۳۷۴۸۵۵
۱۸ نظر
۵۰۰۸
۱۸ نظر
۵۰۰۸
پ

بررسی حذف مجازات اعدام از جرایم مواد مخدر

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی حذف اعدام از مجازات مواد مخدر در جلسه امروز (دوشنبه ) کارگروه حقوق جزای این کمیسیون خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی حذف اعدام از مجازات مواد مخدر در جلسه امروز (دوشنبه ) کارگروه حقوق جزای این کمیسیون خبر داد.

جلیل رحیمی جهان آبادی اظهار کرد: طرح تک ماده ای حذف اعدام از مجازات مواد مخدر در مجلس گذشته نیز در دستور کار قرار داشت که به نتیجه نرسیده بود و این طرح در مجلس دهم مجددا در دستور کار کمیسیون قضایی قرار گرفت.

وی افزود:‌ در جلسه امروز کمیسیون نظر مرکز پژوهش های اسلامی قم ، مرکز پژوهش های مجلس ، ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمینه حذف اعدام از مجازات مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نکته جالب این بود که نظرات اسلامی ، فقهی ، پژوهشی و مطالعاتی و هم‌چنین نظر خود کمیسیون خیلی نزدیک به هم بود و این نشان می‌دهد که اجماع نسبی وجود دارد که مسأله اعدام در مواد مخدر یک آسیب امنیتی اجتماعی و روانی ایجاد کرده که نیازمند تجدید نظر است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بررسی کمیسیون قضایی در مورد این طرح همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: قرار شد در مورد ابعاد مختلف این مسأله مجازات هایی جایگزین اثرات حذف اعدام و آسیب های آن مطالعه جامعی صورت گیرد تا این طرح پخته شود و در صورت رای آوری در کمیسیون به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

رحیمی یادآور شد:‌در جلسه امروز موارد مختلفی مطرح شد که از جمله آن‌ها حذف کامل مجازات اعدام ازجرایم مربوط به مواد مخدر، حذف مشروط آن، در نظر گرفتن اعدام برای جرایم سازمان یافته ، مسلحانه و بین‌المللی مواد مخدر و ... بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اکر قانون سخت درمقابل قاج مواد مخدر ايجاد نشود مواد همه جا را بر مي دارد

    • فرشته

      نظر من تمام قاچاقچیان وحتی خرده فروشان باید جلو مردم اعدام شوند ‌

    • بدون نام

      نه که با این همه اعدام مواد همه جاروبرنداشته

    • بدون نام

      کشتن یک آدم درست نیست به هر دلیل

    • عطا

      اگر در کویر لوت زندان داشته باشیم ' مسلما برای خلافکاران عبرت آموز تر از اعدام است.مضافا باینکه با حذف اعدام در زمره کشور های مترقی قرار خواهیم گرفت.

    • hamid

      فقط اعدام هم مواد مخدر هم ارازل و او باش فقط اعدام اینا به درد جامعه نمیخورن اینو تجربه بار ها ثابت کرده

    • بدون نام

      مجازات اعدام برای قاچاقچیانی که در حال ترانزیت هستند لغو شود تا هم از بار زیادی تعداد اعدام رها شویم و هم مشوق ترانزیت باشد و مانع پخش در داخل

    • آنا

      به نظرمن نباید حذف بشه،فقط میتونه ی کم اسونتر بگیرن!مثلا 15گرم هروئین فک کنم حکمش اعدامه،الان میتونن به سی گرم افزایشش بدن

    • بدون نام

      دیگه قاچاقچی ترسی از معامله مواد نداره

    • بدون نام

      اعدام بده

    • بدون نام

      باید مجازات سبکتر وضع بشه

    • بدون نام

      معامله آزاد میشه

    • پیمان پاناز

      بنظرم از اول نباید اعدام اجرا می شد با اعدام یکبار میمیرن ولی مجازات سخت بقیه درس عبرت میگیرند ولی در کل اعدام باید حذف بشه

    • بدون نام

      اموال قاچقچیان مصادره کنن واز انها برای ترک واسکان واشتغال معتادان استفاده کنن اون دوستی هم که گفت یه زندان درست کنن وسط کویر لوط درست میگه بعداز اینکه اموالشون مصادره شد تا آخر عمرشون زندون بمونن

    • قاچاقچی مواد خلاف سنگین آدم کش

      ممنون از لطفتون
      سایه تون کم نشه

    • بدون نام

      شماهایی که میگید نباید اعدام بشن حتما خودتون ازقاچاقچیان موادمخدر هستین ودوست ندارین وقتی بامواد گیر می افتین اعدام بشین.کسی که مواد مخدرقاچاق میکنه باید یک روزدرملاعام انگشتاش قطع کنن.یک روزدیگه دوباره درملاعام پاهاشوبرنن یک روزدیگه قلبشودربیارن تاحسابی درس عبرت بشه.علتش هم اینه که همه بامجازات مخدرآشناهستن امابازم قاچاق میکنن.به خاطرموادمخدر این همه شهیدوجانباز شدن بازمیگین مخدری اعدام نشه؟

    • بدون نام

      کاربر ۰۳:۰۳ موافقم،
      اگر تمام معتاد ها رو و قاچاق‌چی ها رو با هم دسته جمعی اعدام کنند فدای یک تار موی اون شهید و جانباز نیروانتظامی که برای مبارزه با مواد مخدر و حفظ جامعه خودش و خانواده اش از زندگی محروم شده اند

    • بدون نام

      تا این قانونا تصویب بشه یه عمر میگذره،خیلی آدمهای بیگناه به خاطر سهل انگاری تو هچل افتادن و فرقی نمیکنه، مواد واقعا برای طرف بوده یا به هر دلیلی از دستش گرفته باشن در هر صورت اعدام میشن، اعدام کار درستی نیست باید از این افراد بعنوان نیروی کار مجانی استفاده بشه، کار تو شرایط سخت تا هم کار یاد بگیرن هم دیگه جرات رفتن سمت خلاف را نداشته باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج