اطلاعات مقدماتی را برای والدین در مورد اوتیسم فراهم می کند.

مرکز تخصصی اوتیسم توهوم، ترکیه

این مرکز در 15 آوریل 2003 به عنوان مرکز سلامت و آموزش و تشخیص زودهنگام کودکان مبتلا به اوتیسم تاسیس شد. همچنین مدرسه این مرکز در سال 2006 در استانبول دایر شد و هم اکنون نزدیک به 130 کودک از امکانات این مدرسه استفاده می کنند.
این مرکز، با هدف رسیدن به یک زندگی ایده آل برای خانواده هایی که کودک مبتلا به اوتیسم دارند، اقدام به ارائه اطلاعات مفید و حمایت از نیازهای خانواده می کند. این مرکز، در یک محیط مشخص و آموزشی و مناسب، به کودکان اوتیستیک آموزش ویژه و زودهنگام ارائه می دهد. در این مرکز همچنین تحقیقات مرتبط با اوتیسم انجام می گیرد و از آن برای بهبود ارائه خدمات و آگاهی دهی به جامعه استفاده می شود.

مرکز تخصصی توهوم، باتشخیص زودهنگام اوتیسم، به ارائه آموزش های ویژه از ۲۰ تا ۳۵ ساعت به صورت هفتگی می پردازد. خدمات این مرکز برای کودکان، علاوه بر آموزش و پرورش ویژه، شامل گفتاردرمانی و کاردرمانی است. در این مرکز، علاوه بر کودکان، به خانواده های آن هانیز خدمات مشاوره ای داده می شود. کاردرمانگران نیز با هدف کاهش مشکل این کودکان در اجتماع، مهارت های زندگی، توسعه مهارت های اجتماعی و رفتارهای انطباقی را به آن ها آموزش می دهند.

این مرکز بیش از 40 پرسنل آموزشی دارد که براساس آموزش هایی که دیده اند با کودکان کار می کنند. همچنین اعضای کمیته مشورتی این مرکز را بیش از 15 استاد دانشگاه که در زمینه کودکان متخصص هستند تشکیل می دهند.
دیگران با اوتیسم چه می کنند؟
مرکز اوتیسم دوبی، امارات

مرکز اوتیسم دوبی در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد و با چهار کارمند شروع به کار کرد که فقط کار تحقیقاتی در آن انجام می شد. این مرکز هم اکنون ۴۳ دانش آموز، ۶۳ کارمند، ۳۰ متخصص، ۱۲ درمانگر و ۱۱ کلاس دارد. این مرکز در سال ۲۰۱۰ یک کارگروه برای خواهران و برادران کودکان مبتلا به اوتیسم راه انداخت که به آن ها توانایی کنار آمدن، تحمل و همکاری برای بهبود خواهر یا برادرشان آموزش داده می شد.
در این کارگروه ها، روش های بازی با عضو اوتیستیک خانواده آموزش داده می شود. مرکز اوتیسم دوبی، برای ارزیابی و تشخیص زودهنگام، گروهی از متخصصان را تشکیل داده است. از اعضای این گروه می توان به روانشناس بالینی، کاردرمانگر، روانپزشک کودک و عصب شناس اشاره کرد.

مدرسه شمالی اوتیسم، استرالیا

این مدرسه دارای دو پردیس جداگانه است که توسط یک مرکز مدیریت می شوند. یک پردیس برای دانش آموزان سال های اولی و میانه و پردیس دیگر برای دانش آموزان سال های آخر است که در آن مهارت های زندگی مستقل، مهارت های شغلی و مهارت های مشارکت بیشتر در جامعه و خانواده ارائه می شود. در سراسر این دو پردیس، یک گروه اختصاصی از کارکنان متشکل از 120 نفر به ارائه خدمات آموزشی ویژه به 260 دانش آموزش 5 تا 18 ساله می پردازند.

با دانش آموزان سال اولی و سال های میانه بیشتر از جنبه هنری کار می شود و دانش آموزان سال های آخر به پردیس دیگر مدرسه می روند که نزدیک به خدمات حمل و نقل، خدمات اجتماعی و حوزه خرید است. براساس محتوای آموزشی، کلاس ها ممکن است گروهی، ۲-۳ نفره یا به صورت انفرادی برگزار شود. در مدرسه همچنین باشگاه و زمین های ورزشی برای سلامت جسمی و تناسب اندام کودکان تدارک دیده شده است.
دیگران با اوتیسم چه می کنند؟
موسسه +AT، انگلستان

ATT یک موسسه خیریه بود که در سال 2002 با هدف ترویج دیدگاه «اوتسم به عنوان یک بیماری قابل درمان» به وجود آمد. در سال 2006، ATT یک کلینیک در ادینبورگ تاسیس کرد و از آن زمان به ارائه درمان پزشکی و رفتاری اولیه و آموزش و خدمات تشخیص به بیش از 500 خانواده در انگلستان و در خارج از آن پرداخت.

فعالیت موسسه خیریه ATT به دلیل مشکلاتی متوقف شد. ولی فعالیت های آن تحت عنوان +AT ادامه پیدا کرد. این کلینیک چند شعبه دیگر در منچستر، لندن، پاریس و ژنو دارد که به ارائه خدمات درمانی می پردازند. این کلینیک، علاوه بر ارائه خدمات درمانی به کودکان، برنامه هایی نیز برای آموزش والدین دارد.
این مرکز به ارائه خدمات مختلف، از جمله آموزش ویژه کودکان، رژیم غذایی برای کودکان و پرورش افراد حرفه ای می پردازد و نیز برنامه هایی مانند برگزاری کنفرانس های بین المللی و همکاری با موسسه تحقیقات انگلستان دارد. گروه مشاوره ای از افراد حرفه ای شامل پزشکان، محققان، تحلیل گران رفتار و روان شناسان تشکیل شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج