۳۷۴۰۸۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

زِفِیر اس، پهپاد تیزبین انگلیس

شرکت ایرباس به سفارش وزارت دفاع انگلیس در حال طراحی پهپادی خورشیدی است که می‌تواند تا ۴۵ روز بی‌وقفه به پرواز خود ادامه دهد.

وب سایت سایبربان: شرکت ایرباس به سفارش وزارت دفاع انگلیس در حال طراحی پهپادی خورشیدی است که می‌تواند تا ۴۵ روز بی‌وقفه به پرواز خود ادامه دهد.

زِفِیر اس، پهپاد تیزبین انگلیس

فناوری پهپادها روزبه‌روز در حال توسعه یافتن است و تعدادی از کشورها از آن برای جاسوسی استفاده می‌کنند. یکی از مشکلات این پهپادها، تأمین منبع انرژی موردنیاز، میزان فاصله‌ی طی شده و ارتفاعی است که می‌توانند بگیرند. به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد نیروی ویژه‌ی انگلیس قرار است در آینده‌ی نزدیک از پهپادی خورشیدی به نام «زِفِیر اِس» (Zephyr S)، استفاده کند که توانایی پرواز مداوم تا ۴۵ روز را دارد.
یکی دیگر از ویژگی‌های این پهپاد، توانایی پرواز در ارتفاعی بیش از ۷۰ هزار پا (بیش از ۲۱ کیلومتری) است. این ارتفاع باعث می‌شود تا تغییرات جوی روی عملکرد پهپاد مذکور تأثیری گذاشته نشود. هزینه‌ی تولید هر یک از پهپادهای زِفِیر اس ۵.۶ میلیون دلار و یکی از اهداف اصلی آن شناسایی اهداف تروریستی در سراسر جهان است.

زِفِیر اس، پهپاد تیزبین انگلیس

زِفِیر اس در طول روز نیروی خود را از صفحات خورشیدی نصب شده روی بال تأمین می‌کند و در طول شب با استفاده از باتری‌های لیتیومی به کار خود ادامه می‌دهد. طول بال‌های این پهپاد، ۲۲.۵ متر است و به راحتی توسط ۴ سرباز حمل شده و به پرواز در می‌آید. از طرفی پهپاد مذکور می‌تواند با استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای از هر ‌مکانی در دنیا کنترل می‌شود؛ اما نیروهای ویژه در صورتی که پهپاد به ماهواره دسترسی نداشته باشد، می‌توانند از طریق ایستگاه‌های زمینی هدایت آن‌ها را تا فاصله‌ی ۴۰۰ کیلومتری در دست بگیرند.
زِفِیر اس، پهپاد تیزبین انگلیس

بر روی زِفِیر اس دوربین‌هایی نصب شده است که به واحد نخبگان اجازه‌ی مشاهده تمام حرکات روی زمین را فراهم می‌کند، از طرفی این وسیله از نوعی آنتن مخابراتی استفاده می‌کند که توانایی برقراری ارتباط با دورترین نقاط دنیا را نیز دارد. ایده‌ی ساخت زِفِیر اس، پیچیدگی و وزن سبک آن، بر اساس سفینه فضایی شکاری کلینگون (Klingon Bird of Prey) در فیلم پیشتازان فضا (Star Trek) شکل گرفته است.

زِفِیر اس، پهپاد تیزبین انگلیس

زِفِیر اس توسط شرکت ایرباس دیفنس اند اسپیس۱ (Airbus Defence and Space engineers) توسعه داده شد؛ اما به دلایل امنیتی اطلاعات بیشتری از آن منتشر نشده است. به نظر می‌رسد به علت این که نام پهپاد مذکور، بررسی‌ها و سرمایه‌گذاری انجام شده در هواپیماهای پیشرفته با توانایی پرواز در ارتفاع بالا را نشان می‌داد، از پرونده‌های وزارت دفاع انگلیس حذف ‌شده است. با وجود این میشل فالن (Michael Fallon) وزیر دفاع انگلیس، به تازگی اعلام کرده است، نیروی‌های ویژه‌ی انگلیس از وسیله برای مقابله در برابر تهدیدها استفاده خواهند کرد.
زِفِیر اس، پهپاد تیزبین انگلیس

فالن گفت: «پهپاد زِفِیر اس قادر به جمع‌آوری پیوسته‌ی اطلاعات به صورت قابل‌اعتماد و با جزئیات بیشتر از یک منطقه‌ی جغرافیایی وسیع‌تر است. ما از این پهپاد برای قوی‌تر و بهتر کردن دفاع خود استفاده می‌کنیم. حمایت و بودجه‌ی اختصاص داده شده به این وسیله در دهه‌ی گذشته هر سال افزایش یافت. این موضوع باعث ایجاد کشتی‌ها، هواپیماها و نیروی بیشتری شده و تجهیزات بهتری را نسبت به فضای سایبری برای نیروی‌های ویژه فراهم می‌کند. این کار به منزله‌ی مقابله با خطرات روبه افزایشی است که کشور ما را تهدید می‌کند.»

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای گفت: «با توجه به مشخصات پهپاد زِفِیر ، آن را می‌توان بیشتر به‌عنوان یک شبه ماهواره توصیف کرد.» سفارش ساخت دو نمونه‌ی اولیه‌ی پهپاد زِفِیر به دستور وزارت دفاع در ماه فوریه ساخته شد و به‌تازگی قراردادی ۱۳ میلیون دلاری نیز با ایرباس دیفنس اند اسپیس برای تولید نمونه‌ی سوم بسته شده است. پهپاد زِفِیر در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۷ مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
_________________________________

1- ایرباس دیفنس اند اسپیس، شرکت فناوری هوافضا و صنایع جنگ‌افزاری اروپایی است که به‌عنوان شرکت تابعه ای از گروه ایرباس فعالیت می‌نماید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج