جاباما
۳۷۴۲۰۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دیدار شمخانی با رئیس مجلس عراق

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به موفقیت حکومت مردم سالار عراق در اثبات کارآمدی و لیاقت در موضوع مهار و دفع بحران داعش افزود: آزادی سازی موصل سرآغازی بر ثبات، آرامش، وحدت ملی و جغرافیایی در عراق خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا: دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به موفقیت حکومت مردم سالار عراق در اثبات کارآمدی و لیاقت در موضوع مهار و دفع بحران داعش افزود: آزادی سازی موصل سرآغازی بر ثبات، آرامش، وحدت ملی و جغرافیایی در عراق خواهد بود.

سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق صبح یکشنبه با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون همکاری های فی مابین و راهکارهای مبارزه با تروریسم گفت و گو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این دیدار با اشاره به ضرورت ثبات سیاسی در عراق و لزوم ایفای نقش فعال از سوی رهبران گروه های مختلف عراقی بویژه رییس پارلمان این کشور در این روند، اظهار داشت: با مجاهدت ارتش، نیروهای مردمی و حمایت همه جانبه گروه های مذهبی، سیاسی، و قومی مسیر دفع کامل تروریسم به عنوان مهمترین اولویت امنیتی عراق در حال پیشرفت و تکمیل است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در هر شرایطی در کنار دولت و ملت عراق خواهد بود، ابراز امیدواری کرد عملیات آزاد سازی موصل با حضور تمامی گروه های عراقی به ویژه نیروهای بومی در استان نینوا در سایه وحدت و مد نظر قرار دادن منافع ملی با موفقیت آغاز گردد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی گفت: این دستاوردها بُعدی از کارآمدی است که بسیاری از کشورهای مرتجع منطقه از آن بی بهره اند و اگر چنین بحرانی را تجربه می کردند، قطعا با مشکلات و پیامدهای بسیار گسترده و عمیق تری روبرو می شدند.

شمخانی افزود: عراق یکپارچه یک ظرف جغرافیایی است که در آن طوائف و اقوام مختلف حضور دارند و غلبه بر بحران داعش موجب افزایش همبستگی ملی و تقویت اتحاد ملی اعم از شیعه، سنی و کرد خواهد شد.

وی ادامه داد: واقعیت های میدانی نشان می دهد که داعش بر خلاف شعار و خاستگاه اجتماعی ادعایی خود، بیشترین ضربه اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی را به اهل سنت عراق وارد کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: وضعیت نبرد با داعش در طول دو سال اخیر نشان می دهد در هر مقطعی که ارتش و نیروهای مردمی عراق میدان دار بوده اند، میزان آسیب ها و تخریب ها در آزادسازی مناطق بسیار کمتر از مواقعی بوده که نیروهای ائتلاف ادعایی وارد عمل شده و موجب ویرانی شهرها و روستاها شده اند.

شمخانی حضور و مشارکت فعال اهل سنت معتدل در ساختار سیاسی و مدیریتی عراق را یک الزام غیرقابل اجتناب، عنوان کرد و افزود: التزام به دموکراسی و بهره مندی هر یک از گروه ها بر اساس استحقاق دموکراتیک، مسیر دستیابی به وحدت و ثبات خواهد بود.

رئیس مجلس عراق: رابطه با ایران در صدر اولویت های سیاست خارجی عراق است

سلیم الجبوری رییس مجلس عراق نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت عراق در مبارزه علیه تروریسم، ایران را کشوری بسیار مهم و تاثیرگذار در منطقه خواند و اظهار داشت: مهمترین و فوری ترین خطری که همه منطقه را تهدید می کند، تروریسم است و ما باید با همدلی، اتحاد و با شکست دادن تروریست ها آرامش را به عراق و منطقه بازگردانیم.

رییس مجلس عراق با ارائه گزارشی از آخرین تحولات امنیتی، دفاعی و ضرورت های تداوم همکاری های مشترک در روند مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: رهبران و نهادهای دولتی در عراق رابطه قوی تر، مستمر و رو به جلو با جمهوری اسلامی ایران و توسعه همکاری در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه های اقتصادی و پارلمانی را در صدر اولویت های سیاست خارجی کشور می دانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج