جاباما
۳۷۴۴۴۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۱۶ ریو

با برگزاری مراسم اختتامیه بیست‌و‌یکمین دوره المپیک رقابت‌های ریو ۲۰۱۶ به صورت رسمی به پایان رسید.

خبرگزاری تسنیم: این مراسم از ساعت 20 به وقت محلی در ورزشگاراه ماراکانا آغاز شد. برگزاری این مراسم در حالی است که کاروان ایران در آن شرکت نکرد.

* در آغاز مراسم سرود کشور برزیل، میزبان بازی‌ها نواخته شد. سپس پرچم کشورهای مختلف توسط داوطلبان در ورزشگاه حرکت داده شد.

* غیبت کاروان ایران در حالی است که سایر کشورها نمایندگانی در اختتامیه دارند، ضمن اینکه تمام صندلی های ورزشگاه ماراکانا برای این مراسم پر نشده و صندلی‌های خالی به چشم می‌خورد.

* مراسم اختتامیه در حالی برگزار می شود که میشل تمر، رئیس جمهور برزیل از ترس هو شدن در ورزشگاه حضور ندارد.

* بارش باران که از روز گذشته آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

مراسم اختتامیه المپیک 2016 ریو

* توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در جایگاه ویژه نشسته است.

* برزیل برای کشورهای فیجی، کوزوو، ساحل عاج، اردن، تاجیکستان، سنگاپور، پورتوریکو و ویتنام خوش یمن بود، چرا که آنها اولین طلای تاریخ خود را در این المپیک کسب کردند.

* اعضای کاروان ژاپن نه تنها پرچم کشور خود، بلکه پرچم برزیل را نیز در دست داشتند و تکان می‌دادند.

* ورزشگاه ماراکانا نزدیک به 24 ساعت قبل و برای فینال فوتبال مردان میان برزیل و آلمان پر از جمعیت بود، اما برای اختتامیه جمعیت کمتری را به خود می‌بیند.

* مدال آوران کشورهای موفق که در المپیک ۲۰۱۶ روی سکو رفتند، مدال‌های‌شان را با خود به مراسم اختتامیه آوردند و به دوربین‌ها نشان دادند.

* اجرای مراسم های سنتی کشور برزیل بخش دیگری از اختتامیه بود.

مراسم اختتامیه المپیک 2016 ریو

* تصویر کیمیا علیزاده، اولین بانوی مدال آور ایران در المپیک در کنار بزرگانی همچون مایکل فلپس، اوسین بولت، سرنا ویلیامز و ... به عنوان افراد تاریخ‌ساز المپیک از اسکوربورد ورزشگاه ماراکانا پخش شد.

* با حضور توماس باخ رئیس کیمته بین‌المللی المپیک و سباستین کو، رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی، مدال‌های دوی ماراتن به نفرات اول تا سوم که به ترتیب از کنیا، اتیوپی و آمریکا بودند، اهدا شد.

* سرود ملی کنیا به عنوان آخرین کشوری که مدال طلای المپیک به آن اهدا شد، در ورزشگاه نواخته شد.

* از چهار نفر به عنوان داوطلبان برتر المپیک 2016 ریو با اهدای گل تجلیل شد.

* پرچم المپیک توسط ادواردو پائس، شهرداری رودوژانیرو، به یوریکو کویکه، فرنامدار توکیو که تنها یک ماه از انتصابش به این سمت می گذرد، تحویل داده شد. توکیو میزبان دوره بعدی المپیک در سال ۲۰۲۰ است.

* پس از به نمایش درآمدن پرچم کشور ژاپن، کلیپی از میزبانی توکیو برای المپیک 2020 نشان داده شد تا بدین ترتیب میزبان دوره بعدی المپیک در سال 2020 معرفی شود.

* اشاره به سونامی بزرگ سال ۲۰۱۱ در ژاپن و کسب میزبانی المپیک برای تشکر از جهان، بخشی دیگری از مراسم بود.

* ادامه مراسم اختتامیه در اختیار ژاپنی‌ها بود. ابتدا شینزو آبه، نخست وزیر این کشور با کمک یک بازی کامپیوتری به نام «super mario» در میانه ورزشگاه ماراکانا ظاهر شد. سپس با اجرای مراسم کوتاهی، عبارت «در توکیو می‌بینیم‌تان» به نمایش در آمد و سپس ابه همین عبارت را تکرار کرد تا به نوعی مردم دنیا را به المپیک آینده در پایتخت ژاپن دعوت کرده باشد.

* در ادامه کارلوس نوزمان، رئیس برگزاری بازی‌های المپیک ریو سخنرانی کرد. او گفت: باران برای جشن برگزاری المپیک سی و یکم می‌آید. من خوشبخت‌ترین و شادترین مرد جهان هستم. ریو تاریخ‌سازی کرد و زیبایی خود را نشان داد و همچنین اعتماد به نفس خود را برای ساماندهی مهمترین رویداد ورزشی جهان را نشان داد. دوباره می‌گویم که من به ریو و به شهرم افتخار می‌کنم. این بازی‌ها نشان می‌دهد که برزیلی‌ها از نبرد فرار نمی‌کنند.

* توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک سخنران بعدی مراسم اختتامیه بود. او عنوان کرد: از تمام داوطلبان تشکر می‌کنم. شما با لبخندهای خود به قلب ما گرما دادید. همچنین از همه ورزشکاران تشکر می‌کنم. شما با عملکرد باورنکردنی خود جهان را شگفت زده کردید. شما به ما قدرت ورزش برای متحد کردن جهان را نشان دادید.

مراسم اختتامیه المپیک 2016 ریو

* مشعل المپیک با اجرای سرودی خاص و مراسمی ویژه خاموش شد. در ادامه نیز نورافشانی بر فراز ورزشگاه ماراکانا انجام شد.

* پایان‌بخش مراسم اختتامیه اجرای برخی نمایش‌های سنتی برزیل با استفاده از نمادهای این کشور از جمله طوطی خوش‌رنگ آمازون بود. همچنین پرچم کشور یونان هم به عنوان خاستگاه المپیک برافراشته شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مازیار

      همین سه تا عکس ؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج