رونمایی رسمی کانسپت مرسدس - مایباخ ۶
سرانجام پس از انتشار تیزرهای متعدد و گمانهزنیهای فراوان، مرسدس بنز رسماً از کانسپت خارقالعادهٔ «ویژن مرسدس-میباخ ۶» در طول هفتهٔ اتومبیل مونتری رونمایی کرد.
وب سایت پدال - امیر دهقان: سرانجام پس از انتشار تیزرهای متعدد و گمانهزنیهای فراوان، مرسدس بنز رسماً از کانسپت خارقالعادهٔ «ویژن مرسدس-میباخ ۶» در طول هفتهٔ اتومبیل مونتری رونمایی کرد. طراحی بیرونی ساده و جذاب این خودرو از خودروهایی متعلق به دههٔ ۳۰ میلادی مانند بوگاتیهای قبل از جنگ جهانی دوم و تابوت لاگوس الهام گرفته است. به نظر میرسد ویژن ۶ از بهترین پروفایل برخوردار باشد چراکه خطوطی جریانی بدنهٔ آن واقعاً تحسینبرانگیزند و استفاده از نوار کروم در روی آنها نیز به جذابیت ظاهری خودرو افزوده است.
این کانسپت دیدنی، از درهای گالوینگ استفاده میکند که ویژگی فوقالعادهای جهت یادآوری گذشتهٔ مرسدس بنز محسوب میشود. در قسمت جلو یک جلوپنجرهٔ عظیم کرومی با خطوط عمودی دیده میشود که دو چراغ جلو که فقط از یک خط LED تشکیلشدهاند در اطراف آن قرارگرفته است. همچنین طراحان مرسدس به زیبایی، قسمت عقبی خودرو را با یک طراحی منحنی و پیچیده شکل دادهاند درحالیکه یک بالهٔ کوچک، شیشهٔ عقب را به دو قسمت تقسیم کرده است.
ویژن ۶ خودرویی عظیمالجثه و بسیار باابهت است بهگونهای که با طولی معادل ۵.۷ متر حدود ۱۰ سانتیمتر بزرگتر از رولزرویس فانتوم کوپه است. هرچند کانسپت مرسدس-میباخ با ارتفاع ۱۳۲۸ میلیمتر کوتاهتر از فانتوم کوپه با ارتفاع ۱۵۹۸ میلیمتر است اما همچنان بزرگتر است از فانتوم به نظر میرسد. طراحان میباخ این خودرو را مشابه مدل اکسلرو که در سال ۲۰۰۴ معرفی شد، با دماغهای کشیده و کابینی که به سمت عقب تمایل دارد طراحی کردهاند درحالیکه رینگهای بزرگ ۲۴ اینچی نیز در زیر ماشین خودنمایی میکنند. با توجه به کانسپت بودن این خودرو، طراحان کاملاً آزادانه عمل کردهاند چراکه ملزم به رعایت قوانین خودروهای تولید نبودهاند. به همین دلیل برخی از ویژگیهای ویژن ۶ برخلاف دیگر خودروهای جادهای دنیا است.
در داخل خودرو اما برخلاف ظاهر کلاسیک آنکه از خودروهای قدیمی الهام گرفته است، هیچ نشانهای از کلاسیک بودن دیده نمیشود چراکه اتاق ویژن ۶ کاملاً متعلق به آینده بوده و حتی بیشتر از ظاهر خودرو درخور توجه است. این خودرو ازلحاظ فنی یک کوپهٔ ۲+۲ است اما سرنشینان جلویی بهترین شرایط را خواهند داشت. آنها در صندلیهای عمیق نشسته و از طریق سیستم واقعیت مجازی میتوانند تمامی اطلاعات را روی شیشهٔ جلو مطالعه کنند. بااینوجود درحالیکه مرسدس بنز در مدلهای تولیدی خود بهآرامی در حال کنار گذاشتن صفحه آمپرهای سنتی و استفاده از نمایشگرهای لمسی بجای آن است اما در کانسپت میباخ ۶ همچنان دو دایرهٔ سنتی صفحه آمپر وجود دارد. داشبورد، تریم درها و صندلیها همه و همه دارای طراحی جریان متصل هستند که سازنده لقب سالن ۳۶۰ درجه را به آن داده است. جهت افزایش جنبههای لوکس خودرو نیز در جایجای اتاق از تریمهای چوبی متعددی استفادهشده است.
پ
نظر کاربران
ابوالفضل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!بریم بابا سوار همون پرایدمون بشیم بهتره دلم از دنیا زده شد ای خدا
کاش میدونستم این افرادی که این چیز ها را درست میکنند چی میخورند چه هوای تنفس میکنند چند تا دست دارند .که ما نداریم کاش میدونستم فرق ما بااینها چیه پس چرا ما اینهمه از خود راضی هستیم وفکر میکنیم از همه بالا تریم .سابق میگفتند اونها حق مارا خوردن حالا سالهاست که که به اصطلاح ازادیم چرا بد تر شدیم بهتر نشدیم یه خرده فکر کنیم واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟