جاباما
۳۷۳۹۰
۳ نظر
۵۰۲۴
۳ نظر
۵۰۲۴
پ

ترکیه: زیر بار تحریم‌ های ایران نمی‌ رویم

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک خود با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در استانبول ، اعلام کرد که کشورش نمی تواند تمام و کمال با تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران همراه شود.

عصر ایران : رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک خود با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در استانبول ، اعلام کرد که کشورش نمی تواند تمام و کمال با تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران همراه شود.

اردوغان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره امکان جایگزینی واردات نفت و گاز از ایران با خرید بیشتر از روسیه ، گفت :" همان طور که می دانید ایران پس از روسیه دومین کشور تامین کننده گاز وارداتی ترکیه است.

در این راستا درقبال فشارها از جانب برخی کشورهای خارجی مبنی بر قطع یا جایگزینی گاز وارداتی از ایران، اعلام کردیم که ما نمی توانیم با این تحریم ها همراهی کنیم."

اردوغان افزود :" واردات گاز ایران برای ما اهمیت استراتژیک دارد و همواره گفته ایم بخشی از نیازهای انرژی خود را از ایران تامین خواهیم کرد.موضع ترکیه هنوز تغییری نکرده است چون ما نگاهی استراتژیک به این موضوع داریم و در ازای واردات گاز از ایران هر چه لازم باشد به این کشور پرداخت خواهیم کرد. از این پس نیز چنین خواهیم کرد."

ترکیه سالانه قریب به ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از ایران وارد می کند.

اردوغان روز دوشنبه میزبان ولادیمیر پوتین بود و دو رهبر درباره موضوعات متنوعی از جمله اوضاع غزه ، وضعیت سوریه و وضعیت خاورمیانه و روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر کردند.

در کنفرانس خبری مشترک با اردوغان ولادیمیر پوتین نیز با اشاره به بحث های مفید با رهبران ترکیه گفت که کشورش در زمینه دورنمای آینده سوریه اختلاف چندانی با ترکیه ندارد اما اختلاف اصلی بر سر مکانیزم انجام تغییرات در سوریه است.

سفرچند ساعته پوتین به ترکیه روز گذشته پایان یافت و بعد از ظهر روز گذشته به وقت محلی پوتین استانبول را به سمت کشورش ترک کرد.

روسیه و ترکیه روابط اقتصادی گسترده ای دارند و روابط دو کشور در دوران حکومت ۱۰ ساله حزب اسلامگرای عدالت و توسعه تقویت شده است، اما دو کشور در زمینه برخی مسایل منطقه ای از جمله بحران جاری بین آذربایجان و ارمنستان و نیز مساله سوریه سیاست های متفاوت و گاه متضادی دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میخوای توروهم تحریمت کنن ؟؟مردم ترکیه که مثل ایرانیانیستن !کی میتونه مثل یه ایرانی بااین تحریم وگرونی وهمه ی چیزهای دیگه که همه میدونن .... بازم لبخندبزنه وصورتشوباسیلی سرخ نگه داره و...عاشق ایرانش باشه ؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • arash

        زنده باد ایران

    • مهران

      اینا همش برای چونه زدنه آخرش معلوم میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج