۳۷۴۹۵۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

انوشیروانی: بهترین نتیجه وزنه برداری را گرفتیم

سرمربی تیم ملی وزنه برداری درخصوص عملکرد وزنه برداران در المپیک ریو صحبت کرد.

خبرگزاری برنا: بازی های المپیک با کیفیت ترین رقابتهای ورزشی دنیاست که هر چهار سال یک بار در سطحی بسیار بالا بین بهترین قهرمانان از سراسر جهان برگزار می شود. برهمین اساس رتبه های بدست آمده کشورها در این بازی ها مبنای ارزیابی ورزش حرفه ای آن کشور خواهد بود. کاروان ورزشی ایران نیز در بازی های ریو ۲۰۱۶ با درخشش کاروان ۵ نفره وزنه برداری توانست با کسب دو نشان طلا و ثبت چندین رکورد جهان و المپیک در این آوردگاه بزرگ کارنامه قابل قبولی را از خود در تاریخ این رقابتها باقی بگذارد. بنابراین بعد از بازگشت ملی پوشان وزنه برداری از ریو و پس از انعکاس برخی انتقادات مخرب و مغرضانه سراغ سرمربی تیم ملی وزنه برداری رفتیم تا پاسخ این نقدها را از زبان سجاد انوشیروانی بشنویم.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان بابیان این مطلب که المپیک بزرگترین آوردگاهی است که کسب مدال آن هم از جنس طلا در آن کاری بسیار سخت و دشوار است اما وزنه برداری ایران خداراشکر با همت ملی پوشان و قهرمانان شایسته خود موفق شد دوبار پیاپی کاروان کشورمان را صاحب این نشان و افتخار ارزشمند کند می گوید: « در ریو و با شروع مسابقات وزنه برداری برای کاروان ایران، ابتدا صاحب دو نشان ارزشمند طلا توسط کیانوش رستمی وزنه بردار شایسته دسته 85 کیلوگرم شدیم، سپس همین مدال ارزشمند را سهراب مرادی هم برای وزنه برداری ایران دردسته 94 کیلوگرم با اقتدار تکرار کرد. همچنین دو رکوردشکنی را توسط کیانوش رستمی و بهداد سلیمی در این دوره از بازی های المپیک2016 ریو به نام ایران داشتیم که این اتفاق هم در نوع خود آن هم در رقابتی همچون المپیک بی سابقه بود. بهداد سلیمی در حرکت یکضرب با رکورد 216 کیلوگرم توانست کاربسیار با ارزشی انجام دهد ولی در حرکت دوضرب با آن اتفاقات ناراحت کننده و تاسف بار روبرو شد وهمه شاهد بودید که چگونه بهداد با ناداوری از رسیدن به دومین مدال المپیکی اش بازماند.»

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ادامه می دهد:«آغاز رقابتهای وزنه برداری برای ما بسیار خوب بود و شروع بسیار عالی داشتیم. دو وزنه بردار اوزان ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. تیم ملی وزنه برداری ایران نایب قهرمان این دوره از رقابتهای شد. افتخاری بزرگ و ارزشمند که همانندش را در ۱۶ سال اخیرو بعد از بازی های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی به یاد نداریم.»

نایب قهرمان بازی های المپیک 2012 لندن معتقد است:«در این آوردگاه بزرگ چند اتفاق زیبا و به یادماندنی دیگر نیز برای وزنه برداری ایران رقم خورد. به طور مثال ؛ سهراب مرادی وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم کشورمان که بعد از 10 سال حضورمداوم در اردوی تیم های ملی وزنه برداری نتوانسته به حق واقعی اش در دنیای وزنه برداری برسد اینبار در ریو موفق شد با اقتدار صاحب بهترین مدال خود در طول سالهای قهرمانی اش شود. سهراب در المپیک قبلی (لندن) هم در بهترین شرایط رکوردی خود قرار داشت اما بنا به دلایلی که خود آقایان منتقد بهتر از بنده به آن واقف هستند دست این وزنه بردار شایسته و توانمند ازرسیدن به مدال کوتاه ماند! اما با همت خود سهراب و عنایت پروردگار متعال در المپیک 2016 ریو مرادی موفق شد با کسب مدال طلای المپیک به بالاترین جایگاه ورزشی خود دست پیدا کند. علی هاشمی و محمد رضا براری نیز با توجه به رکوردهایی که در اردوی تیم ملی به ثبت رسانده بودند از نظر من در روز مسابقه خود تمام توانشان را بکار بستند و به اعتقاد بنده نسبت به تمریناتشان رکوردهای خوبی هم ثبت کردند.»

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو تاکید می کند:«بی تردید عملکرد تیم ملی وزنه برداری در المپیک ۲۰۱۶ ریو راضی کننده بود و دلیل آن را نیزمی توان در مقایسه با رقابتهای جهانی امریکا دانست. رقابتهایی که تیم ملی وزنه برداری با ناکامی و نتایج ضعیف این میدان را ترک کرد. پس از آن هم ما به اجبار چند وزنه بردار خوب خود را بدلایل مختلف که بازگو کردنش از حوصله بحث خارج است قبل از المپیک از دست دادیم.حوداثی هم رخ داد تا به اجبار در یکسال گذشته وزنه برداران خوب وعنواندار خود مثل نواب نصیرشلال را کنار تیم نداشته باشیم.قطعا این را بدانید که اگر در بهترین شرایط با استفاده از تمام ظرفیت خود به المپیک اعزام می شدیم می توانستیم ۴ یا ۵ مدال بگیریم.»

سجاد انوشیروانی یادآور می شود:«شرایط نفرات حاضر در اردوی تیم ملی زمانی که من مسئولیت هدایت تیم راپذیرفتم ؛ رضایت بخش نبود.من با شهامت مسئولیت سرمربی گری تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان را با وجود بسیاری از مشکلات برعهده گرفتم. در آن لحظه بهداد سلیمی به شدت آسیب دیده بودو هنوز نمی توانست دست به هالترشود، سهراب مرادی هم مصدوم بود و هنوز درگیر مسجل شدن حضورش در المپیک بود ، کادرفنی قبلی علی هاشمی را از اردوی تیم ملی خط زده بود واین وزنه بردار با مصدومیت شدید زانو و روحیه نه چندان مطلوب به من تحویل داده شد. محمدرضابراری نیز قصد داشت تیم ملی را ترک کند. اما من هدفم از تحویل گرفتن تیم ملی وزنه برداری کمک به وزنه برداری ایران و دوستان خود بود تا بتوانیم با کسب افتخار در المپیک و رسیدن به مدال های ارزشمند المپیک دل مردم و اهالی وزنه برداری را شاد کنیم.»

سرمربی تیم ملی وزنه برداری می گوید:«۴ ماه برنامه ریزی منسجمی برای تیم ملی طراحی کردم وپس از تایید علی مرادی رییس فدراسیون و شورای عالی فنی با اجرای مو بو موی این برنامه ها در نهایت موفق شدیم در المپیک ۲۰۱۶ ریو به نتایج قابل قبولی دست یابیم.»

انوشیروانی درخصوص انتقاداتی که از لحاظ فنی برخی چهره های نام آشنای وزنه برداری از او و نوع وزنه گرفتنش دربازی های المپیک ریو مطرح می کنند اینگونه پاسخ می دهد:«افرادی در خصوص عملکرد بنده در تیم ملی انتقاد که نه ، بلکه دست به تخریب ، تسویه حساب های شخصی وفرافکنی زدند. آنهایی که عملکرد فنی ما را از طریق تلویزیون رویت کرده و بعد بدون در نظر گرفتن اینکه پشت صحنه چه شرایطی داشتیم و نسبت به آن شرایط روی صحنه تصمیم گیری کردیم حقیقتا غیر منصفانه من را قضاوت می کنند. ولی مطمئن باشید که در ریو ما حداقل اشتباهات را داشتیم. به طور مثال من در رقابتهای جهانی 2011 فرانسه ودرحرکت دوضرب وزنه های 228 و 233 کیلوگرم را مهار کرده بودم و با این وزنه ها در جایگاه پنجمی قرارداشتم؛ ولی برای رسیدن به مدال باید در مرتبه سوم حتما وزنه 241 کیلوگرمی را به ثبت می رساندم از این رو مجبور شدم وزنه ای را که در تمرینات هرگز نتوانسته بودم مهار کنم را در آن مسابقات مهار کرده و به مدال نقره جهان دست پیدا کنم. چون تصمیم میدانی و آنی گرفته می شود ممکن است نشود کاملا حدس زد با چه وزنه ای مدال قطعی است و ماهم با درک شرایط هیچ اعتراضی نداشتیم. بنابراین آنهایی که از طریق تلویزیون شرایط مسابقه را پی گیر بودند نمی توانند خودشان را پشت صحنه و در کوران مسابقه قرار داده و بگویند که اگرسرمربی به طور مثال فلان وزنه را برای وزنه بردار انتخاب می کرد یا فلان وزنه را نمی گرفت قطعا این برآیند در عملکرد وزنه برداران نتیجه می داد یا خیر. بی ترید من در میدانی بزرگ مثل المپیک که سرمربی تیم بودم قطعا برای تک تک نفرات تیم ملی برنامه و تاکتیک داشتم. اما درنهایت ملی پوشان بزرگسال که سرشار از تجربه بوده وبه اندازه کافی میدان دیده هستند بعضی از حرکات خود را از دست دادند. این طبیعت مسابقه است، اما برایم جالب است که برخی از دوستان چراخیلی علاقه دارند این اتفاق را وارونه جلوه دهند؟!»

انوشیروانی نسبت به برخی نقدهای تند مطرح شده معتقد است:«تردید ندارم این گونه اظهار نظرات و انتقادات غیر منصفانه که شخصیت و وجهه کادرفنی را نشانه می رود به هیچ وجه دوستانه و برای بهبود روند برنامه ها مطرح نمی شود. بلکه من این قبیل انتقادات را به واژه «حسادت» تعبیر می کنم ! بنابراین تردید ندارم بهتر است به انتقادات مخرب که بجز تفرقه و تشویش اذهان عمومی کمکی هم به وزنه برداری نمی کند، اعتنا نکرد. رضایت مردم عزیز و مسئولان فهیم ورزش و کمیته المپیک و نیز کسب دو مدال طلا ، شکستن چند رکوردجهان و المپیک و نیز دشت عنوان نایب قهرمانی المپیک قطعا پاسخی محکم و قاطع است نسبت به انتقادات مخربی که مطرح می شود.»

انوشیروانی درخصوص ادامه همکاری خود بعنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری می گوید:«رییس فدراسیون وزنه برداری در مصاحبه های اخیر خود در خصوص ادامه همکاری من با تیم ملی بعنوان سرمربی ابرازتمایل کردند. برنامه بلندمدتی را برای تیم ملی دارم .مواردی را در دستور کارقرار دادم که تقویت کادر فنی، استفاده از جوانان جویای نام و فرصت دادن به وزنه برداران جوان که به طور حتم در آینده وزنه برداری نقش بی بدیل دارند قطعا در برنامه بلند مدت بنده قرار دارد.»

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در خاتمه تاکید می کند:«از علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری تشکر می کنم که به بنده اعتماد داشتند. سپاسگزار کمیته پزشکی و تک تک اعضای شورای عالی فنی هستم که در این ۴ ماه از برنامه های من حمایت کردند. از خانواده وزنه برداران که فرزندانشان را در شرایط خیلی سخت پشتیبانی کردند تا به میدان المپیک برسند و نتایج خوبی را رقم بزنند قدردانی می کنم.از خانواده خودم به خصوص دخترم و همسرم که دوری مرا تحمل کردند که بتوانم در پیشبرد اهداف خود به نتیجه ایده آل برسم تشکر می کنم. از مسولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و دولت محترم که هم جوره تیم ملی وزنه برداری را برای افتخارآفرینی حمایت کردند نیز تشکر ویژ دارم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج