جاباما
۳۷۵۴۵۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

«کودکی یک پیشوا»، منتقدان را سر ذوق آورد

اگر اخبار سینمایی روز را دنبال کنید، به فیلم مستقل و پر سر و صدایی بر می‌خورید که تازه در آمریکا به روی پرده رفته و نمایش آن در انگلستان هم به زودی آغاز می‌شود. اما منتقدان را حسابی سر ذوق آورده و بحث‌های زیادی را به راه انداخته.

مجله دنیای تصویر: اگر اخبار سینمایی روز را دنبال کنید، به فیلم مستقل و پر سر و صدایی بر می‌خورید که تازه در آمریکا به روی پرده رفته و نمایش آن در انگلستان هم به زودی آغاز می‌شود. اما منتقدان را حسابی سر ذوق آورده و بحث‌های زیادی را به راه انداخته.

«کودکی یک پیشوا»، منتقدان را سر ذوق آورد

«کودکی یک پیشوا» اولین فیلم بلند بردی کوربت در مقام کارگردان است که چهره‌هایی چون برنیس بژو، رابرت پتینسون، استیسی مارتین و لیام کانینگام (لرد داووس در بازی «تاج و تخت») در آن ایفای نقش کرده اند. فیلمی که سال گذشته در جشنواره ونیز به نمایش در آمد و جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم اول را از آن خود کرد.

داستان برمی‌گردد به پایان جنگ جهانی اول و امضا شدن معاهده ورسای. شخصیت اصلی داستان پسر بچه‌ای است که تحت تاثیر زمانه‌ی خود شروع می‌کند به رفتارهای عجیب و خارج از کنترل. ایده‌ی ارتباط میان عقده‌های کودکی و تفکرات فاشیستی، از تحلیل‌هایی است که ریشه‌اش برمی‌گردد به سال‌های ملتهب قرن گذشته بعد از پایان جنگ جهانی دوم. جای تعجب هم ندارد که چنین رویکردی در فیلم به چشم می‌‌خورد چون منبع اقتباس آن داستان کوتاهی از ژان پل سارتر است.

فیلم کوربت سال گذشته در اروپا به نمایش در آمد اما پخش‌کننده‌ها ترجیح دادند که اکران در آمریکا و انگلستان را به تابستان ۲۰۱۶ موکول کنند. به همین دلیل در حال حاضر و هم‌زمان با نمایش جهانی ، نسخه‌ی دی‌وی‌دی‌ آن هم در دسترس قرار دارد.

اگر به فضای مجازی سر بزنید و سراغ فیلم را از کاربران اینترنتی و بلاگرها بگیرید، طرفدار چندانی برای آن پیدا نمی‌کنید. اما منتقدان به طور گسترده‌ای فیلم را تحسین کرده اند و این فقط به منتقدان انگلیسی محدود نمی‌شود که فیلم را شاهکار خوانده اند. منتقد تند و سخت‌گیری مانند رکس رید هم که معمولا با قلمش فیلم‌ها را تکه و پاره می‌کند، بر روی «کودکی یک پیشوا» نقد مثبت نوشته است.

با این وجود منطقی است که مخاطبان جدی سینما تماشای چنین فیلم مهم و قابل توجهی را در برنامه‌ی خود قرار بدهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج