۳۷۳۵۶۱
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

معرفی نسل جدید پردازنده های اتم

شرکت اینتل در زمان برگزاری اجلاس توسعه‌دهندگان خود نسل جدید پردازنده‌های اتم را با هدف به‌کارگیری در اینترنت اشیا و سیستم‌های رده پایین معرفی کرد.

وب سایت سایبربان: شرکت اینتل در زمان برگزاری اجلاس توسعه‌دهندگان خود نسل جدید پردازنده‌های اتم را با هدف به‌کارگیری در اینترنت اشیا و سیستم‌های رده پایین معرفی کرد.
معرفی نسل جدید پردازنده های اتم

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ شرکت اینتل در سال ۲۰۰۹ اولین نسل از پردازنده‌های سری اتم (Atom) خود را با هدف استفاده در لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های هوشمند معرفی کرد؛ اما افراد بسیاری مانند تیم کوک، مدیرعامل اپل آن را ناکارآمد توصیف کردند.

شرکت اینتل در زمان برگزاری انجمن توسعه‌دهندگان خود (۱IDF ۲۰۱۶) نسل جدید پردازنده‌های اتم را با نام رمز براکستون (Broxton) معرفی کرد که با بهبودهای بسیاری همراه است. دو پردازنده‌ی جدید رده‌ی اتم، «Atom T۵۵۰۰» و «Atom T۵۷۰۰» نام دارند که از پردازنده‌های کم قدرت رایانه‌ها حساب می‌شوند؛ اما از آن‌ها برای تولید ربات، پهپاد، ابزارهای پوشیدنی و سیستم خانه‌های هوشمند استفاده خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی‌های نسل جدید پردازنده‌های اتم توانایی اجرای محتوای ۴K است و می‌توان از آن‌ها در هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز استفاده کرد.

اینتل برای نمایش کاربردهای پردازنده‌های خود یک عینک هوشمند، ربات و کلاه هوشمند را به نمایش گذاشت و اعلام کرد از این پردازنده می‌توان در سرورهای رسانه و ذخیره‌سازی استفاده کرد.

اینتل در اوایل سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود توسعه‌ی براکستون را متوقف خواهد کرد؛ اما حضور آن در اجلاس اینتل مشخص شد آن‌ها نظر خود را تغییر داده‌اند. اینتل در نظر داشت تا از نسل جدید سری‌اتم تنها در زمینه واقعیت مجازی و اینترنت اشیا استفاده کند؛ اما در حال حاضر امکان استفاده از آن در تبلت‌ها یا لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های پایین رده فراهم شده است. این پردازنده می‌تواند از ویندوز ۱۰ دسکتاپ، ویندوز ۱۰ اینترنت اشیا (Windows ۱۰ IoT Core)، لینوکس، اندروید و وکس‌ورکس۲ (VxWorks) پشتیبانی کند.

تراشه‌ای اتم جدید اینتل تنها به ۶ تا ۱۲ وات انرژی برای انجام فعالیت نیاز دارند و می‌توان از آن‌ها در توسعه‌ی پهپاد، خودروهای بی راننده، حسگرهای حرکتی، اینترنت اشیا و چندین زمینه‌ی دیگر استفاده کرد. این پردازنده ۵۰ تا ۸۰ درصد عملکرد بهتری را نسبت به نسل قبل از خود نشان می‌دهند و توانایی تصحیح خطا را دارند.

پردازنده‌های سری براکستون اینتل از پاییز ۲۰۱۶ در دسترس قرار می‌گیرند.
____________________________________
  1. Intel Developer Forum ۲۰۱۶
  2. وکس‌ورکس، یک سیستم‌عامل زمان واقعی است که برای استفاده در سیستم‌های جاساز شده ایجاد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج