۳۷۵۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

آب خوزستان، آن همه خرج نتیجه این! +عکس

موضوع تهیه آب شرب سالم برای مردم خوزستان با وجود وعده های مختلف مسؤولان همچنان یکی از معضلات زندگی مردم در جنوب غرب ایران است.

عصر ایران: موضوع تهیه آب شرب سالم برای مردم خوزستان با وجود وعده های مختلف مسؤولان همچنان یکی از معضلات زندگی مردم در جنوب غرب ایران است.

در حال حاضر با وجود رودخانه های پر آبی چون کارون و دز، مردم در شهرهایی مانند اهواز، خرمشهر و آبادان، برای تهیه آب شرب، سراغ آب فروشی ها می روند و آب لوله کشی مصرفی غیر از شرب دارد.

و این سؤال همچنان برای مردم خوزستان پابرجاست که چگونه استانی با داشتن تعداد زیادی رودخانه های آب شیرین، در صف اول تشنگی قرار دارد؟

بی مناسبت نیست ، ابتدا سری به وعده های دولت و شخص رئیس جمهور در این باره بزنیم که چگونه بارها و بارها ، مردم را به داشتن آی آشامیدنی سالم ، امیدوار کردند و سپس ، سراغی از وضع موجود بگیریم تا سرانجام آن همه وعده و عید مشخص شود:

۲۶ آذر ۱۳۸۷ - احمدی نژاد از انجام عملیات آبرسانی در آینده نزدیک خبر می دهد

احمدی نژاد در سخنرانی در جمع مردم اهواز گفت: درباره آب استان طرح بزرگ آبرساني از سد كرخه تا جنوبي ترين نقطه استان كه بزرگترين طرح آبرساني كشور است با اعتبار ۱۲۰۰ ميليارد تومان به تصويب دولت خواهد رسيد كه ان شاء الله در همين سفر به فضل الهي عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد.

۲۷ آذر ۱۳۸۷ - تصویب آبرسانی به خوزستان

مطالعه و آبرساني به شهرهاي آبادان، خرمشهر، اهواز و شادگان و ساير شهرها" یکی از مصوبات سفر استانی هیئت دولت به خوزستان بود.

۲ خرداد ۱۳۸۸ - احمدی نژاد: پروژه آبرسانی با سرعت پیش می رود

سخنراني احمدی نژاد در جمع مردم خرمشهر: مشکل اول، مايه حيات يعني آب است. طرحهاي گوناگوني شروع و سرمايه‌گذاري شد و اقداماتي هم انجام شد اما بالاخره مشکل آب آن طوري که مردم توقع دارند حل نشده است.

الان يک طرح بزرگي در حال اجراست و آن انتقال آب از کرخه است . پروژه آن جوري که ما مي‌فهميم سرعتش خوب است يعني سريع کار مي‌کنند. اميدوارم که اين پروژه به سرعت اجرا بشود و مثل پروژه‌هاي قبلي متوقف و نيمه‌کاره نماند و ما شاهد اين باشيم که آب سالم و مطمئن به خرمشهر و آبادان عزيز برسد ان‌شاءالله.

۵ مهر ۱۳۸۹ - افتتاح طرح بزرگ آبرسانی به خوزستان با حضور رئیس جمهور

با حضور رييس جمهور فاز يك طرح آبرساني غدير به عنوان بزرگترين طرح آبرساني كشور به منظور آبرساني به ۲۱ شهر و ۱۲۰۰ روستاي استان خوزستان افتتاح شد.

طول كل خطوط انتقال اين طرح ۶۵۷ كيلومتر و طول مسير انتقال ۳۸۷ كيلومتر و همچنين ميزان آب مورد نياز اين طرح ۲.۱۲۵ ميليون متر مكعب در شبانه روز (معادل ۲۴.۶) متر مكعب در ثانيه مي باشد.

طرح بزرگ آبرساني غدير به شهرهاي اهواز ، آبادان ، خرمشهر ، شادگان ، شيبان ، ويس ، ملا ثاني ، اروند كنار ، دارخوين ، سوسنگرد ، هويزه ، حميديه ، بستان، رفيع، شوش، الوان ، الهايي ، شاوور، شيرين شهر، حررياحي و روستاهاي محدوده شهرها و مسير خط انتقال آبرساني خواهد كرد.

اما نتیجه آن همه وعده و طرح و پروژه و هزینه کردن این است:

عکس زیر ، وضعیت آب شرب اهواز است که همین هفته گرفته شده است. مردم این منطقه ، با چنین آبی که از شیرهای آب جاری است ، سر و کار دارند!

آب خوزستان، آن همه خرج نتیجه این! +عکس

گزارش روز سه شنبه (14 آذرماه 91) خبرگزاری ایسنا: یک لیوان آب با طعم گِل!

ایسنا در بخشی از گزارش خود از وضعیت آب لوله کشی در یکی از مناطق اهواز نوشت: این روزها آب آشامیدنی و لوله‌کشی بسیاری از مناطق کلان شهر اهواز به‌دلیل بارندگی گل‌آلود شده‌است و دیگر استانداردهای لازم را برای آشامیدن ندارد؛ تاحدی که بوی تعفن فاضلاب می‌دهد.

وضعیت آب بعضی از مناطق به ویژه منطقه "کوت‌عبدالله" اهواز فاجعه‌بار است، زیرا آب شرب این منطقه چند سالی که خیلی آلوده و غیرقابل استفاده شده است و با وجود پی‌گیری‌های مردم آن منطقه هنوز سازمان‌های مربوطه برای اصلاح وضعیت آب منطقه اقدامی نکرده‌اند.

مردم علاوه بر پرداخت قبوض آب به شرکت آب و فاضلاب برای استفاده از آب آشامیدنی سالم، باید هزینه‌های بسیاری را برای خرید آب از تصفیه‌خانه‌های محلی و آب سالم متحمل شوند و این در حالی که این شرکت آب و فاضلاب است که باید این هزینه‌ها را پرداخت کند.

در همین ارتباط، تصفیه‌خانه‌های اهواز جوابگوی جمعیت 1.5 میلیونی نیست؛ زمانی که این تصفیه‌خانه‌ها احداث شد، جمعیت اهواز فقط 4 هزار نفر بود، اما حالا با وجود گذشت 40 سال و افزایش چند برابری جمعیت، تصفیه‌خانه‌های کلان شهر اهواز هنوز همان تعداد است و حتی نسبت به سال‌های گذشته فرسوده‌تر شده‌اند. همچنین شبکه انتقال آب به مناطق اهواز نیز فرسوده است و مشکلاتی را در انتقال آب برای مصرف ایجاد کرده است.

آب خوزستان، آن همه خرج نتیجه این! +عکس

از سوی دیگر لوله‌کشی آب منطقه کوت عبدالله اهواز به حدی آلوده است که قابل استفاده برای شست‌وشو هم نیست؛ بعضی بخش‌های این منطقه نیز فقط ۱۲ ساعت در روز آب دارند و شب‌ها آب بعضی از منازل قطع می‌شود.

هم اکنون در تمامی مناطق اهواز، آبادان و خرمشهر و چند شهر دیگر خوزستان، مردم برای مجبور به خرید آب تصفیه شده هستند و آب لوله کشی قابلیت شرب را ندارد.

اهالی منطقه کوت‌عبدالله اهواز برای تامین آب شرب و آشپزی بشکه‌های ۲۰ لیتری را خریداری می‌کنند و هر ماه هم قبض‌های بیش از ۵۰ هزار تومانی را می‌پردازند؛ این در حالی است که هیچ‌گونه استفاده‌ای از آب لوله‌کشی ندارند.

در این‌باره آلودگی آب شرب منطقه کوت‌عبدالله با احمد منجزی، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز نیز گفت‌وگو کردیم که وی در پاسخ اظهارکرد: این منطقه یکی از مناطق حاشیه کلان شهر اهواز است و با توجه به رشد جمعیت شهر آبفای اهواز تدابیری در جهت حل این مشکلات انجام داده است.

آب خوزستان، آن همه خرج نتیجه این! +عکس

منجزي با اشاره به بارندگي‌‌هاي اخير و تشديد آلودگي آب منطقه كوت‌عبدالله نيز گفت: بارندگي‌هاي اخير موجب افزايش آلودگي رودخانه كارون به بيش از ۲۳ هزار ec رسيد و تصفيه‌خانه اين منطقه توان تصفيه آب با اين ميزان آلودگي را نداشت؛ به همين علت تصفيه‌خانه را خاموش كرديم و اين اقدام موجب شد آلودگي به آب منازل برسد.

خاموش كردن تصفيه‌خانه فاضلاب در حالي از سوي آب و فاضلاب اهواز صورت گرفته كه هيچ‌گونه اطلاع‌رساني در اين خصوص انجام نشده بود و مردم منطقه كوت‌عبدالله و شايد بسياري ديگر از مناطق كلان شهر اهواز بدون اطلاع از اين قضيه و اين‌كه آب شرب آلوده و ديگر قابل استفاده نيست، همچنان از آن استفاده مي‌كردند.

آب خوزستان، آن همه خرج نتیجه این! +عکس

آب خوزستان، آن همه خرج نتیجه این! +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • kami

      دارن آب پرتقال میخورند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      انجام کار بدون فکر نتیجش بهتر از این نمیشه
      همه چیمون به همه چی میاد
      البته میدونم نظر کلا یا نصفش سانسوره
      ولی حالا....

    • عادل

      نه تنها اهواز که آبادان و خرمشهر هم از نعمت آب سالم شهری بی بهره هستند فکر کنم یکی از نیازهای اولیه انسان آب باشه آب این مناطق علاوه بر رنگ و مواد معلق درون آب طعم واقعا غیر قابل تحمل و شوری داره که مردم از روی ناچاری به خرید آب از فروشگاههای تصویه آب روی آوردن...
      واقعا جای تاسف داره استان به این ثروتمندی اون وقت وضعش اینه...

    • آیدا

      موافقم باهات داش کامی منم اولش فکرکردم آب میوس!!!!!!!

    • جاسم

      من خودم بعنوان يك خوزستاني مصوبات رييس محترم جمهور تصويب شد اما نماينده محترم ما و فرمانداري و... نيز به اين مسله كه بايد پيگري شود تا به نتيجه برسد درگير دعواهاي مجلس و دولت برسر مسايل حاشيه اي هستن

    • علیرضا

      سلام
      دقیقا و دقیقا درسته این خبر . من تو یکی از بهترین مناطق اهواز زندکی میکنم . ما که وعضمون اینجوریا دیگه این افراد شهر های کوچیک اطراف چی بگن؟؟!!!!
      اونم از وضع کارونمون 50% کردن جزیره. نابود شده کارون
      من خودم تو ی قسمتی از پارک ساحلی اهواز لوله ی فاضلاب رو دیدم که بدون هیجگونه تصفیه ای وارد اب میشه
      اون نماینده هایی که با شعار به داد کارون برسیم به مجلس رفتن چی شدن ؟؟ کجان؟؟؟
      خیلی سخته بخوام احساسم رو تو چندتا جمله بگنجونم

    • بدون نام

      خداییش حق این مردم نیست که سالها پس از پایان جنگ هنوز هم بی سروسامانند.
      یادمان باشد اولین شهدا، بیشترین شهدا، بیشترین خرابیها از خوزستان بوده
      حالا هم ...

    • اب

      اب مایه حیات است!!!!

    • بدون نام

      مجله جان چرا نظرمنو حذف کردی ، چرا تحمل واقعیتو ندارین

    • حسام

      کامی خانوم کجاشو دیدید هر 14روز یبار فیلتر تصفیه ابمونو عوض میکنم نمیدونید چه خبره واقعا این اب یعنی تصفیه شده میدن مردم مصرف کنن !!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        كامي پسره

    • zohre

      کاش مسئولین بجای پرداختن به کارهای حاشیه ایی و بحث‎های بی نتیجه کمی،فقط کمی به درد این مردم میرسیدن. البته فکر میکنم هوای اون شهرها هم خیلی آلوده باشه، ولی حتی حرفی ازاون نمیزنن.

    • بدون نام

      عوضش يارانه هاشونو به موقع ميگيرن

    • گیلدا

      asan khodam 1 ax az abe ahvaz bezaram ab hich metro ro begoo k dg dare kam kam be ye roya tabdil mishe vali baram soale ke zamane jang ma ham injoory leftesh dadim .bi tafavot boodim? ma ham eteraz kardim vali.....

    • مریم سراوانی

      وای چه بعد خوبه دولت امریکا به خوب توجه میکنه اب سالمه اینجا تو اروپا هم اب سالمه اینجا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج