۳۷۴۴۸۷
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

۹۰ درصد پزشکان چوب ۱۰ درصد را می‌خورند

ایرج خسرونیا؛ رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران در روزنامه آرمان نوشت: در ایران اول شهریور همزمان با سالروز بوعلی‌سینا، به پاس خدمات او به علوم پزشکی و فعالیت او در این زمینه و تجلیل از پزشکان روز پزشک نام گذاری شده است.

ایرج خسرونیا؛ رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران در روزنامه آرمان نوشت: در ایران اول شهریور همزمان با سالروز بوعلی‌سینا، به پاس خدمات او به علوم پزشکی و فعالیت او در این زمینه و تجلیل از پزشکان روز پزشک نام گذاری شده است.

در فرهنگ اسلامی- ایرانی ارزش دانش گرانقدر پزشکی و فعالیت حرفه ای طبیب تا بدان اندازه والا و عظیم است که طبیب مظهر اسم شریف محیا و احیا گر معرفی شده است. در متن فرهنگ و حیات اجتماعی نزد مردمان این مرز و بوم طبیب و طبابت از جایگاه ویژه ای برخوردار است، تا بدان اندازه که بیماران و دردمندان نه فقط برای تسکین و درمان دردهای جسمانی خویش بلکه برای مشاوره و هدایت جویی در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود به حکیم و طبیب متوسل می شوند، چرا که حکیم و طبیب در افق نگاه و قضاوت آنان، شخصی مدیر و برخوردار از دانش فقهی و پزشکی و آراسته به فضایل والای اخلاقی بوده است و نماد برجسته و الگوی بارز چنین اندیشوران دلسوز در تاریخ پر فروغ این سرزمین طبیب نامور و نابغه بزرگ ایران شیخ الرئیس ابوعلی سینا بود، اما متاسفانه در روزگاری که ما زندگی می کنیم افراد و گروه هایی وجود دارند که تیشه به ریشه جامعه پزشکی می زنند و از هر ناسزا و بدگویی علیه این قشر فرهیخته کوتاهی نمی کنند.

این اتفاق هم علت بدگویی هایی است که از برخی تریبون های عمومی انجام می شود و این افراد فقط درآمد محدودی از پزشکانی را که ۱۰ درصد جامعه پزشکی را تشکیل می دهند در نظر می گیرند و ۹۰ درصد از پزشکان هم چوب این ۱۰درصد را می‌خورند.این ناسزا گویی‌ها تا آنجا پیشرفت کرده که همکاران پرستار و کارمندان دولت و حتی وزارت بهداشت و درمان هم به گروه‌های مخالف پیوسته اند. همکاران ما در وزارت بهداشت و درمان که یک دوره لیسانس را گذرانده اند درآمد خود را با جراح قلب یا مغز و اعصاب مقایسه می کنند.

این همکاران که اکثریت آنها هم زحمتکش هستند بهتر است درآمد متخصصان داخلی، عفونی،اطفال، پزشکان عمومی و حتی جراحان عمومی را در نظر بگیرند. آنها برای گذراندن عمر با سنین بالا مجبور به انجام کشیک شب در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها هستند. همکاران ما که کمپین تشکیل می دهند بهتر است زن و شوهرهای پزشکی را مثال بزنند که ازدواج کرده ولی قادر به اجاره کردن سرپناهی نیستند.

به پزشکانی نگاه کنند که بعد از سال ها فعالیت قادر به تهیه جهیزیه برای دخترشان نیستند. ما امیدواریم وسایل ارتباط جمعی در این راه سعی بیشتر کرده و زندگی اکثریت پزشکان خاموش را که به سختی امرار معاش می‌کنند به تصویر بکشند تا گرو ه هایی که علیه جامعه پزشکی کمپین تشکیل می دهند با دید بازتر و اندیشه بیشتر به این قشر زحمتکش و فرهیخته نگاه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احتمالا به عرض آقای خسرونیا اشتباه رسانده اند زیرا تا آنجا که ما می بینیم ۱۰ درصد پزشکان دارند چوب ۹۰ درصد را می خورند وصدردصد مردم دارند چوب ۹۰ درصد پزشکان را می خورند و البته این ۹۰ درصد از ذخایر انقلابند و به زرس قاطع آن مرد و زن پرشک که نمی توانند سرپناهی اجاره کنند یا در مناطق اعیان نشین تهران جایی گبر نیاورده اند و یا در آنتالیا و ایتالیا....برو آقا مردم را گاگول فرض کرده اید

    • بدون نام

      اغلب پزشکان ایران مشتی ....

    • خودم

      شما ببین ۴ سال پیش ، موجودی حساب نقدی آقای هاشمی تو بانک بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومن !!!!! بود . تازه فقط نقدینگی .
      آخه چرا ؟ پزشکان و متخصصان چه فرقی با دیگر متخصصان میکنن ؟ با کسانی مثل مهندسان ارشد عمران ، متخصصان وزارت دفاع ، خلبانان نظامی ، متخصصان وزارت نفت ، متخصصان آموزش و پرورش و خیلی های دیگه . این مقدار تفاوت درآمد غیر قابل بحثه . الان یه پزشک عمومی تازه فارغ‌التحصیل شده تو دوران طرح‌اش که مثل سربازیه داره بیش از ۶ میلیون از دولت میگیره . با این در سیستم پزشکی و سلامت ، همه جوانها بدنبال رشته تجربی هستند و رشته‌های مهندسی در حال بی ارزش شدن و از بین رفتن هستند .
      روز پزشک به درصد بسیار کمی از به اصطلاح پزشکان مبارک .
      .............

    • ترسو

      بنظرم عكسِ موضوع صادقه و ١٠ درصد پزشكان چوب ٩٠ درصد بقيه پزشكان رو ميخورند !!!! روز اون ١٠ درصد پزشكان واقعي ، مبارك .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج