۳۷۵۲۷۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

وزیر صنعت: کت و شلوار ایرانی می‌پوشم

وزیر صنعت با تاکید بر اینکه آتش‌زدن خودروهای قاچاق مدنظر نیست، گفت: کت و شلوار ایرانی می‌پوشم؛ اما برخی لوازم منزلم، خارجی است.

خبرگزاری مهر: محمدرضا نعمت‌زاده در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما، قاچاق خودرو به کشور را انکار کرد و گفت: اساسا خودرو قابل قاچاق نیست؛ چراکه از طریق گمرکات وارد کشور می‌شود و اگر استثنایی هم باشد، از طریق مرز است و آن هم دیگر پلاک نمی‌شود و مشخص است که کالا قاچاق شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تجارت باید با روش درست خود صورت گیرد؛ نه اینکه قاچاق باشد و به تولید لطمه بزند، این در حالی است که وجود مرزهای طولانی در شرق و غرب و همچنین سواحل جنوبی و مسائل امنیتی و اقتصادی همسایگان ایران، در وجود قاچاق کالا مؤثر است.

وی تصریح کرد: یکی از نقاطی که از طریق آن قاچاق صورت می‌گیرد، مناطق آزاد است و ما در این باره بررسی‌هایی صورت داده و گزارشی هم ارائه کرده‌ایم؛ اما اگر مناطق آزاد به درستی عمل کند، حمایت خواهد شد. در این میان، توصیه ما نیز به مناطق آزاد، حمایت از تولید و صادرات است؛ حتی در دیگر کشورها نیز این گونه اقدام می‌شود، به عنوان نمونه ژاپن در مناطق آزاد آمریکا اقدام به تولید می‌کند.

نعمت‌زاده در پاسخ به این پرسش که به واحدهای تولیدی متوسط و کوچک تاکنون چه میزان تسهیلات پرداخت شده است، تصریح کرد: تاکنون سه هزار واحد تولیدی از تسهیلات مصوب به میزان کامل و یا بخشی از آن استفاده کرده‌اند و تا پایان شهریور، همه‌ هفت هزار واحد تولیدی از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در مجموع ۸۰ هزار واحد کوچک و متوسط در کشور داریم که طبق برنامه‌ریزی‌ها، تا پایان شهریور به ۱۰ درصد از آنها که مشکل اصلی‌شان کمبود نقدینگی است؛ تسهیلات پرداخت می‌شود تا موجب رونق تولید و اشتغال شود؛ ضمن این که در این باره بخش نظارتی ایجاد کرده‌ایم تا کار به نتیجه مورد نظر برسد، بر همین اساس پیش‌بینی می‌کنیم ۹۵ درصد این واحدها فعال شوند.

نعمت‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۳.۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خارجی در قالب ۱۲۵ طرح صورت گرفته است، گفت: از این میزان ۵۰ طرح به تولید منجر شده و عمده سرمایه‌گذاری ها بر روی مصالح ساختمانی، کالاهای مصرفی، تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات سنگین و صنایع معدنی است؛ در عین حال، صادرات غیرنفتی ایران به خارج در چهار ماه نخست امسال ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی در پاسخ به این پرسش که از کیفیت کالای داخل رضایت دارید، افزود: از کیفیت محصولات ایرانی راضی هستم؛ اما همچنان باید تلاش کنیم تا سطح کیفی کالاها بهتر شود؛ چراکه قدرت و توان بیشتری برای بهبود تولیدات داخلی داریم، حتی قبل از تحریم به فرانسه و آلمان، قطعات خودرو صادر می‌کردیم؛ بنابراین معتقدم با حمایت از تولید داخل می‌توان هم به توان داخل افزود و هم صادرات را افزایش داد.

نعمت‌زاده در پاسخ به این پرسش که چه میزان از کالاهای ایرانی استفاده می‌کنید، گفت: کت، شلوار و کفشم ایرانی است و همیشه تعصب کالای ایرانی را داشته‌ام؛ اما در منزل بعضی کالاها ایرانی و بعضی خارجی است؛ چرا که در آنجا همسر حاکم است و گاهی اختلاف نظر در خرید پیش می‌آید.

وی درباره آخرین وضعیت صدور کارت‌های اعتباری برای خرید کالای ایرانی نیز تصریح کرد: تاکنون ۶۰ هزار کارت صادر و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از محل کارت‌ها، اجناس خریداری شده است؛ البته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شرایط را در این کارت برای خرید سخت کرده بود و ما از آقای نوبخت درخواست کردیم که شرایط آسان شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: امروز نیز تفاهمی صورت گرفت تا بر اساس آن به خریداران فرش‌های دستباف ایرانی ۱۰ میلیون تومان تسهیلات با اقساط سه ساله پرداخت شود.

به گفته نعمت‌زاده، عمده مذاکرات با شرکت‌های اروپایی و ژاپنی بوده است و به علت شرایطی که ما متفاوت‌تر از گذشته، داشتیم، اندکی امضای قراردادها زمان می‌برد. البته طرف‌های خارجی باید در همکاری برای تولید خودرو ۴۰ درصد ساخت را در ابتدا به داخل و رفته رفته ۸۰ درصد ساخت را به تولید توان تولید داخلی بسپارند و علاوه بر آن، تولیدات داخل به خارج صادر شود؛ چراکه منطقه ما بازار بسیار خوبی برای تولیدات خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: پژو ۲۰۰۸ نیز در اوایل اسفند وارد بازار خواهد شد که حداقل ۴۰ درصد آن ساخت داخل است، علاوه بر آن، قرارداد با سیتروئن نیز حداکثر طی دو ماه به امضا می‌رسد؛ اما باید توجه داشت که در امضای قرارداد با طرف‌های خارجی، یک قرارداد مادر و دهها قرارداد فرعی درباره خدمات پس از فروش و انتقال فناوری منعقد می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد نصیری

      اولا چون تو چشمی داری کت وشلوار ایرانی میپوش وگرنه الان یک برند خارجی گرانقیمت میخریدی درثانی کت وشلوار ایرانی داریم 5 میلیون تومان یعنی این که شما کت وشلوار ایرانی میپوشی شد برای مردم نون وآب.شما زیاد هوای دوروبریات را درای.

    • همسایه

      کت شلوار مگر ایرانی که ایرانیشو میپوشی .

    • کمال

      انسان شریف خدا حفظت کنه و قدر تو رو به مردم بشناسونه

    • حسین

      تو به عنوان وزیر غیر صنعت که طرفدار سرسخت سایپا و ایرانخودرو هستی اگه راست میگی و جرات داری پراید سوار شو اگه راست میگی بگو کی صنعت مونتاژکاری خودرو در ایران پیشرفت خواهد کرد و کی حقوق مصرف کننده و مردم در این دو شرکت خراب شده پایمال نخواهد شد؟کی شورای رقابت که دست نشانده خودروسازان ببخشید زباله سازان شده است منحل خواهد شد؟شما حتی یکبار هم از حقوق مردم در مقابل زباله سازان دفاع نکرده اید و فقط در حد شعار و ترفند و فریب بوده است!این زباله سازان قیمت را سه برابر کرده اند و کیفیت را هم بسیار کاهش داده اند کی شما به این موضوع واکنش نشان داده اید و این پسروی و عقبگرد را زیر سوال برده اید؟شما به عنوان وزیر صنعت کی در مقابل مونتاژ خودروهای بی کیفیت که جان و مال مردم را هدف قرار داده است واکنش و اعتراض کرده اید؟و هزاران انتقاد و سوال که متوجه شماست و استیضاح و برکناری شما محرز و مسلم است و به نفع مردم عزیز میباشد.چرا به تخلفات ایرانخودرو و سایپا رسیدگی نمیکنید؟چرا شریک جرم خودروسازان در بازار انحصاری و غیر رقابتی خودرو شده اید؟پس سازمان استاندارد و کنترل کیفیت چرا به شدت در مقابل خودروسازان عمل نکرده است؟چرا از ایجاد رانت خواری و کم کاری در صنعت خودرو جلوگیری نکرده اید؟چرا بعداز این همه مدت ما هنوز مونتاژکار قطعات بی کیفیت چینی هستیم؟و هزاران چرای دیگر که شما به عنوان وزیر غیر صنعت و طرفدار زباله سازان باید هم در حق مردم جوابگو باشید و هم در پیشگاه خداوند مسوول درجه اول این صنعت میباشید و با این خودروهای بی کیفیت و گران مردم امنیت جانی و مالی ندارند و خانواده های بسیاری در جاده ها داغدار شده اند!شما به عنوان وزیر صنعت هم در این دنیا و هم در قیامت گرفتار و در عذاب خواهید بود.نکنه بازخواست و رسیدگی به کیفیت خودروها وظیفه وزیر صنعت نمیباشد و منتظرید از کره مریخ کسی بیاید و رسیدگی کند!؟چرا به خودروسازهای خارجی اجازه ورود نمیدهید که بازار رقابتی در حق مردم شکل بگیرد؟اگر این پیام به همین صورت در معرض دید وزیر صنعت قرار بگیرد ممکن است ایشان تکانی به خودش بدهد و خودروسازان را بعلت مونتاژ خودروهای بی کیفیت بازخواست کند.

    • حسن

      وزیر صنعت باید صنعتی عمل کند و به فکر پیشرفت صنعت خودرو باشد نه اینکه با طرفداری کورکورانه و چشم بسته از زباله سازان تیشه به ریشه صنعت خودرو زده و دست نشانده و عامل زباله سازان سایپا و ایرانخودرو گردد و بصورت منفعل و تحت تاثیر و پذیرا عمل کند وزیر باید جایی که جان و مال و امنیت مردم مطرح است بشدت با خودروسازان برخورد کند و از خواست ملت که ارتقای کیفیت خودروهاست دفاع کند و کوتاه نیاید در غیر اینصورت خیانت و کوتاهی در حق ملت خواهد بود.

    • محمد

      ببین نیم متر باش ولی مرد باش.لباس مردم عادی را بپوش ولی از حقوق مردم در مقابل خودروسازان دفاع کن.اصلا پوشیدن لباس و کت و شلوار از طرف شما برای مردم عزیز هیچ ارزشی ندارد و مهم نیست شما به وظایف خودت در صنعت خودرو عمل کن و طرفدار حقوق مردم باش و از زباله سازان صنعت خودرو حمایت بی چون و چرا نکن اصلا اینکه چه چیزی بپوشی برای مردم نون و آب نمیشه!هیچی نپوش ولی مردم دار باش و جلوی ظلم خودروسازها را بگیر.

    • مجید

      کاش در مجلس بودم و استیضاح وزیر غیر صنعت را فریاد میزدم تا دیگر بصورت یکطرفه و کورکورانه از خودروسازان ببخشید زباله سازان حمایت بی چون و چرا نکند.

    • علی

      به جای کت و شلوار بهتر است اون دماغت را عمل کنی و سعی کن از جراح ایرانی استفاده کنی.

    • مصطفی

      اصلا مثل انسانهای ماقبل تاریخ و اولیه لباس بپوش ولی مرد باش و غیرصنعتی عمل نکن مخصوصا در صنعت خراب شده خودروسازی که فقط بلدند زباله مونتاژ کنند و با جان و مال مردم بازی کنند.قیمتها سه برابر شد و کیفیت به شدت کاهش یافت اگه راست میگی رسیدگی کن و خودرو را رقابتی و غیر انحصاری کن تا پیشرفت کند و از خودروسازان ژاپنی و آلمانی و فرانسوی و آمریکایی کمک بگیر.

    • بدون نام

      آقایان مصطفی محمد مجید حسن حسین که نظرتون همگی یهو یک چیز در یک زمان هم هست، چند قلو هستین شما ؟؟؟؟ پس اگر یک نفر هستی یک نظر بگذار

      اگر حرفت درست باشد نیاز به فریاد نیست
      اگر حرفت درست نباشد فریاد سودی برای تو نداره
      کلا فریاد رو بذار کنار برادر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج