جاباما
۳۷۴۷۳۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

هاشمی: هیچیک از مراجع حاضر به تعیین مصداق برای پخش موسیقی نشدند

محمد هاشمی که در دهه ٦٠ ریاست سازمان صداوسیما را برعهده داشت، از مخالفت‌ها با پخش موسیقی در صداوسیمای آن دهه سخن گفته و تأکید داشته که در پخش موسیقی به فتوای امام عمل کرده است.

پایگاه خبری جماران: محمد هاشمی که در دهه ٦٠ ریاست سازمان صداوسیما را برعهده داشت، از مخالفت‌ها با پخش موسیقی در صداوسیمای آن دهه سخن گفته و تأکید داشته که در پخش موسیقی به فتوای امام عمل کرده است.

او در گفت‌وگوی خود با سایت جماران درعین‌حال به این نکته اشاره کرده که نظر مقام معظم رهبری هم بر اساس رأی و نظر امام است. او با بیان اینکه نظر مقام معظم رهبری درباره موسیقی و برگزاری کنسرت‌ها نظر بسیار وسیعی است، گفت: من فکر می‌کنم با وجود نظر رهبری نباید تصمیمات این‌گونه در این موارد گرفته شود. اشاره محمد هاشمی به مخالفت‌های آیت‌الله احمد علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد با برگزاری کنسرت در این شهر است.

محمد هاشمی دراین‌باره به جماران گفته است: برخورد امام (ره) و برخی علما با پخش موسیقی از صداوسیما متفاوت بود. ضمن احترامی که به انتقادات آقایان می‌گذاشتم، همواره تأکید داشتم که من به فتوای امام، عمل می‌کنم.

او ادامه داد: پخش موسیقی در صداوسیما در آن زمان با موجی از اعتراض برخی علما و مراجع مواجه شده بود، من خدمت امام رسیدم و موضوع را مطرح کردم. از محضرشان خواستم شاخص و مصداقی را برای پخش موسیقی بیان کنند تا ما به آن عمل کنیم. ایشان فرمودند: ما حکم را می‌گوییم، شما باید خودتان مصداق را پیدا کنید. من عرض کردم که با وجود این انتقادات لااقل مرجعی را برای تعیین مصادیق به ما معرفی کنید.

ایشان فرمودند: به (مرحوم) آیت‌الله منتظری رجوع کنید. ما خدمت آیت‌الله منتظری رفتیم و موضوع را طرح کردیم. ایشان هم حاضر به تعیین مصداق نشدند. من در همین ارتباط هم با بسیاری از مراجع و علمای محترمی که به پخش موسیقی از صداوسیما انتقاد داشتند، دیدار و گفت‌وگو کردم ولی با وجود تمام انتقاداتی که داشتند، هیچ‌کدام حاضر به تعیین مصداقی برای این کار نشدند و من ضمن احترامی که به تمام آقایان می‌گذاشتم، در مقابل انتقادات تنها به گفتن یک جمله بسنده می‌کردم که من به فتوای امام، عمل می‌کنم. بعد از رحلت امام(ره) هم خدمت رهبری رسیدم. عرض کردم که فتوای جناب‌عالی درباره پخش موسیقی در صداوسیما و پاسخ‌گویی به متشرعین در این ارتباط چیست؟ ایشان به من فرمودند: فتوای من درباره موسیقی، همان فتوای امام است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت آقای هاشمی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج