جاباما
۳۷۳۴۴۲
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

چگونه مانع استفاده دیگران از وای‌فای شویم؟

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: افراد باید برای جلوگیری از هک شدن سیستم “Wi-Fi” شخصی خود برخی نکات امنیتی را رعایت کنند.

روزنامه هفت صبح: رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: افراد باید برای جلوگیری از هک شدن سیستم "Wi-Fi" شخصی خود برخی نکات امنیتی را رعایت کنند.
چگونه مانع استفاده دیگران از وای‌فای شویم؟

سرهنگ علی کریمی اظهار کرد: بسیاری افراد شبکه‌های وایرلس خانگی را برای اتصال به اینترنت انتخاب می کنند تا بتوانند هرچه سریعتر به اینترنت متصل شوند، این موضوع با توجه به گسترش فضای سایبر و انجام بسیاری از کارها از طریق اینترنت قابل درک است، اما باید مراقب هکرها بود.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های موجود این است که "Wi-Fi" افراد هک شود و فرد هکر با استفاده از شبکه اینترنت شخص قربانی، دست به اعمال مجرمانه بزند و یا اینکه از حجم اینترنت قربانی استفاده کنند. اولین اقدام برای جلوگیری از هک شدن "Wi-Fi" این است که پسووردهای مدیریتی و نام کاربری پیش فرض سریعاً تغییر داده شود. در مرحله بعد باید قابلیت رمزگذاری را به صورت ۲ WPA قرار داده و رمز قوی انتخاب شود.

کریمی افزود: filter MAC ADDRESS باید فعال شود، به این وسیله می‌توان امنیت "Wi-Fi" خود را بالا برده و به افراد محدود اجازه دسترسی به اینترنت خود را بدهید. همیشه به یاد داشته باشید که به شبکه‌های "Wi-Fi" باز متصل نشوید، زیرا اتصال به چنین شبکه‌ای سیستم شما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه سیگنال‌های "Wi-Fi" به طور معمول به خارج خانه هم می‌روند، گفت: مقدار کم این برون رفت مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما هرچه بیشتر باشد دسترسی دیگران به شبکه راحت‌تر خواهد شد. این سیگنال‌ها به طور مثال به خانه‌های همسایه و خیابانهای اطراف می‌رسند، بنابراین باید سعی کنید با جانمایی مناسب در منزل بُرد سیگنال "Wi-Fi" خود را کم کنید.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه اظهار کرد: اگر به مدت زیاد از شبکه "Wi-Fi" استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید، زیرا حد نهایی امنیت شبکه‌های وایرلس خاموش کردن آن است که از هک شدن آن جلوگیری می‌کند، البته اگر روتر وایرلس دارید و از آن بیشتر در کانکشن‌های سیمی استفاده می‌کنید می‌توانید گاهی "Wi-Fi" آن را خاموش کنید، بدون اینکه پاور کل شبکه را قطع کنید.

کریمی یکی دیگر از روش‌های بالا بردن امنیت "Wi-Fi" را مخفی سازی یا hide کردن نقطه اتصال دستگاه عنوان کرد و افزود: با این کار دیگران با جستجو کردن نمی‌توانند اکانت شما را پیدا و استفاده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیلوفر ع

      ممنون اطلاع رسانی خوبی هست.

    • محمد قطب الدینی

      بسیار عالی. ممنون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج