۳۷۴۷۵۳
۱ نظر
۵۱۱۷
۱ نظر
۵۱۱۷
پ

کشف یک مقبره ۱۵۰۰ ساله با جواهرات خارق‌العاده در چین

به گزارش باستان‌شناسان، این مقبره اولین بار در سال ۲۰۱۱ کشف شد اما به‌تازگی محتویات آن مورد بررسی قرار گرفته است. این مقبره در شهر «داتونگ» چین یافت شده است.

خبرگزاری آنا - نسترن صائبی: باستان‌شناسان به تازگی مقبره‌ای را با قدمت ۱۵۰۰ سال در چین کشف کرده‌اند که در آن جواهرات طلای بسیار دیدنی و تزئین‌شده با یاقوت ارغوانی و سنگ‌های بسیار قیمتی وجود داشته است.

به گزارش AncientOrigins، در مقبره‌هایی که مربوط به سلسله «وی شمالی» (Northern Wei Dynasty) هستند، و این مقبره هم یکی از آنهاست، گواشواره‌های طلای بسیار زیبایی یافت شده است اما کارشناسان می‌گویند گوشواره‌هایی که در این مقبره جدید جاسازی شده‌اند، بی‌بدیل و نفیس‌تر از گوشواره‌هایی است که در این بازه زمانی کشف شده‌اند. یکی از جواهراتی که در این مقبره ۱۵۰۰ ساله یافته شده، یک گردنبند است که از ۵هزار مهره تشکیل شده است.

به گزارش باستان‌شناسان، این مقبره اولین بار در سال ۲۰۱۱ کشف شد اما به‌تازگی محتویات آن مورد بررسی قرار گرفته است. این مقبره در شهر «داتونگ» چین یافت شده است. داتونگ شهری است که حدودا ۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در نزدیکی دیوار بزرگ چین تا مغولستان داخلی شکل گرفت و در دوره‌های بعد آن رونق بسیاری گرفت و بعدها به محل استراحتی برای کاروان‌های شتری تبدیل شد که از چین به مغولستان سفر می‌کردند.

در قرن چهارم و پنجم میلادی، یعنی دوره‌ای که در آن مراسم به خاک‌سپاری برای مردگان انجام می‌شد، داتونگ به «پینچنگ» (Pincheng) تغییر نام داد و به پایتخت سلسله وی شمالی تبدیل شد. در همین دوران بود که سنگ‌های خارجی غارهای «یونگانگ» حکاکی شدند.
کشف یک مقبره 1500 ساله با جواهرات خارق‌العاده در چین
غارهای «یونگانگ» در نزدیکی شهر «داتونگ» چین

نوشته‌ای روی در ورودی آرامگاه 1500 ساله حکاکی شده است که نشان می‌دهد این مقبره متعلق به زنی است که «فارونگ» نام داشته و زن یک قاضی بوده است. اسکلت این زن زیاد سالم باقی نمانده است و در تابوتی نگهداری شده است که جمجمه‌اش روی یک بالش آهکی قرار داشته است.
کشف یک مقبره 1500 ساله با جواهرات خارق‌العاده در چین

گوشواره‌های این زن با جزئیات و ریزه‌کاری‌های بسیاری طراحی و با یاقوت ارغوانی و سنگ‌های قیمتی تزئین شده است و تکه‌هایی از زنجیر طلا از آن آویزان شده است. تصاویری از اژدها و صورت انسان نیز روی آنها حکاکی شده است.

به گفته باستان‌شناسان، صورت انسان‌هایی که روی این گوشواره حکاکی شده‌اند، موهای مجعد، چشمانی قلمبه و بینی بلندی دارند. این گوشواره آویز‌های سنگی بسیار زیبایی دارد که یکی از آنها با الگوی مهره پولکی تا گردن می‌رسد و روی آن گل نیلوفر آبی حک شده است.
کشف یک مقبره 1500 ساله با جواهرات خارق‌العاده در چین
کشف یک مقبره 1500 ساله با جواهرات خارق‌العاده در چین

گردنبندی که در این تابوت قرار داشته نیز از ۵۰۰۰ مهره درست شده است که شامل ۱۰ مهره طلا، نه قطعه طلا، دو قطعه کریستال، ۴۲ قطعه مروارید و ۴۸۰۰ مهره شیشه‌ای می‌شود.
کشف یک مقبره 1500 ساله با جواهرات خارق‌العاده در چین

جالب است که نمونه بسیار مشابه این گوشواره در شمال افغانستان یافت شده است و نشان می‌دهد که این دو فرهنگ در دوران باستان مراودات تجاری و داد و ستد با هم داشتند.
کشف یک مقبره 1500 ساله با جواهرات خارق‌العاده در چین
کمربند، گوشواره و گردنبند طلایی دیگری که در این مقبره یافت شده است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه حالا تو ایران بود از این قبر فقط سفال و ظروف سفالی البته خالی به دست میومد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج