جاباما
۳۷۴۹۰۲
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

۸۰ درصد پزشکان مشهد مطب ندارند

مدیر اجرایی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: بسیاری از پزشکان عمومی به دلیل هزینه های بالای اجاره مطب و تحمیل هزینه های جانبی از سوی نهادهایی همچون شهرداری و دارایی از مطبداری منصرف شده اند.

خبرگزاری ایرنا: مدیر اجرایی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: بسیاری از پزشکان عمومی به دلیل هزینه های بالای اجاره مطب و تحمیل هزینه های جانبی از سوی نهادهایی همچون شهرداری و دارایی از مطبداری منصرف شده اند.

دکتر هادی بیژن نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار به مناسبت روز پزشک افزود: بر این اساس هم اکنون تنها حدود یک پنجم از پزشکان عمومی فعال در مشهد در سطح این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مطب باز کرده اند.

وی شمار پزشکان عمومی شاغل در مشهد را چهار هزار و 857 نفر ذکر و بیان کرد: کمتر از هزار نفر از آنان در مطب شخصی به مداوای بیماران می پردازند.

مدیر اجرایی سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: این پزشکان عمومی سعی می کنند یک نوبت کاری خود را به کار در درمانگاههای خصوصی و یا بیمارستانها اختصاص دهند تا نیاز به پرداخت هزینه های جانبی نباشد.

وی تعداد کل پزشکان عمومی، متخصص وفوق تخصص عضو نظام پزشکی مشهد را هفت هزار نفر اعلام و بیان کرد: چهار هزار و 877 نفر آنها پزشک عمومی، هزار و 939 نفر متخصص و 206 نفر پزشک فوق تخصص هستند.

بیژن نژاد گفت: کلانشهر مشهد به لحاظ تعداد پزشکان و فعالیت انواع رشته های پزشکی از توانمندی بالایی در سطح کشور برخوردار است.

وی مجموع اعضای نظام پزشکی مشهد را 13 هزار و 134 نفر اعلام و بیان کرد: پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، پیراپزشکان، بینایی سنجها، کارشناسان علوم آزمایشگاهی و کاردرمانی عضو این تشکل هستند.

یکم شهریور ماه مصادف با زادروز حکیم ابوعلی سینا 'روز پزشک' نامگذاری شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فروشگاه

      امام رضا مایه برکت شهر طوس وشهر حرم تا حرم حرمت اعمه میباشد،انشاءالله که تا سال 1400 به نتایج هدف مندی حرم تاحرم صحن ها وتحسن های مردمی دست یابیم....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج