۳۷۴۸۳
۹ نظر
۵۰۷۴
۹ نظر
۵۰۷۴
پ

هنر جا به جايي با بيشترين سرعت و کمترين زمان

پارکور ایرانی

شايد اين سوال ذهن شما را درگير کند که چه ورزشي بدن انسان را قادر مي سازد تا با بيشترين سرعت ممکن از نقطه A به B نقل مکان کند. با طرح اين سوال در ذهن خود به دنبال جوابي مناسب براي آن رفتم.


پارکور ایرانی

مجله تخت گاز : شايد اين سوال ذهن شما را درگير کند که چه ورزشي بدن انسان را قادر مي سازد تا با بيشترين سرعت ممکن از نقطه A به B نقل مکان کند. با طرح اين سوال در ذهن خود به دنبال جوابي مناسب براي آن رفتم. پس از مدت ها تحقيق نتايج حاصله نشان از وجود رشته ورزشي جديد و پر ريسک پارکور بود که در واقع به افکار من بسيار نزديک بود. سال هاست که حرکات نمايشي زيبا و پرسرعتي را در انواع ويدئو کليپ ها ، فيلم ها و برنامه هاي تلويزيوني مي بينيم اما غالبا از اسم و ماهيت اصلي اين ورزش خبر نداريم. در اين مطلب قصد داريم پارکور در ايران را به علاقه مندان اين رشته معرفي کنيم و به سختي هاي پيش رو و چگونگي فعاليت دوست داران آن اشاره کنيم.

پارکور ایرانی

پارکور ایرانی

هماهنگی اعصاب و عضله:

پارکور تلفيقي از سرعت ، نگاه ، تشخيص ، هماهنگي اعصاب و عضله و تصميم گيري در شرايط سخت است. همه اين موارد نشان از حساس بودن تصميم گيري هاست ، چرا که با سرعت بالا و عبور از نا همواري ها ، کوچکترين خطايي مي تواند منجر به اتفاقي جبران ناپذير شود. با نگاه بايد موقعيت موجود را بررسي کرد ، با تشخيص انجام آن توسط بدن را تخمين زد و با هماهنگي اعصاب و عضله که از مهم ترين اصول پارکور است ، پس از فرمان مغز براي انجام حرکت ، عضله بايد در کوتاه ترين زمان ممکن و بدون نقص آن را اجرا کند تا حرکت به بهترين شکل با فرم ويژه پارکور به پايان رسد. بعضي مواقع يکي از اين سه مورد ممکن است که دچار اندک خطايي شده باشند که با تصميم گيري در شرايط سخت مي توان به بهترين شکل از اين مشکل عبور کرد.

در حال حاضر رشته پارکور در سر تا سر ايران فراگير شده و بيش از 100 تيم اصلي و فرعي مشغول فعاليت هستند. پارکور در شهرستان ها نيز رواج پيدا کرده و علاقه مندان اين رشته کاملا مصمم با مهارت و جديت مشغول تمرين هستند.

پارکور ایرانی

پارکور ایرانی

گروه پارادوکس براي اولين بار شروع به تمرين پارکور کردند که اعضا آن متشکل از :

فريد لطفي - فرزاد کرمي - امير جلالي و احمد عزتي بودند که بعد ها رضا مصباح نيز به آن ها ملحق شد. پس از آن گروه هاي زيادي مانند : گروه ۱۳ - گروه ۷ - گروه پرشين لجند - گروه WLC و.... در تهران و در خارج از تهران گروه هايي مثل : رانيران - اصفهان پارکور - يزد پارکور و... مشغول تمرين شدند.البته گروه هاي ديگري همواره مشغول تمرين در سالن بوده اند که با ذات پارکور در تضاد است. پارکور يعني ريسک در خيابان و تمرين آن در سالن و محيط هاي در بسته هيجان هاي ناشي از آن را کاهش مي دهد. پس از ۴ سال بالاخره فدراسيون آمادگي جسماني براي منسجم کردن گروه ها و تشکيل هيات ، طي فراخواني از بزرگان اين رشته دعوت به عمل آورد تا در پيشرفت اين رشته نقشي داشته باشد. فدراسيون آمادگي جسماني پس از پوشش اين رشته ورزشي آن را جز ۴ رشته اصلي خود قرار داد که پارکور ايران ، اين موفقيت ها را مديون زحمات "کورش رسالتي" عضو هيات رييسه مجمع پارکور ايران است.

پارکور ایرانی

پارکور ایرانی

پارکور ایرانی

پارکور ایرانی

فستيوال​هاي دوستانه

اما نکته جالب اين جاست که تا به امروز هيچ مسابقه رسمي از سوي فدراسيون آمادگي جسماني براي علاقه مندان به پارکور در نظر گرفته نشده و کليه مسابقات به صورت فستيوال دوستانه برگزار مي شود. فدراسيون تا به امروز ۵ سري مسابقه Free Runing برگزار کرده است که ۳ سري در تهران و ۲ سري در شهرستان ها بوده است.

پارکور ایرانی

پارکور ایرانی
فريد لطفي ، دبير فدراسيون ، بيش از 9 سال است که به تمرين پارکور و اسنوبورد مي پردازد. او و رضا مصباح اولين و تنها مدرسين رسمي فدراسيون در رشته پارکور هستند که تا به امروز بيش از 200 مربي تربيت کرده اند و به آن ها کارت مربي گري نيز اهدا کرده اند. از جمله فعاليت هاي آن ها مي توان به بازي در مستند سلاطين خيابان ها اشاره کرد که در عرصه بين الملل جوايزي را از آن خود کرده است.

پارکور ایرانی

پارکور ایرانی

پارکور ایرانی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبي

      تيتر اشتباه !!!!!!!!!!!پاركو نه دلبندم پاركور درسته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • شمیم

      وااای چه باحاله ولی فک کنم اخریه نرسیداااا

    • بدون نام

      اگر کسی بخواهد این ورزش را یاد بگیره چیکار باید بکنه؟؟یعنی شماره تلفن یا آدرس مربی پارکو باز را لطفا بنویسید.ممنون

    • نیلا

      اولین قدم یادگیری اینه که خود ادم سر خود نپره و زانو و مچ و ... بشکنه باید زیر نظر مربی مربوطه و با صبر و گذراند مدتی برای تمرین اخه یکی از داداشام اینکارس

    • فری

      میتونید از مخابرات شهرتون شماره ی فدراسیون یا انجمن پارکور رو در یافت کنید بعدم به قول دوستمون پارکور نه پارکو به معنای دویدن آزاد و جابه جایی است

    • Ali

      سلام
      من خیلی وقته به دنبال این ورزش به صورت صحیح هستم
      خواهشمندم اگر مربی این ورزش میشناسین به من بگین
      با تشکر

    • مریم سراوانی

      من مدتها این ورزش رو انجام میدم البته تو خارجه تو ایارن فکر کنم ممنوع باشه

    • پرهام

      دوستان عزیز لطفا مطالب رو صحیح انتقال بدید مدرسین پارکور در ایران کسان دیگری هم هستند شخص من توی کرمان در کلاسهای مربیگری استاد حامد هایدی حضور داشتم که بسیار مفید بود و از طرف فدراسیون حکم مربیگری دریافت کردم همچنین شنیدم که امیر حسین ایمانی هم به عنوان مدرس کلاس برگزار کردند

    • امیر

      مسابقه داره؟؟؟؟رتبه بندی داره؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج