۳۷۳۹
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

تـوچقـدر‌خوشحــالي!

اصول شاد زیستن

دوست داريد چه كسي باشيد؟ چطور زندگي كنيد؟ چطور وقت بگذرانيد؟ اين‌ها سوالاتي است كه براي شاد‌تر زندگي كردن بايد جواب آن‌ها را بدهيد. اگر شما تصميم‌تان را گرفته‌ايد و مي‌خواهيد زندگي شادتري داشته باشيد، با عملي‌كردن پيشنهادهاي ما سعي كنيد خودتان را بيشتر بشناسيد و براي رسيدن به اين هدف تلاش كنيد.

اصول شاد زیستن


اصول شاد زیستن


بالاخره يك روز هر كدام از ما در يك نقطه از زندگي‌مان مي‌ايستيم و به اين فكر مي‌كنيم كه چطور بعد از اين همه سال و اين همه تلاش هنوز خوشحال نيستيم. خيلي از ما مي‌خنديم، با كساني كه دوست‌شان داريم مسافرت مي‌رويم، موفقيت‌هاي كاري و تحصيلي به دست مي‌آوريم اما باز هم روزي روي آن نقطه مي‌ايستيم و به اين فكر مي‌كنيم كه خوشحال نيستيم. خيلي از ما با وجود موفقيت‌هاي بسيار خوشحال نيستيم و بدتر اين‌كه حتي نمي‌توانيم براي خوشحال نبودن‌مان يك دليل پيدا كنيم. اما شايد اگر در تمام اين سال‌ها، هدفمان را مي‌شناختيم و مهم‌تر از آن خودمان را مي‌شناختيم، خيلي بيشتر از اين به شادي نزديك مي‌شديم. شاد بودن و شاد زندگي كردن راه‌هاي بسياري دارد. راه‌حل‌هايي كه برآورده‌كردن بسياري‌ از آن‌ها تنها از خودمان بر مي‌آيد. اگر شما تصميم‌تان را گرفته‌ايد و مي‌خواهيد زندگي شادتري داشته باشيد، با عملي‌كردن پيشنهادهاي ما سعي كنيد خودتان را بيشتر بشناسيد و براي رسيدن به اين هدف تلاش كنيد.


اصول شاد زیستن

دليلي براي شادي بسازيد

آيا كارتان عذاب‌تان مي‌دهد؟ آيا وقت‌تان را آنطور كه دوست داريد، مي‌گذرانيد و از اين موضوع لذت مي‌بريد؟ سعي كنيد ميزان شادي‌تان را تخمين بزنيد. يكي از راه‌هاي ساختن و اداره‌كردن يك زندگي هدفمند اين است كه خلأ‌هاي زندگي‌تان را تشخيص دهيد و براي كامل كردن‌شان دست به كار شويد.«دبرنا» كه سال‌هاست در مورد موفقيت مي‌نويسد به زنان پيشنهاد مي‌كند كه از خود اين سوال را بپرسند: «چه چيزي مرا شاد مي‌كند؟» او معتقد است بسياري از آدم‌ها در پاسخ دادن به اين سوال ناتوانند. «دبرنا» پيشنهاد مي‌كند كه افراد چند دقيقه‌اي براي پاسخ دادن به اين سوال وقت بگذارند و حداقل ۳ موضوع اصلي كه آن‌ها را با تمام وجود خوشحال مي‌كند را يادداشت كنند. قدم بعدي از نظر او پيدا كردن مانع است. او پيشنهاد مي‌كند كه چند روز بعد از شناختن اصلي‌ترين راه‌هاي شاد‌بودن، افراد به اين فكر كنند كه چه چيزهايي آن‌ها را از اين شادي محروم كرده است. شناخت مانع مي‌تواند به شما براي از بين بردنش كمك كرده و شما را به شادي واقعي نزديك‌تر كند.


براي چند لحظه هم كه شده خودتان به شكلي كه هر روز در خيابان‌ها ظاهر مي‌شويد يا در كنار خانواده‌تان وقت مي‌گذرانيد را فراموش كنيد. سعي كنيد خودي كه در درون‌تان پنهان شده را بيشتر بشناسيد و ببينيد كه چه نيازهايي براي شاد بودن دارد.


مي‌خواهيد چه كسي باشيد؟

به اين فكر كنيد كه دوست داريد چه آدمي باشيد و چطور زندگي‌اي را براي خودتان بسازيد. اين موضوع مي‌تواند به شما بيشتر از تك‌تك آرزو‌هاي‌تان كمك كند. اين‌كه شما دوست داريد خودتان را در چه شرايطي ببينيد، مي‌تواند راهنمايي موثر براي رسيدن شما به آن شرايط باشد. اول خودتان را ارزيابي كنيد و ببينيد كه چه كسي هستيد و بعد به اين فكر كنيد كه چقدر با آنچه دوست داريد باشيد، تفاوت داريد. ممكن است اين تفاوت‌ها زياد باشد اما نترسيد و فقط به اين فكر كنيد كه براي كم‌كردن اين فاصله چه قدم‌هايي بايد برداريد. از طرف ديگر شما نياز داريد كه آرزو‌هاي‌تان را بازبيني كنيد. دليلي ندارد شما به خاطر نرسيدن به آرزوهاي ۱۰سال پيش‌تان افسرده شويد. سعي كنيد خود امروزتان را بشناسيد و نه خود ۱۰ سال پيش‌تان را. امروز و در اين لحظه چطور آدمي هستيد؟ چه آرزويي داريد و به‌دنبال چه آينده‌اي مي‌گرديد؟ اگر بتوانيد پاسخ اين سوالات را پيدا كنيد كمي اوضاع بهتر مي‌شود و راه رسيدن به آرزو‌هاي‌تان هم هموار‌تر مي‌شود.


از تغيير نترسيد

روزهاي سخت يكي از بخش‌هاي طبيعي هر زندگي‌ هستند. به‌خاطر تجربه‌هاي تلخ‌تان از روزهاي تغيير كردن نترسيد. در مقابل اجازه دهيد اين تغييرات به زندگي شما شكل دهد و در خدمت شاد‌تر شدن شما باشد. ريسك پذيري آن هم در حدي كه به زندگي شما آسيب نزند جزئي ضروري براي زندگي شماست. قرار نيست نسنجيده خودتان را در معرض سختي‌هايي قرار دهيد كه امكان پشت سر گذاشتن‌شان را نداريد. بلكه بايد با سنجيدن دقيق موقعيت و توانايي‌هايتان براي ايجاد تغييراتي كه دوست داريد قدم برداريد.


دنبال احساسات‌تان بگرديد

اگر احساسات‌تان را جدي بگيريد، مي‌توانيد به موفقيت نزديك‌تر شويد. زندگي‌تان را كاوش كرده و سعي كنيد چيزهايي كه به شما لذت مي‌دهد را از ذهن‌تان پيدا كنيد. روان‌شناسان برتر دنيا به شما پيشنهاد مي‌كنند، براي شروع بيشتر مراقب خودتان باشيد. ‌‌با ورزش كردن، رژيم غذايي سالم و تمرين‌هاي مراقبت از ذهن مي‌توانيد ذهن و بدن‌تان را آرام و سالم نگه داريد. دومين قدم او اين است كه آنچه شما را واقعا هيجان زده يا حتي منزجر مي‌كند را بشناسيد. روان شناسان به شما پيشنهاد مي‌كنند، براي شناخت بهتر خود و آرزو‌هاي‌تان به اين سوالات پاسخ دهيد:

از بيان كدام يك از علايق، اميال يا احساسات‌تان مي‌ترسيد يا دوست داريد پنهان‌شان كنيد؟
چه ويژگي را در خودتان بيشتر از هر چيز دوست داريد؟
انجام چه كارهايي مي‌تواند به شما لذت ببخشد؟
چطور مي‌توانيد دنيا را براي خود و اطرافيان‌تان جاي بهتري بكنيد؟
چه چيزي مانع شما در رسيدن به آرزو‌هاي‌تان مي‌شود؟


عاشقانه كار كنيد

اين‌كه كارتان را دوست داشته باشيد و از مسير پيشرفت‌تان راضي باشيد، مي‌تواند به شما براي رضايت از زندگي كمك كند. علاقه به كار و تلاش براي ارتقاي وضعيت زندگي و همين طور پيشرفت‌كردن مي‌تواند به شما اشتياق حركت كردن بدهد و شما را نسبت به آينده اميدوار كند. اين موضوع زندگي شما را پر از هيجان خواهد كرد و به شما اين حس را خواهد داد كه امروزتان با ديروزتان فرق مي‌كند. كار كردن به هر قيمتي اين حس را در شما ايجاد نخواهد كرد بلكه شما بايد تلاش كنيد سراغ كاري برويد كه دوستش داريد و مي‌تواند زندگي شما را از احساسات مثبت پر كند. قرار نيست كاري كه عاشقش مي‌شويد بي‌عيب و نقص باشد. آن كار هم ممكن است به شما فشارهايي وارد كند، گاهي آزرده‌تان كند و اين فكر را به ذهن‌تان بياورد كه كاش كنارش مي‌گذاشتم. اما همه اين فكر‌ها را كنار بگذاريد و به اين فكر كنيد كه پيشرفت در كاري كه دوستش داريد چه حسي به شما مي‌دهد و چه تغييري در زندگي‌تان ايجاد مي‌كند.


صبور باشيد

پيدا كردن يك هدف خوب براي زندگي و رسيدن به آن، اتفاقي نيست كه يك شبه بيفتد. وعده‌هايي كه به‌خودتان مي‌دهيد را باور داشته باشيد و نگران اين‌كه قدم‌هايتان در رسيدن به اين هدف‌ها كند است، نباشيد. مي‌توانيد براي رسيدن به اين هدف ۳ نوع برنامه‌ريزي داشته باشيد؛ برنامه‌ريزي كوتاه مدت، بلندمدت و ميان مدت. براي پيروي از اين برنامه‌ريزي‌ها بايد مسير رسيدن به هدف‌تان را تقسيم بندي كنيد. مي‌توانيد اولويت‌هاي‌تان را فهرست و براساس اهميت شماره‌بندي كنيد. حالا مي‌بينيد در چه زمان‌هايي بايد به چه موضوعاتي رسيدگي كنيد. برنامه‌ريزي بلندمدت هدف اصلي شما را در بر مي‌گيرد. قرار است در سال‌هاي آينده به چه وضعيتي برسيد و چه دستاورد‌هايي داشته باشيد؟

بعد از پاسخ دادن به اين سوال بايد ابزارهاي رسيدن به هدف‌تان را مشخص و سعي كنيد برنامه‌ريزي‌تان را كمي تقسيم بندي شده‌تر كنيد. اين بخش جزو برنامه‌ريزي ميان مدت شما خواهد بود اما براي رسيدن به آن برنامه هم نيازمند تداركاتي در يك زمان كوتاه‌تر هستيد. در حال حاضر و در ماه‌هاي آينده به چه برنامه‌ريزي احتياج داريد؟ نخستين قدم‌هاي‌تان را مشخص و سعي كنيد در دوره‌اي كوتاه به آن اولين‌ها برسيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • re

      بخند به روی دنیا دنیا به روت بخنده
      بفیش چی بود ؟
      نمیدونم چی چی بار سفر ببنده.
      حالا بیا وسط قرش بده ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج