۳۷۴۳۰۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

علم‌الهدی: چرا پوشاک مشهد خارجی هستند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان ر ضوی و امام جمعه مشهد گفت: انعکاس رسانه ای فعالیت های گسترده دولت بویژه درعرصه اقتصاد مقاومتی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

خبرگزاری ایرنا: نماینده ولی فقیه در خراسان ر ضوی و امام جمعه مشهد گفت: انعکاس رسانه ای فعالیت های گسترده دولت بویژه درعرصه اقتصاد مقاومتی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی افزود : امروز مساله مهم نشان دادن فعالیت ها و اقدامات گسترده ای است که انجام می شود و باید خود دولت در این زمینه اقدام نماید.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی جزیره ای جدا از جریانات و نوسانات وعملکردهای دولت نیست و همه از هم متاثر می شویم و با توجه به اقدامات و برنامه هایی که انجام شده باید به مردم اطلاع رسانی انجام بگیرد.

وی ادامه داد : از زمانی که رهبر معظم انقلاب نسبت به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور دستور دادند و قرار گاه ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت و کشور فعال شده تا امروز که چندین ماه می گذرد،حرکت ها و اقدامات این قرارگاه به مردم اطلاع رسانی نشده است.

وی افزود : تبلیغات و فعالیت رسانه ای در حوزه سیاست خارجی به نوعی بر روی سایر فعالیت ها و کل جریان دولت سایه انداخته و آن را تحت الشعاع قرار داده است.

ایت الله علم الهدی تصریح کرد : باید گزارش های اقدامات صورت گرفته در سایر بخش ها را در سطح گسترده به عموم جامعه ارائه دهید .

وی ادامه داد: برخی از این گزارش ها شاید ضرورت نداشته و اطلاع رسانی آن به مصلحت نباشد اما بخشی که این قابلیت را دارد باید ارائه شود و توجه داشت که بزرگ کردن رفت و آمدهای خارجی اینگونه به مردم جلوه می دهد که دولت نسبت به نظرات ومنویات رهبر انقلاب بی تفاوت و بر سیاست خارجی اصرار دارد و در این میان برخی جریان های سیاسی هم بر اساس دیدگاه های خود این ابعاد را برجسته می کنند، البته دولت هم باید تقید به رهبر انقلاب را نشان دهد.

وی با بیان اینکه دولت بر روی رسانه ای کردن اقدامات خود کار زیادی نکرده است ، افزود : انعکاس خدماتی که در حوزه معیشت و زندگی مردم است اهمیت زیادی دارد ضمن آنکه به طور طبیعی مردم زمانی که در برابر مساله ای که به زندگی و سفره آنان ارتباطی ندارد قرار می گیرند و یا دستگاه ها نتوانند مردم را توجیه کنند در عمل تاثیر لازم را ندارد.

امام جمعه مشهد افزود: همواره مشارکت و حضور مردم در عرصه اقتصاد مقاومتی برای تحقق آن مورد تاکید است و تلاش در این حوزه فقط بر عهده دولت نیست و این عرصه یک جبهه و زمینه دفاع است و باید مردم وارد شوند.

وی اظهار کرد : امروز بخشی از واحدهای تولیدی در استان مازاد بر نیاز است که مشکل برجای مانده از دولت های قبل است که بیش از ظرفیت و نیاز استان برنامه ریزی شده است.

امام جمعه مشهد افزود : حال آنکه اگر امروز صنایع بزرگ و مادر در سطح مناسبی در استان وجود داشت شرایط واحدهای تولیدی و اقتصاد استان تا این حد آسیب پذیر نبود.

وی از دیگر مسائل اقتصادی این خطه را ورود گسترده تر استان به نسبت سایر نقاط کشور در عرصه های مصرفی بویژه مصارف کاذب عنوان کرد و گفت: وجود گسترده بازارها و واحدهای تجاری و جریان عظیم تجارت در این استان بویژه مشهد از جمله مسائلی است که به ثبات اقتصادی استان لطمه وارد می کند و اقتصاد کلان استان را دچار نوسان می نماید.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب ساخت وساز در استان گفت : مدیریت این استان در این شرایط بویژه در حوزه اقتصادی بسیار پیچیده و مشکل است و شرایط مشهد بر کل وضعیت استان اثرگذاراست..

آیت الله علم الهدی اظهار کرد : توجه به بعد پدافندی در اقتصاد مقاومتی بویژه در عرصه مقابله و اقدام موثر با جریان قاچاق کالا در استان می تواند نتیجه ارزشمندی داشته و الگویی برای کشور شود.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین بازارهای پوشاک کشور مشهد است، گفت: ۷۰ درصد این کالاها با برند و مارک خارجی و فقط ۳۰ درصد ایرانی است که کیفیت لازم را ندارند و باید با این شرایط و این حجم گسترده کالای قاچاق در بازار قاطعانه مقابله شده و اجناس خارجی از بازار جمع آوری گردد.

وی با بیان اینکه در اجرای اقتصاد مقاومتی پدافند، باید محور عمل باشد، اظهار کرد : باید دستگاه های مربوطه به موضوع وارد شده و با قاچاق مقابله کنند و با ایجاد دیواری آهنین جلوی قاچاق کالا گرفته شود تا بتوان موضوع مصرف را مدیریت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج