۳۷۳۵۳۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

واعظی: اطلاعی از انتقال سرور تلگرام به ایران ندارم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به عنوان مقام مسئول در زمینه ارتباطات کشور، اطلاعی از موضوع انتقال سرورهای تلگرام به داخل ایران ندارم.

خبرگزاری مهر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به عنوان مقام مسئول در زمینه ارتباطات کشور، اطلاعی از موضوع انتقال سرورهای تلگرام به داخل ایران ندارم.
واعظی: اطلاعی از انتقال سرور تلگرام به ایران ندارم

محمود واعظی، ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرموان اخبار مطرح شده در مورد انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور، اظهار داشت: من اصلا از این مساله که سرور تلگرام به داخل ایران منتقل می شود، مطلع نیستم و قاعدتا من به عنوان مقام مسئول باید اطلاع داشته باشم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ممکن است دیتاسنتر بزرگی در کشور ایجاد شده باشد که زمینه انتقال سرور تلگرام به داخل توسط آن فراهم شود اما بنده از این مساله اطلاع ندارم.

خبرگزاری فارس پیش از این به نقل از مدیرعامل افرانت از فراهم شدن امکانات انتقال سرورهای تلگرام به ایران خبر داده بود.

فیروزآبادی هم تکذیب کرد

همچنین سید ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگوی با تسنیم، درباره اینکه طبق اظهارات یک دیتاسنتردار بخش خصوصی مسئولان اجرایی کشور از هفت شرکت طبق درخواست تلگرام، استعلامی را مبنی بر ظرفیت‌سنجی جهت انتقال سرورهای این پیام‌رسان به کشور داشته‌اند؛ آیا به راستی این استعلام صورت گرفته است؟ گفت: هنوز صحبتی در این زمینه از سمت ما صورت نگرفته است اما کسی که این حرف را زده باید در ارتباط با نحوه استعلام و مذاکراتی که انجام داده اظهارنظر کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه بنده پیش از این هم گفته بودم که شرکت‌های بزرگ فعال در کشور جهت انتقال سرورهایشان به کشور اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: برای انجام این کار قاعدتا باید وارد مذاکره با شرکت‌های بخش خصوصی جهت استفاده از ظرفیت‌های آنها شوند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر انتقال سرورهای شرکت‌های مذکور به کشور صورت نگیرد، احتمال فیلترینگ آنها بعد از زمان یک ساله در نظر گرفته شده.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج