۳۷۴۸۵۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

آب، برق و سوخت در صدر تورم

اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد تورم سالانه گروه آب، برق و سوخت ۲۷.۹ درصد بوده است که از میان سایر گروه‌های خوراکی و غیرخوراکی و خدمات بیشترین تورم سالانه را تجربه کرده است.

خبرگزاری ایسنا: اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد تورم سالانه گروه آب، برق و سوخت ۲۷.۹ درصد بوده است که از میان سایر گروه‌های خوراکی و غیرخوراکی و خدمات بیشترین تورم سالانه را تجربه کرده است.

براساس اطلاعات مرکز آمار ایران شاخص کل در مردادماه سال ۱۳۹۵ به عدد ۲۳۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۴ درصد افزایش یافته است.

تورم نقطه به نقطه مردادماه ۷.۴ درصد است که نسبت به تورم نقطه به نقطه ۶.۵ درصدی تیرماه افزایش یافته است. نرخ تورم سالانه در مردادماه به ۸.۷ درصد رسیده است و نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۲۷۴.۵ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۸ درصد افزایش یافته است. شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها در ماه مورد بررسی به ۲۷۲.۵ رسید که نسبت به ماه قبل ۳ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۸ درصد افزایش داشته و نرخ تورم ۱۲ ماه این گروه ۶.۸ درصد است.

شاخص گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۸ درصد افزایش یافت و درصد تغییرات این گروه در ۱۲ ماهه منتهی به مرداد ۱۳۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۸ درصد است که نسبت به تیر سال ۱۳۹۵ کاهش یافته است.

شاخص گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات در مردادماه سال جاری به رقم ۲۱۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد افزایش یافته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۸ درصد بوده است. نرخ تورم سالانه این گروه ۹.۵ است که نسبت به نرخ تورم ۹.۹ درصدی تیرماه کاهش یافته است.

داده های مرکز آمار نشان می‌دهد در میان اقلام خوراکی بیشترین تورم متعلق به گروه سبزیجات بود که تورم ۱۲.۸ درصدی را تجربه کرده است کمترین تورم نیز به گروه میوه و خشکبار تعلق دارد که تورم سالانه منفی ۲ درصدی را گذرانده است.

همچنین درمیان اقلام غیر خوراکی و خدمات بیشترین تورم سالانه متعلق به آب برق وسوخت است که تورم سالانه ۲۷.۹ درصدی را تجربه کرده است و کمترین تورم سالانه به گروه ارتباطات متعلق است که تورم ۱.۷ درصدی داشته است. همچنین تورم سالانه گروه بهداشت و درمان ۱۱.۶ درصد و تورم سالانه گروه آموزش ۱۵.۲ درصد بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم دارن ذره ذره نابود میشن...
      کاش مسئولینه دلسور قبل از هر گونه تورم
      یکم اخبار حوادثو مرور کنن...
      این همه خودکشی ، قتل های خانوادگی و سرقت ها و جنایتها
      چرا اینقدر آمارش بالا رفته؟؟؟؟؟؟

    • اشراقی گلپایگانی

      متاسفانه اخیرا قبوض برق واب را که دریافت میکنیم مبلغ مصرف اب وبرق یکطرف. ردیفهایی که به عنوان مالیات وعوارض واب وبرق روستایی و... مشاهده میکنیم مبلغ قابل توجهی میباشد که واقعا جای تعحب دارد وسازمان اب و برق هم میگوید که قانون مصوب مجلس میباشد وجای گلایه از مجلس شورای اسلامی داردکه کسری بودجه را باجیب مردم تامین کردند. ولی مردم از کجا باید بیاورند خداداند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج