۳۷۳۵۱۷
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

مقصر گرانی شکر کیست؟

مدیر عامل مرکز صنایع قند و شکر عنوان کرد که کارخانه‌های قند و شکر تمامی محصولات خود را در بازار عرضه کرده‌اند و مسئولیت گرانی فعلی قیمت شکر بر عهده عرضه‌کنندگان اصلی و عمده شکر در بازار است.

خبرگزاری ایسنا: مدیر عامل مرکز صنایع قند و شکر عنوان کرد که کارخانه‌های قند و شکر تمامی محصولات خود را در بازار عرضه کرده‌اند و مسئولیت گرانی فعلی قیمت شکر بر عهده عرضه‌کنندگان اصلی و عمده شکر در بازار است.
خلیل بهزاد گفت:‌ آنچه مشخص است کارخانه‌های قند و شکر تمامی شکرهایشان را عرضه کرده‌اند و در این زمینه از طرف کارخانه‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: همچنین قیمت محصول کارخانه‌ها کاملا مشخص و در دفاترشان ثبت شده است. کارخانه‌ها به هیچ عنوان محصولات‌شان را احتکار نکرده‌اند و به دلیل اینکه باید پول چغندرکاران را پرداخت می‌کردند اصلا امکان چنین اقدامی را ندارند.

مدیر عامل مرکز صنایع قند و شکر عنوان کرد: البته دولت مقداری شکر در انبارها داشته است که باید آن را عرضه می‌کرده است. اگر این شکر از سوی دولت در بازار عرضه شده باشد مشخص نیست که دقیقا چگونه این افزایش قیمت در بازار اتفاق افتاده است.

به گفته وی مسئولیت این گرانی بر عهده عرضه کنندگان اصلی است که شکر را روانه بازار می‌کنند و نمی‌توان گفت صرفا برخی خرده فروشی‌ها اقدام به گران فروشی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، حدود دو ماه است که شکر با افزایش قیمت در سطح بازار روبرو شده است و در حالی که طبق آنچه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده‌اند قیمت منطقی هر کیلوگرم شکر باید حداکثر ۲۵۰۰ تومان باشد اما در حال حاضر و طی هفته اخیر به کیلویی ۵۰۰۰ تومان هم رسیده است. افزایش قیمت شکر در حالی رخ داده که بازار این محصول از ثبات برخوردار نیست و علیرغم مسائل مختلف مطرح شده، برنامه‌ریزی لازم در ارتباط با متعادل کردن قیمت آن وجود ندارد.

از سوی دیگر علی اکبر مهر فرد - معاون وزیر جهاد کشاورزی - گفته است که تاخیر در واردات از سوی برخی واردکنندگان و کارخانه‌ها صورت گرفته و دستگاه‌های نظارتی باید با محتکران برخورد کنند که عامل گرانی شکر شده‌اند.

موضوع قابل توجه اینجاست که یکی از وظایف سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، برخورد با گرانفروشی و مقابله با احتکار است اما این سازمان سکوت کرده بلکه هیچ اقدامی برای متعادل کردن بازار انجام نداده است و همچنان مصرف‌کنندگان از گرانفروشی اقلام پر مصرفی همچون مرغ، برنج و شکر زیان می‌بینند و در این میان دلالان و احتکارگران که عده کمی هستند از این وضعیت منتفع می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا کنه اینقدر گرون بشه...که هیچ کس قدرت نداشته باشه بخرد...چون عامل مرگ و بیماری است. .ولی ملت بی خبرند....

    • فروشگاه

      هرکس مقصر گران شدن نمک است.......خنده برهردردبی درمان دواست

    • ح ن

      مقصر اصلی شکر مردمند

    • ناشناس

      ایا میشود نرخ ان به روال سابق برگردد ?

    • ایلامی

      پیدا کنید پرتقال فروش را...

    • هموطن

      هموطنان عزیز بیایید شکر و تحریم کنیم ونخریم ....هموطن

    • بدون نام

      دولت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج