۳۷۵۳۰۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

قابلیت‌های حیرت‌انگیز کفپوش‌های هوشمند

تصور کنید زمین زیر پای شما می‌توانست حرکات هر روزه شما را زیر نظر داشته باشد. این مساله برای خانه‌های هوشمند و تسهیلات مدرن چه مفهومی خواهند داشت؟

وب سایت کلیک: تصور کنید زمین زیر پای شما می‌توانست حرکات هر روزه شما را زیر نظر داشته باشد. این مساله برای خانه‌های هوشمند و تسهیلات مدرن چه مفهومی خواهند داشت؟
قابلیت‌های حیرت‌انگیز کفپوش‌های هوشمند

به گزارش کلیک، افکار عمومی هنوز با کف‌پوش‌های هوشمند آشنا نشده است. این عبارت را در گوگل جستجو کنید تا ببینید چه گزینه‌های هوشمندی برای خرید فرش، کف‌پوش و سایر مواد پوشاننده کف پیش رو دارید. برخی از این فناوری‌های کف‌پوش روانه بازار شده‌اند و تاثیرات بزرگی بر سیستم خانه‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی دولتی دارند.

یکی از شرکت‌هایی که بر روی کف‌پوش‌های هوشمند کار می‌کند Future Shape است. محصولات این شرکت مانند SensFloor در مکان‌هایی مانند خانه‌های سالمندان و سایر کسب‌وکارها نصب‌شده است. اما این محصولات چگونه کار می‌کنند؟ یک‌لایه بسیار نازک روی پارچه نصب‌شده و سیگنال‌های رادیویی، داده‌ها را به مرکز ذخیره داده ارسال می‌کند. در یک خانه سالمندان در فرانسه، زمانی که کف‌پوش هوشمند دریابد کسی روی زمین افتاده است به ایستگاه پرستاری اخطار ارسال می‌کند.

علاوه بر ردیابی حرکات ساکنین ساختمان، برخی محصولات جدید قادرند برق نیز تولید کنند. کف‌پوش‌های PowerLeap توسط الیزابت ردموند خلق‌شده‌اند که خاصیت پیزوالکترونیک را در کف‌پوش‌های هوشمند ایجاد می‌کند. وی این‌طور در نظر داشت که برای مثال، روشنایی پارک مرکزی می‌تواند توسط حرکات افراد در پارک تولید شود.

در حال حاضر این ایده به لطف شرکت پاوگان در برخی ساختمان‌ها اعمال‌شده است. تعدادی از دانش آموزان علوم زیستی از این مکعب‌ها در مدرسه بلومینگتون نصب‌کرده‌اند. هرکدام از این مکعب‌ها سنسورهایی دارد که حرکت را ردیابی می‌کنند و در همان حال با تغییر میدان مغناطیسی، مقداری انرژی ایجاد می‌کنند.

سازنده این مکعب‌ها می‌گوید "هر بار که شخصی روی آن‌ها قدم بگذارد، آن‌ها ۷ وات برق تولید می‌کنند. انرژی تولیدشده در باتری‌ها ذخیره می‌شود و در هنگام نیاز برای روشن کردن چراغ استفاده می‌شود.

با این که این کف‌پوش‌ها کاملا طبیعی به نظر می‌رسند اما دو چیز را در خود پنهان کرده‌اند: مقدار زیادی مدار الکترونیکی و یک برچسب قیمت بالا. پوشش یک مترمربع از محصولات پاوگان ۱۶۰۰ دلار هزینه در بردارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج