جاباما
۳۷۵۱۷۸
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

بزرگترین بازار ماهی جهان در توکیو

هر روز بیش از ۲۰۰۰ تن غذای دریایی از این بازار عبور می کند. این بازار بزرگترین بازار ماهی و غذای دریایی دنیاست و هم چنین یکی از بزرگترین بازارهای عمده فروشی مواد غذایی از هر نوع.

برترین ها: بین رودخانه سومیدا و مراکز خرید مجلل گینزا در مرکز توکیو یک بازار بزرگ عمده فروشی میوه، سبزی، گل و گوشت وجود دارد اما این بازار بیشتر به خاطر ماهی و غذاهای دریایی اش مشهور است. هر روز بیش از ۲۰۰۰ تن غذای دریایی از این بازار عبور می کند. این بازار بزرگترین بازار ماهی و غذای دریایی دنیاست و هم چنین یکی از بزرگترین بازارهای عمده فروشی مواد غذایی از هر نوع.
اولین بازار ماهی توکیو به نام «Uogashi» در ساحل رودخانه نیهونباشی در قرن شانزدهم به عنوان محلی برای فروش ماهی های باقی مانده که توسط قلعه ادو (محل اقامت خانواده سلطنتی شوگان) خریده نمی شدند، افتتاح شد. در آن زمان توکیو با نام سابق خود ادو شناخته می شد. همان طور که شهر رشد می کرد این بازار ماهی هم به مقیاس بزرگتری توسعه می یافت. زلزله بزرگ کانتو در سال ۱۹۲۳ مرکز توکیو از جمله بازار ماهی نیهونباشی را ویران کرد، بنابراین بازار به منطقه «Tsukiji» منتقل شد. بازار جدید فعالیت خود را از سال ۱۹۳۵ آغاز کرد و از آن زمان یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی شهر شد.
معروف ترین حراج این بازار ماهی تن است که این رقابت می تواند قیمت یک ماهی را تا چندهزار دلار بالا ببرد. در سال ۲۰۱۳ یک ماهی تن بلوفیش ۴۸۹ تنی به قیمت باورنکردنی ۱.۷۶ میلیون دلار به فروش رسید. حراج در بازار داخلی اتفاق می افتد جایی که تنها نمایندگان عمده فروشی دارای مجوز می توانند فعالیت کنند. بازدیدکنندگان از ساعت ۳ صبح آماده می شوند که بتوانند یکی از افراد خوش شانسی باشند که می توانند این حراج را از نزدیک ببینند. بازار بیرونی به روی همه باز است و مخلوطی از مغازه های عمده و خرده فروشی است که ابزارهای آشپزخانه ژاپنی، لوازم رستوران، موادغذایی و غذاهای دریایی می فروشند. مزایده از ساعت ۵:۳۰ صبح آغاز و ۱۰ صبح تمام می شود. پس از آن که ماهی فروخته شد برش داده شده و برای فروش در یکی از مغازه های خرده فروشی درون بازار آماده می شود. برای ماهیان بزرگی مثل تن این فرآیند پیچیده تر است. ماهی تن یخ زده و اره ماهی اغلب با اره های بزرگ و ماهی تن تازه با چاقوهای طویلی که گاهی بیش از یک متر هستند بریده می شود.
این بازار بیش از ۴۰۰ نوع غذای دریایی مختلف از جلبک های دریایی ارزان تا خاویار بسیار گران قیمت، از ساردین های کوچک تا ماهی تن ۳۰۰ کیلویی و حتی گونه هایی از نهنگ دارد. هر سال حدود ۷۰۰۰۰۰ تن غذای دریایی به ارزش ۵.۹ میلیارد دلار آمریکا در این بازار فروخته می شود. اواخر امسال این بازار به مقصد جدیدی در خلیج توکیو نقل مکان خواهد کرد و قرار است یک جاده از این منطقه توکیو به مناسبت آماده سازی برای المپیک ۲۰۲۰ عبور کند.
بزرگترین بازار ماهی جهان در توکیو
بزرگترین بازار ماهی جهان در توکیو
بزرگترین بازار ماهی جهان در توکیو
بزرگترین بازار ماهی جهان در توکیو
بزرگترین بازار ماهی جهان در توکیو
بزرگترین بازار ماهی جهان در توکیو
بزرگترین بازار ماهی جهان در توکیو
بزرگترین بازار ماهی جهان در توکیو
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 6adi

      سپاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج