۳۷۴۵۲۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تجمیع بیمه‌ها در مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهارداشت: اعضای کمیسیون هنوز بر مسئله بیمه ها اتفاق نظر پیدا نکردند.

خبرگزاری مهر: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهارداشت: اعضای کمیسیون هنوز بر مسئله بیمه ها اتفاق نظر پیدا نکردند.

محمد نعیم امینی فرد در تشریح دستور جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: اعضای کمیسیون هنوز به طور کامل به جمع بندی در مورد لایحه برنامه ششم توسعه نرسیده اند لذا موارد زیادی در کمیسیون بررسی شد که جمع بندی نهایی آنها به جلسات بعدی موکول شد.

وی ادامه داد: قرار شد بازنگری در برنامه پنجم توسعه داشته باشیم و از بخش هایی که تبدیل به قانون سالیانه شده عبور کنیم و بر مواردی همچون سیستم نظام ارجاع و سیستم یکپارچه خدماتی بهداشتی و درمانی با تولیت وزارت بهداشت، تاکید داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: اعضای کمیسیون هنوز بر مسئله بیمه ها اتفاق نظر پیدا نکردند و درباره سیاست گذاری بیمه سلامت به مکانیزم مشخصی دست پیدا نکردیم که قرار است در نشست های بعدی این موضوع پیگیری شود.

وی از پیشنهاد نمایندگان مبنی بر جدا سازی بیمه سلامت از وزارت تعاون در جهت تجمیع بیمه‌ها خبر داد و گفت: در جلسه ای که با حضور وزرای تعاون و بهداشت برگزار شد، مسئولان دو وزارتخانه و نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، پیشنهادات خود در خصوص تعیین تکلیف تجمیع بیمه‌ها را مطرح کردند.

امینی فرد با اشاره به پیشنهاد نمایندگان کمیسیون مبنی بر جدایی تامین اجتماعی از شمول اجرای قانون تجمیع بیمه ها، افزود: در صورت تصویب نهایی این پیشنهاد تامین اجتماعی به وظایف خود در حوزه درمان به طور غیرمستقیم عمل خواهد کرد؛ از طرفی با یکسان سازی خدمات راهبردی، تامین اجتماعی برخورد یکسان با سازمان های ارائه دهنده خدمت اعم از سازمان های وابسته به وزارت بهداشت و وزارت رفاه خواهد داشت؛ این در حالی است که در حال حاضر چنین برخورد همگونی وجود ندارد.

وی درباره پیشنهادات مطرح شده درباره سازمان بیمه سلامت، تاکید کرد: نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید دارند که بیمه سلامت تحت نظر یک سازمان تنظیم مقررات بیمه‌ای اداره شود که اساس اقدامات این سازمان، سیاستگذاری‌های شورای عالی بیمه سلامت باشد، البته پیشنهادی دیگر نیز مطرح شد مبنی بر اینکه کمیته‌ای متشکل از وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه شرح وظایف شورای عالی بیمه سلامت را مشخص کند.

امینی فرد تصریح کرد: در این پیشنهاد همچنین تاکید شد که سازمان بیمه سلامت تحت نظر شورای عالی بیمه سلامت که محل استقرار آن در وزارت بهداشت باشد، قرار گیرد. اما به عنوان یک نهاد که در سیاستگذاری مستقل بوده و تحت نظر شورای عالی بیمه فعالیت کند؛ البته این پیشنهادات طی روزهای آینده جمع‌بندی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به طور صددرصد موافق این پیشنهادات است، گفت: اما وزارت رفاه با بخشی از این پیشنهادات موافق بوده و با انتزاع بیمه سلامت موافق نیست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر هم شورای عالی بیمه وجود دارد، گفت: استقرار دبیرخانه شورای عالی بیمه در وزارت رفاه است، بنابراین از وزارت بهداشت دراین شورا تنها یک حق رای وجود دارد که باید این موضوع نیز تغییر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج