۳۷۴۶۷۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کینکت به کمک تشخیص ام‌اس می‌آید

حسگر حرکتی کنسول ایکس‌باکس شاید دیگر از سوی مایکروسافت پشتیبانی درست و درمان نشود، اما این حسگر مصارف مختلف دیگری هم دارد.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: حسگر حرکتی کنسول ایکس‌باکس شاید دیگر از سوی مایکروسافت پشتیبانی درست و درمان نشود، اما این حسگر مصارف مختلف دیگری هم دارد؛ طوری که شرکت‌های مختلف از «کینکت» (Kinect) در آزمایش‌های پزشکی یا تکنولوژی مختلف استفاده می‌کنند. اخیرا محققان دانشگاه «مک‌گیل» (McGill) سعی کرده‌اند از یک کینکت برای بررسی وضعیت راه رفتن بیمارانی که ام‌اس دارند استفاده کنند.

کینکت به کمک تشخیص ام‌اس می‌آید

«فرنود غلامی»، از پزشکان و محققان دانشگاه مک‌گیل درباره‌ی دلیل استفاده‌شان از کینکت گفته است: "دوربین کینکت به این دلیل برای ما جذاب بود که ارزان است و هم‌چنین می‌توان به راحتی آن را حمل و از آن استفاده کرد. ما برنامه‌ای ساخته‌ایم که می‌تواند زمانی که یک بیمار در مقابل دوربین راه می‌رود، مشکلات راه رفتن او و اینکه چقدر غیر عادی راه می‌رود را تشخیص دهد."

کینکت به کمک تشخیص ام‌اس می‌آید

یکی از علائم بیماری ام‌اس، نحوه‌ی راه رفتن افراد است. به دلیل صدمات عصبی که این بیماری به افراد وارد می‌کند، بیماران به شکل صحیح راه نمی‌روند. غلامی می‌گوید:‌ "پزشکان خودشان نحوه‌ی راه رفتن بیمار را نگاه می‌کنند و با توجه به تجربه‌شان، به آن نمره می‌دهند. موضوع این جا است که پزشک‌های مختلف، به بیماری یکسان نمره‌های متفاوت می‌دهند. من می‌خواستم سیستمی دقیق برای تشخیص مشکلات راه رفتن بسازم."

محققان دانشگاه مک‌گیل در ابتدا وضعیت راه رفتن ده بیماری که ام‌اس داشتند و یک گروه دیگر را بررسی کردند. پس از تشخیص مشکلات راه رفتن، با استفاده از کینکت ابزاری ساختند که می‌تواند با نگاه کردن به الگوی راه رفتن افراد، بیمارانی که ام‌اس دارند را از افراد سالم تشخیص دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج